| کد خبر: 121288 |

​بیانیه انجمن حمل و نقل ریلی در حمایت از آخوندی

◄ حمایت قاطع انجمن صنفی ریلی از آخوندی

تین‌نیوز|

انجمن صنفی حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته ضمن مخالت با طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی، بر بهسازی ریل‌های موجود، افزایش بی سابقه طول خطوط دوم ریلی و خدمات‌رسانی بهتر به مسافران، به عنوان بخشی از دستاوردهای دولت یازدهم در زمان عباس آخوندی اشاره کرده است.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، انجمن صنفی حمل و نقل ریلی در آستانه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس، بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:
 
در پی طرح موضوع استیضاح آقای دکتر عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی و اعلام وصول این طرح توسط هئیت رئیسه محترم انجمن صنفی حمل و نقل ریلی ایران طی بیانیه‌ای به اعلام نظر پیرامون این تصمیم نمایندگان محترم پرداخت.
 
متن این بیانیه به شرح زیراست:
 
براساس تصمیم نمایندگان محترم مجلس و طی تشریفات قانونی استیضاح دکتر آخوندی در دستور کار روز یکشنبه مورخ ۱/۱۲/۹۵  قوه مقننه قرار گرفته است. مطمئنا استیضاح ابزاری قانونی برای اعمال نظارت مجلس شورای اسلامی بر وزارتخانه ها و نهادهای دولتی است که تعدادی از نمایندگان محترم قصد استفاده از آن را دارند. اما ضمن احترام به این حق قانونی لازم است نکاتی را با نمایندگان محترم طرح نماییم. انجمن صنفی حمل و نقل ریلی ایران به عنوان نهادی غیر دولتی و با بدنه‌ای از نخبگان و متخصصان این حوزه مواردی چند را با نمایندگان مجلس در میان می‌گذارد تا وکلای ملت در خانه ملت با آگاهی بیشتر تصمیمات لازم را در جلسه استیضاح وزیر محترم راه و شهرسازی اتخاذ نمایند.
 
ماه پایانی سال همواره برای دستگاه‌های مرتبط با سفرهای نوروزی ماهی پرکار و شلوغ است. از سویی وزارت راه و شهرسازی نیز در کنار سایر ارگان‌ها نظیر وزارت کشور، بهداشت، نیروی انتظامی و ... سهمی قابل توجه در خدمت رسانی به هم میهنان عزیز و مسافران نوروزی دارد. معمولاً در این ماه که تمام ظرفیت‌های اجرایی باید صرف خدمت رسانی به مسافران و تامین امنیت آنان شود از بروز تنش ها و چالش‌های غیر ضرور جلوگیری می شود تا تمرکز خادمان ملت بر وظیفه اصلی شان باشد. طرح موضوع استیضاح در اولین روز اسفند ماه دقیقا مغایر با این رویه جاری است و به طور حتم منجر به وارد آوردن تنش به بدنه خدوم صنعت حمل و نقل خواهد شد.

انجام برنامه ریزی و اجرای عملیات سخت و شبانه روزی خدمت رسانی به مسافران خاصه در ایام پیک سفر (اسفند و فروردین) نیاز به مدیریت آشنا به مسائل و متخصص دارد حال آنکه با تغییر در راس هرم مدیریتی وزارت راه و شهرسازی قطعا حصول مطلوب سخت و حتی دست نیافتنی می گردد. هماهنگی ستاد سفرهای نوروزی و نقش وزارت راه و شهرسازی در این ستاد باعث می شود هر گونه تغییری در راس این وزارتخنه اثرات نامطلوب و تبعات نگران کننده ای به دنبال داشته باشد که برای پرهیز از بروز آنها لازم است مدیریت فعلی تداوم یابد.

در کنار دلایل سلبی انجمن صنفی حمل و نقل ریلی ایران برای ابراز نگرانی از استیضاح دکتر آخوندی دلایل ایجابی نیز دارد که به اختصار شرح داده می شود.

آقای دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی برای ایجاد ساختار نظام های نوین عرصه های گوناگون حمل ونقل کشور برنامه‌هایی را تدوین، اجرا و پیگیری نمودند که ایجاد وقفه در روند اجرایی آنها کشور را از فرصتی طلایی محروم می گرداند.

نگاه توسعه محور حاکم بر صنعت ریلی کشور طی مدت گذشته از عمر دولت یازدهم دستاوردهای کمی و کیفی گسترده ای داشته که افزایش بی سابقه طول خطوط دوم ریلی، بهسازی ریل‌های موجود خدمت رسانی بهتر به مسافرین و ... تنها بخشی از آن است.

نظر به مجموعه نکات مذکور انجمن صنفی حمل ونقل ریلی ایران مجدانه از نمایندگان محترم تقاضا دارد. نسبت به تداوم خدمت رسانی جناب آقای دکتر آخوندی به کشور اقدام نموده و دولت یازدهم را در نیمه دوم سال پایانی خدمت از نعمت وزیری کاردان و دانشمندی محروم ننمایند.

انجمن صنفی حمل و نقل ریلی ایران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • farhangomidi۶۵۴ @ gmail. com 0 0

    بنظرم وقتی سه ماه به پایان دولت مانده استیضاح بی اثر هست اهداف سیاسی دارد همینطور فقط باعثنابسامانی میشود و پیشرفت پروژه ها را بخطر می اندازد. توجه جناب اخوندی به ریل، بخش نوسازی هوایی و همینطور آزادراه تهران شمال ستودنیست. تنها مشکل ایشان نداشتن برنامه مشخص برای خارج شدن از رکود مسکن بود که اشتغال فراوانی دارد. همین سیاست شهرسازی ریل پایه که ایستگاه های راه اهن به داخل یا نزدیکترین نقطه شهر انتقال دادند خود یک دور اندیشی است که موجب رفاه مردم میشود برای صرفه جویی در هزینه ها