| کد خبر: 120423 |

اخبار آسمان در هفتهای که گذشت؛

◄ از اطمینان بوئینگ برای اجرایی شدن قرارداد با ایران تا امضا قرارداد همکاری با ایرلند

تین‌نیوز| مهم‌ترین اخبار هفته‌ی گذشته در حوزه صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور امضاء تفاهمنامه همکاری با ایرلند، گردهمایی مدیران فرودگاهی و اظهارات جدید بوئینگ برای اجرایی شدن قرارداد با ایران بود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، یکی از اخبار مهم هفته‌ی گذشته اظهارات جدید مدیر ارشد بوئینگ بود که ابراز اطمینان کرد، به رغم موانع احتمالی سیاسی و اداری، قرارداد فروش هواپیما به ایران اجرایی می‌شود.

وی در این باره گفت: این‌ها هواپیماهایی هستند که موجب تقویت مشاغل بخش تولیدی آمریکا می‌شوند و ارزش اقتصادی (این قرارداد) برای آمریکا واقعی است.

مویلنبرگ گفت، شرکت بوئینگ برای این که بتواند طرح‌های تولیدی خود را در مسیر پیش‌بینی شده حفظ کند، باید هواپیماهای 777 و 787 بیشتری بفروشد.

یکی از مهم‌ترین رخداد‌های صنعت هوایی در گذشته برگزاری سمینار مدیران ستادی و فرودگاهی کشور در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور بود.

در این گردهمایی؛ رحمت‌الله مه‌آبادی عنوان کرد، مدیران ما باید در تراز جهانی قرار گیرند و در این راستا برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: نیروی انسانی اگر نیازهایش تامین نشود، عنصری برای افزایش تعارض سازمانی می‌شود. شرکت فرودگاه‌ها در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش و جذب نیروی انسانی ندارد. باید توزیع منابع انسانی را به درستی انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قوانین خوبی که در مورد شرکت فرودگاه‌ها مصوب شده است، گفت: در صورت موافقت شورای نگهبان با مصوباتی که در مورد شرکت فرودگاه‌ها از سوی مجلس صورت گرفته است، دیگر هیچ زیرساختی قانونی برای توسعه شرکت فرودگاه‌ها نیاز نیست و این یک موفقیت است.

در ادامه این گردهمایی؛ سرپرست اداره کل املاک و مستغلات با بیان اینکه در مستندسازی و جانمایی اراضی و املاک فرودگاه‌ها، قرار گرفتن در لایه کاداستر (حدنگاری) مطرح است، گفت: تاکنون بیش از 70 درصد فرودگاه‌ها در این لایه استقرار یافته‌اند.

طبق گفته‌ی حسین رفعیی؛ در بحث مستندسازی، جانمایی اراضی و املاک در لایه کاداستر مطرح است. اکنون بیش از 70 درصد فرودگاه‌های کشور در این لایه استقرار یافته‌اند. البته فرودگاه مهرآباد از پیچیدگی و مشکلات خاصی برخوردار است که به نظر می‌رسد اقدامات برای آن سخت‌ترین کار در بین فرودگاه‌هاست‌. به طوری که 50 درصد کار به سایر فرودگاه‌های ایران و 50 درصد دیگر به مهرآباد اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: باید وضعیت ثبتی فرودگاه‌ها را بررسی کنیم. اکنون وضعیت ثبتی 45 فرودگاه در دست کار است که ثبت 25 فرودگاه آن انجام شده است. هم‌چنین با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تعاملی برقرار شد تا درباره 11 فرودگاه به طور جداگانه اعلام نظر کند و در پی آن مجوز بند «د» صادر شده و در نهایت مستندسازی انجام شود.

در ادامه این گردهمایی مدیران فرودگاهی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت با اشاره به اینکه در بودجه سال 96 اعتباراتی برای نیروی انسانی در حوزه‌های بیمه و آموزش دیده شده است، گفت: بودجه سال آینده را بر اساس اطلاعات موجود تدوین می‌کنیم و فرودگاه‌هایی که دیر اقدام می‌کنند با کاهش بودجه در سال آینده مواجه می‌شوند.

یکی دیگر از اخبار مهم هفته گذشته امضاء تفاهمنامه همکاری ایران با ایرلند در زمینه حمل‌ونقل هوایی بود؛ طبق این قرارداد مسئولیت‌های کشور ثبت کننده وسایل پرنده (ایرلند) به طرف بهره‌بردار (ایران) در محدوده ضمائم ۶،۱ و ۸ از پیمان شیکاگو درباره نظارت بر عملیات پرواز، تداوم صلاحیت پروازی، تعمیر و نگهداری و صدور گواهینامه کارکنان فنی و عملیاتی (کروی پرواز) و گواهینامه‌های وسیله پرنده در ایران منتقل می‌شود.

در ادامه گزارش اين سازمان آمده است: در چارچوب این قرارداد همکاری، زمینه بهره‌برداری و عملیات پروازی از ناوگان ثبت اروپایی توسط شرکت‌های ایرانی ایجاد می‌شود و بدین ترتیب شرکت‌های هواپیمایی ایرانی می‌توانند متناسب با شرایط و دامنه فعالیت خود، با شرکت‌های هواپیمایی یا اجاره‌دهنده ایرلندی قراردادهای همکاری یا بهره‌برداری امضا کنند که در همین راستا بسیاری از شرکت‌های بزرگ و مطرح دنیا طرف قرارداد با ایرلند هستند.

در ادامه عنوان شده است، شرکت هواپیمایی آسمان زمینه اجاره 7 فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰neo (اجاره به شرط تملیک) را در دستور کار قرار داده است و به محض ثبت این هواپیماها توسط هواپیمایی کشوری ایرلند و ورود آنها به ایران، مفاد این قرارداد برای این هواپیماها قابل اجرا می‌شود. 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.