| کد خبر: 121198 |

نگاهی به سابقه فعالیت رئیس تازه انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی

◄ دغدغه‌های توسعه و نوسازی ناوگان رئیس انجمن صنفی

تین‌نیوز|

نگاهی به سابقه مدیریتی محمد رجبی، رئیس انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته نشان می‌دهد توسعه ناوگان و نوسازی آن از مهم‌ترین دغدغه‌های وی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ پس از انتخابات تازه انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته، این انجمن شاهد ترکیب تازه‌ای از اعضا بود. از جمله تغییر رئیس هیئت‌مدیره. در ترکیب جدید انجمن محمد رجبی، مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا به عنوان رئیس هیئت‌مدیره انجمن انتخاب شد. در این گزارش نگاهی به سابقه رجبی، اظهارنظرهای وی و رویکرد او در مدیریت ریلی خواهیم انداخت.

بررسی سوابق رجبی نشان می‌دهد وی در طول سال‌های گذشته بارها در سمت‌های مختلف شرکت رجاء فعالیت داشته و در کنار حضور در راه‌آهن در این شرکت ریلی نیز سمت‌هایی را در اختیار داشته است.

توسعه و نوسازی بخش خصوصی
در مدت مدیریت رجبی در رجا اظهارنظرهای وی نشان می‌دهد که توسعه ناوگان در کنار نوسازی آن اصلی‌ترین دغدغه وی محسوب می‌شود. همچنین پیگیری برنامه‌های جانبی برای شرکت رجا از جمله ارائه تخفیفات به قشرهای مختلف از جمله دانشجویان، اهالی فرهنگ و هنر و... از جمله برنامه‌های دیگر رجا در مدت مدیریت وی بوده است.

رجبی در خصوص توسعه ناوگان معتقد است: توسعه ناوگان ریلی نیاز به برخی مقدمات جدی دارد. یکی از اصلی‌ترین آن‌ها لزوم حمایت دولت از این صنعت است زیرا در بخش مسافری تمام شرکت‌های فعال در دنیا زیانده هستند از این رو باید با حمایت‌های جدی دولتی کار خود را ادامه دهند. حتی در کشورهای اروپایی که خصوصی‌سازی عرصه ریلی صورت گرفته نیز در قالب حمایت‌های رسمی از سوی دولت مقادیری به عنوان یارانه و کمک به این بخش واریز می‌شود تا توسعه آن تضمین شود.

وی با بیان اینکه توافقی برای ساخت ۲۵۰ واگن با مشارکت شرکت‌های خارجی نیز منعقد شده، در این رابطه توضیح داد: این عدد حتی در سطح شرکت‌های اروپایی نیز بسیار بزرگ است اما طبق برنامه‌ریزی که داشتیم قصد داریم در طی یک فرآیند سه ساله این واگن‌ها را وارد ایران کنیم. تا تابستان سال ۹۶ تشریفات ابتدایی آغاز به کار خط تولید آن‌ها اجرایی خواهد شد و در ۱۸ ماه بعد نخستین واگن‌ها از این سری وارد ایران می‌شود.

تبدیل رجا به هلدینگ
از جمله دیگر برنامه‌های رجبی در خصوص توسعه ناوگان تبدیل رجا به عنوان یک هلدینگ بوده است. از جمله اقدامات وی در این زمینه می‌توان به تشکیل شرکت اجرایی و فنی به عنوان زیرمجموعه شرکت رجا اشاره کرد.

رجبی در نشست خبری اعلام تشکیل این شرکت گفت: با قطعی شدن تشکیل شرکت اجرایی و فنی در زیرمجموعه رجا به دنبال استفاده از ظرفیت صنایع و بسیج کردن آن‌ها برای تحقق در امور فنی قطارها هستیم. با اجرایی شدن شرکت مذکور و آغاز به کار آن، نگرشی نو در توسعه و مدیریت بخش فنی و اجرایی شاهد خواهیم بود. قطعاً با تشکیل این شرکت، رجا در قالب یک هلدینگ فعالیت می‌کند که به‌زودی چارت سازمانی آن ارائه و ساختار جدید نیز برای شرکت فنی - اجرایی طراحی و تدوین خواهد شد.

محمد رجبی پیش از این و در چند دوره سابقه مدیریت در بخش‌های مختلف رجاء را داشته و همچنین در اتاق‌های فکر راه‌آهن حضوری فعال داشته است. رجبی در طول سال‌های گذشته، حضور در هیئت‌مدیره چند شرکت نفتی از جمله مدیرعاملی شرکت مهندسی خدمات حفاری سروک کیش را نیز تجربه کرده است.

لازم به ذکر است، سید حسن موسوی نژاد، رئیس پیشین انجمن نیز مدیرعامل قبلی شرکت رجا بوده است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.