| کد خبر: 122342 |

◄ فرودگاه مشهد و حاشیه‌هایش

تین نیوز| مدیرکل روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور در واکنش به احضار مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی به دادسرا، گفت: مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی به صورت تلفنی احضار شده است.

حسن حیدری معاون دادستان مشهد مقدس از احضار مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی به دادستانی خبر داد و افزود: پاسخگویی در مورد تاخیر پروازها، سرگردانی مسافران و عدم ارائه خدمات قانونی به مسافران، علت احضار این فرد به دادستانی است و قرار است در این زمینه پرونده قضایی تشکیل شود.

مدیرکل روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نیز در این باره به تسنیم، گفت: در تماسی که با مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی داشتیم وی گفت «از طریق تلفن به من اطلاع دادند برای پاره‌ای توضیحات به دادسرا مراجعه کنم».

یدالله آقایی به نقل از مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: بنده به صورت کتبی احضار نشده‌ام و با این حال هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته و به سوالات پاسخگو خواهم بود.

وی با بیان این که در اتفاقات جمعه و شنبه گذشته فرودگاه مشهد باید ایرلاین ها پاسخگو باشند از رویه برخی رسانه‌ها گلایه کرد و افزود: شرکت فرودگاه‌ها به تمام وظایف خود در خصوص انجام پروازها عمل کرده و در زمینه حبس و تاخیر به وجود آمده برای برخی پروازها باید شرکت‌های هواپیمایی پاسخگو باشند.

وی با اشاره به این که طی روزهای اخیر به برخی نکات در اطلاع رسانی‌ها توجه نشده است، اظهار کرد: مدیرکل شرکت فرودگاه‌های کشور شخصاً به موضوع تاخیر برخی پروازهای فرودگاه مشهد طی روزهای جمعه و شنبه هفته  گذشته وارد شده و پیگیر این مسئله است.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

در پیام این کابر آمده است: در چنین مواردی باید مدیریت واحد، راهبری کلان عملیات را عهده‌دار شود به این معنا که مسافران در ترمینال حضور داشته و به ترتیب و براساس اولویت و همچنین ظرفیت یخ‌زدایی امکانات مستقر در فرودگاه، سوار هواپیما شده و انتظار سرسام‌آور و کشنده در هواپیما نداشته باشند.

این کابر در ادامه عنوان کرده است: از چند سال گذشته و براساس مستندات ایکائو، مانور طرح اضطراری به‌صورت 6ماهه، یکساله و دوساله با فرماندهی مدیر فرودگاه و با حضور ارگان‌های عملیاتی و امنیتی فرودگاه و امکانات شهری برگزار می‌شود و ارگان‌ها به هماهنگی و آمادگی نسبی می‌رسند تا درصورت بروز سانحه یا حادثه جدی، حداکثر کارایی را برای نجات داشته باشند.

وی افزوده است: برای برفروبی و یخ‌زدایی هم فرودگاه امکانات نسبی دارد و هم شرکت‌ها، اما آنچه که در مشهد رخ داد، فقدان دستورالعمل جامع و یکپارچه بود که علیرغم اینکه هر سازمانی کار خودش را نسبتا خوب انجام داد، اما به‌دلیل نبود دستورالعمل جامع و فرماندهی واحد برای تعیین اولویت‌ها متاسفانه مردم آسیب دیدند و زحمات کارکنان نیز به هدر رفت.

در ادامه پیام این کابر آمده است: ما در هر زمینه‌ای باید از آسیب‌ها و خسارت‌های وارده درس بگیریم و با ریشه‌یابی مشکل و ارائه راه حل و صرف هزینه‌های فکری، تجهیزاتی و آموزشی برای پیشگیری از حوادث مشابه در آینده، آمادگی لازم داشته باشیم.

این کابر با بیان این که در همه گونه حوادث و بلایا بیشترین انرژی صرف شناسایی مقصر می‌شود، خاطرنشان کرده است: در چنین شرایطی بدون گرفتن نتیجه بارز و پس از اندک زمانی، همه چیز فراموش شده و منتظر حادثه بعدی می‌مانیم.

وی تاکید کرده است: لازم است سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و انجمن شرکت‌های هواپیمایی با همین دیدگاه به موضوع ورود پیدا کرده و ضمن عذرخواهی از مردم، نتیجه اقدامات خود را برای جلوگیری ازحوادث مشابه، به اطلاع مردم برسانند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.