◄ موسوی نژاد: راهآهن برای ردیف بودجه جدید به برنامهریزی نیاز دارد
رئیس انجمن صنفی حملونقل ریلی و خدمات وابسته معتقد است: در اختصاص سهم یک درصدی فروش نفت به بخش ریلی دولت بخشی از درآمد ملی نفت ایران را که متعلق به همه مردم است به بخش دیگری از سرمایه ملی یعنی زیرساخت حملونقل ریلی اختصاص داده تا هم مردم امروز و هم آیندگان از آن استفاده کنند.
به گزارش خبرنگار تیننیوز؛ با تخصیص سهم یک درصدی از فروش نفت به حوزه ریلی کارشناسان این حوزه اظهارنظرها و پیشبینیهای خود را از ورود این ردیف بودجه به بخش ریلی اظهار کردهاند. سید حسن موسوی نژاد، رئیس انجمن صنفی حملونقل ریلی و خدمات وابسته در این خصوص معتقد است: باید برنامهریزی ویژهای برای تخصیص این اعتبارات در نظر گرفت و بخشی را نیز برای نظارت بر تخصیص این اعتبارات در نظر داشت.
موسوی نژاد در خصوص تشکیل شرکت قطارهای حومهای و تخصیص یک درصد از فروش نفت به بخش ریلی اظهار داشت: هر دو مورد نشانه توجه نظام قانونی کشور و قوه مقننه به بخش ریلی است و من بسیار امیدوارم که این تصمیمات موجب توسعه بخش ریلی شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش قطارهای حومهای متولی در کشور نداشتیم. سهم بزرگی از حملونقل حومهای را در کشورهای دنیا بخش حملونقل ریلی انجام میدهد. امیدواریم با تأسیس این شرکت و تأمین ناوگان مورد نیاز آن حملونقل ریلی ما رونق شایان توجهی پیدا کند.
رئیس انجمن صنفی حملونقل ریلی و خدمات وابسته با اشاره به اینکه روزانه چند میلیون نفر فقط از حومه تهران وارد این شهر میشوند و خارج میشوند گفت: این موضوع هم سهم بزرگی از ترافیک شهر و هم سهم بزرگی از آلودگی هوا را بر عهده دارد. اگر این دو بخش با تدابیری همچون قطار حومهای از حالت نابسامان به بسامان تبدیل شود بسیاری از مشکلات کنونی شهر تهران حل خواهد شد.
موسوی نژاد هم چنین تشریح کرد: در خصوص اعتبارات نیز این تصمیم جدیای بود که مستقل از اختصاص بودجههای جاری راهآهن محسوب میشد. دولت بخشی از درآمد ملی نفت ایران را که متعلق به همه مردم ایران است به بخش دیگری از سرمایه ملی یعنی زیرساخت حملونقل ریلی انتقال داد تا هم مردم امروز و هم آیندگان از آن استفاده کنند.
وی در ادامه افزود: به نظر من تصمیم درستی بود که میتواند باعث جهش در توسعه حملونقل ریلی کشور شود.
رئیس انجمن صنفی حملونقل ریلی و خدمات وابسته در پایان خاطرنشان شد: به نظر من باید با برنامهای کلان این بودجه به افزایش ظرفیت، کیفیت و سرعت حملونقل ریلی اختصاص پیدا کند. همه بخشها به این بودجه نیاز دارند، هم بخش زیرساخت هم بخش ناوگان و هم بخش خصوصی حملونقل ریلی و هم بخش دولتی. باید برنامهریزی ویژهای برای تخصیص این اعتبارات در نظر گرفت و بخشی را نیز برای نظارت بر تخصیص این اعتبارات در نظر داشت.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.