| کد خبر: 119179 |

مشارکت چین در پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - قم - تهران

تین‌نیوز| مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های احداثی در استان شناخته می‌شود و عملیات اجرایی آن از حد فاصل قم- تهران با مشارکت شرکت CRET از کشور چین شروع شده است.
 

حجت الله غلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به پروژه قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران گفت: این پروژه به عنوان یکی از مهم‌ترین احداث‌ها در استان شناخته می‌شود و عملیات اجرایی آن از حد فاصل قم- تهران با مشارکت شرکت CRET کشور چین شروع شده است.

وی یادآور شد: در سفری که مقام عالی وزارت در شهریور ماه به استان اصفهان داشتند عملیات اجرایی قطعه اصفهان- قم شروع شد و با تکمیل این پروژه حجم بسیاری از سفرهای جاده‌ای استان به ریل منتقل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ما در استان چند برنامه مرتبط با قطار حومه‌ای و شهرسازی ریل پایه را شروع کردیم ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در راستای سخنان دکتر آخوندی قرار است عملیاتی کنیم قطار اصفهان- شاهین شهر که طرح این برنامه به شورای عالی حمل و نقل ارسال شده است.

غلامی افزود: این برنامه در شوراء عالی حمل نقل در دو مرحله بررسی شد که با توجه به مشکلاتی که در زمینه ایمنی مطرح شد، با چاره اندیشی‌های متعدد این مشکل را بر طرف طرح را و دوباره به شورا ارسال کردیم. با تصویب این طرح و با مشارکت بخش خصوصی این محور عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: در افق ۱۴۰۴ جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفری برای شهر شاهین شهر پیش‌بینی شده از این رو این پروژه می‌تواند حجم زیادی از سفرهای بین شهری را به خود اختصاص دهد و ایمنی سفر را بالا ببرد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ehsankhalegifar۰۹۸۷ @ gmail. com 0 0

    قطار برقی تهران مشهد برای ما خیلی مهمتر هست که متاسفانه هنوز ساختش اغاز نشده که جای تعجب هست که ایا برقی کردن این مسیر مهم سخت تراز سریع السیر اصفهان است؟؟؟؟ چراکه میزان سفر مشهد چند برابر است، و بیشترین مسافر ریلی کشور دارد. از نظر پوشش جمعیتی هم این خط از کاشان عبور نکرد و این خودش در اینده چالش میشه که بخش مسافری فقط تا اصفهان اهمیت خواهد داشت که این با اهداف انتقال ترافیک از جاده به ریل منافات دارد چون هدف اینه بیشترین بازدهی پوشش جمعیت داشته باشد. حال مردم منتظر جای وعده اجرا شدن پروژه را ببینند متاسفانه اشتباهی که دولت قبل شده بود پروژه قم اصفهان بود!! که خوشبختانه وزیر راه انرا اصلاح کرد تهران،، فرودگاه امام، قم اصفهان کردند. که حداقل پوشش جمعیت چندبرابر کرد چون بدون تهران قطار سریع السیر شوخی بود. اما من بنظرم پروژه ها از نظر اهمیت باید ترافیک جاده ای توجه کرد و میزان مسافر که بترتیب الویت ۱ _ تهران مشهد که همگان اذعان دارند ۲ _ تهران شمال که ترافیک جاده چالوس هراز امان بریده ۳ _ تهران تبریز که ترافیک آزادراه کرج قزوین بسیار سنگین و پرتصادف ترین در ایران هست همانا راه مشترک شمالغرب و استان گیلان هم هست ۴ _ تهران اصفهان هست انهم بدلیل وجود قم بیشتر هست یعنی میزان ترافیک جاده ای هم ببینیم اصفهان به نسبت مشهد و شمال و شمالغرب بدلیل تراکم جمعیتی پایین کمترین دسترسی به اهداف راه اهن سریع السیر دارد ازنظر انتقال ترافیک جاده ای به ریل. همگان دیگر موقع تعطیلات میبینیم شلوغترین جاده های ایران کدام نواحی است متوجه میشویم کدام نواحی مستعد تر هستند. متاسفانه در ایران سرمایه گذاری با بهره و بازده اهمیت ندارد و هنوز الویت های اصلی شناسایی نشدند تا با توجه به ان بیشترین نتیجه گرفت. راه اهن سریع السیر اصفهان باید انجام میشد ولی این سرمایه‌گذاری در راه اهن مشهد و شمال خیلی بیشتر و چند برابر بازده و بازگشت سرمایه داشت که متحول ساز بود. تا اصفهان.