| کد خبر: 120509 |

◄ موسوی نژاد: چالش‌های پیش روی راه‌آهن از نظر رئیس انجمن صنفی ریلی

تین‌نیوز|

رئیس انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته معتقد است: نداشتن برنامه‌ریزی کلان، نداشتن ساختار مناسب در بخش حمل‌ونقل ریلی و تکالیف انباشته سنوات گذشته که فاصله بین مطالبه مردم و سرویس‌دهی بخش حمل‌ونقل ریلی را زیاد کرده از مهم‌ترین چالش‌های حوزه حمل‌ونقل ریلی است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ یکی از بحث‌هایی که پس از تشکیل شرکت قطارهای حومه‌ای و تخصیص یک درصد از سهم فروش نفت به خش ریلی مطرح شد نقش شرکت‌های خصوصی ریلی در این دو اتفاق مهم حوزه ریلی است. در همین خصوص به گفت‌وگو با سیدحسن موسوی‌نژاد، رئیس انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته که در دوره بعدی انجمن حضور نداشته و از ترکیب این انجمن از بهمن‌ماه امسال کنار می‌رود پرداختیم. وی در خصوص دو مصوبه مجلس و نقش شرکت‌های خصوصی در شرایط فعلی حمل‌ونقل ریلی کشور اظهار داشت: ما همواره در تخصیص یارانه به بخش خصوصی دچار مشکل بوده‌ایم. شاید تشکیل شرکت قطارهای حومه‌ای و واگذاری آن به دولت مشکلات بسیاری را حل کند و امیدواریم به‌راحتی بتواند از اعتبارات عمومی برای توسعه حمل‌ونقل ریلی استفاده کند.

وی در ادامه اظهار داشت: هنوز جزئیات شرکت قطارهای حومه‌ای مشخص نشده است. وقتی که تشکیل این شرکت به راه‌آهن واگذار شده به این معناست که مسئولیت قطارهای حومه‌ای به شرکت راه‌آهن داده شده است.

رئیس انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته در ادامه گفت: حمل‌ونقل حومه‌ای به دلیل ماهیتی که دارد مانند حمل‌ونقل عمومی شهری نیازمند جدی یارانه دولت است. ما همواره در تخصیص یارانه به بخش خصوصی دچار مشکل بوده‌ایم. شاید تشکیل این سازمان و واگذاری آن به دولت مشکلات بسیاری را بتواند حل کند و امیدواریم به‌راحتی بتواند از اعتبارات عمومی برای توسعه حمل‌ونقل ریلی استفاده کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما پروژه‌های بسیاری را آغاز می‌کنیم اما بسیاری از این پروژه‌ها به دلیل مدت زمان طولانی‌ای که از شروع عملیات تا افتتاح آن وجود دارد خاصیت خود را از دست می‌دهد. بایستی پروژه‌های ضربتی و با مدت زمان محدود برای این پروژه‌ها در نظر گرفت.

موسوی نژاد همچنین در خصوص چالش‌های اصلی حوزه حمل‌ونقل ریلی از دیدگاه خودش و در پایان مدت ریاست انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی اظهار داشت: به نظر من نداشتن برنامه‌ریزی کلان، نداشتن ساختار مناسب در بخش حمل‌ونقل ریلی و تکالیف انباشته سنوات گذشته که فاصله بین مطالبه مردم و سرویس‌دهی بخش حمل‌ونقل ریلی را زیاد کرده است از مهم‌ترین این مشکلات است.

موسوی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: هر دو مصوبه مجلس نشانه توجه نظام قانونی کشور و قوه مقننه به بخش ریلی است و من بسیار امیدوارم که این تصمیمات موجب توسعه بخش ریلی شود. هم چنین امیدواریم با تأسیس این شرکت و تأمین ناوگان مورد نیاز آن حمل‌ونقل ریلی ما رونق شایان توجهی پیدا کند. به نظر من باید با برنامه‌ای کلان به افزایش ظرفیت، کیفیت و سرعت حمل‌ونقل ریلی اختصاص پیدا کند

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.