| کد خبر: 122186 |

توسعه باند فرودگاه یاسوج با تلاش مدیران استانی

تین نیوز| مدیر فرودگاه یاسوج گفت: جلسه مشترکی در استان برگزار شد تا چاره‌یی برای حل مشکلات و محدودیت‌های موجود بر سر پروژه توسعه باند فرودگاه اندیشیده شود. خوشبختانه نتایج این جلسه مفید بود و مقرر شد دستگاه‌های متولی در استان کهگیلویه و بویراحمد ظرف سه روز آینده معادن تامین‌کننده مصالح فنی این پروژه را معرفی کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور، علی محسنیان عنوان کرد: برای توسعه سطوح پروازی فرودگاه یاسوج حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب مصالح فنی مورد تایید آزمایشگاه مکانیک خاک نیاز است، تهیه این حجم مصالح فنی در استان کهگیلویه و بویر احمد و سراسر ایران بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه تامین و تهیه این حجم از مصالح فنی کار بسیار سختی است، ادامه داد: تاکنون ۹۵۰ هزار مترمکعب آن از معادن مختلف در فواصل زمانی متفاوت تامین شده است اما در ادامه کار با مشکلات و محدودیت‌های قانونی مواجه شدیم.

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: در این راستا جلسه‌ای با حضور سیداسماعیل احمدی؛ مديركل دفتر بهسازی و توسعه فرودگاه‌ها، پژمان نیک‌اقبال؛ معاون عمرانی استاندار و مدیران کل استانی مانند آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری و رییس سازمان صنعت و معدن و مشاور و پیمانکار این پروژه در محل استانداری کهگیلویه و بویر احمد برگزار شد و طی آن تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

به گفته وی، در این جلسه مقرر شد استان حمایت‌های بیشتری از پروژه توسعه باند فرودگاه یاسوج داشته باشد و ظرف سه روز آینده دستگاه‌های متولی استان معادنی را برای تامین مصالح فنی مورد نیاز معرفی کنند. همچنین معاون عمرانی استاندار از روند توسعه و بهسازی قدردانی کرد و مدیران ذیربط استانی را مکلف کرد تا به صورت ویژه با مدیر فرودگاه یاسوج همکاری داشته باشند.

محسنیان یادآور شد: بر اساس نظر مشاور و برنامه‌ زمان‌بندی جدید این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار مترمکعب مصالح فنی نیاز است تا پروژه به پایان برسد. در واقع پس از خاک‌ریزی، عملیات روکش باند منوط به مناسب بودن شرایط آب‌وهوایی آغاز می‌شود. اکنون به دلیل برودت هوای استان، کار با کندی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: اعتبار این پروژه ۲۳۰ میلیارد ریال تعیین شده که تاکنون ۱۳۰ میلیارد ریال آن صرف شده است. با اجرای این پروژه ۶۰۰ متر به طول باند ۲۶۰۰ متر فعلی اضافه می‌شود تا امکان نشست و برخاست هواپیماها با بدنه متوسط و فوکر ۱۰۰ فراهم شود. البته همچنان زندان یاسوج به عنوان مهمترین مانع در مسیر توسعه یاسوج قرار دارد و باید مسئولان استانی و کشور نگاه ویژه‌ای برای جابه‌جایی آن داشته باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Irani @ gmail. com 0 0

    اینکه مقامات استان و نهادهای بومی در گسترش فرودگاه ها فعال گردند، بهترین راه برای سبک کردن بار سنگین بر دوش شرکت فرودگاه هاست۰ در کشور های دیگر این عمل کاملا مرسوم است که شهرداری ها و استانداری ها صاحب فرودگاه هستند و در آن هزینه می کنند و عایدات را هم خود بر می دارند۰