|
کد خبر:
119046
|
مقابله با سهمخواهی از درآمد فرودگاهها
تیننیوز| در یادداشتی از علی رستمی در روزنامه گشترش تجارت میخوانیم: تخصیص بخشی از درآمد شرکت فرودگاهها به برخی سازمانها میتواند تعطیلی فرودگاهها را به دنبال داشته باشد. مشکل تامین اعتبار برخی سازمانها باید بدون خدشه وارد کردن به سایر بخشها، به شکل بنیادی و اساسی بررسی و حل شود.
امروزه و در این فضای رقابتی، کشورهای دنیا تلاش زیادی برای گرفتن سهم خود از صنعت فرودگاهی میکنند، این در حالی است که تخصیص بخشی از درآمد شرکت فرودگاهها به برخی سازمانها راهحل درستی نیست.
اکنون در مقطعی از زمان قرار داریم که دنیا تلاش زیادی برای گرفتن سهم خود از صنعت فرودگاهی میکند؛ به طور نمونه فرودگاههای ترکیه، دوبی، قطر و جمهوری آذربایجان در منطقه به دنبال سهمخواهی از شرکتهای هواپیمایی هستند. برای کسب این فرصت باید صنعت گردشگری ایجاد شود و توسعه این صنعت نیز به رونق حملونقل هوایی نیاز دارد؛ در حقیقت اگر به دنبال رشد و توسعه اقتصاد در کشور هستیم، باید به صنعت گردشگری بپردازیم؛ این فرصت با ایجاد بستر مناسب برای سرمایهگذاران خارجی فراهم میشود.
باید سهم صنعت فرودگاهی کشور از منطقه گرفته شود. افزایش ایمنی پرواز، مهمترین موضوعی است که همواره در صنعت فرودگاهی دنیا مورد توجه قرار دارد. اکنون باند قدیمی و تجهیزات مستهلک و کهنه فرودگاهها به نوسازی و تجهیز نیاز دارند که برای آن باید هزینه صرف شود. چنانچه هزینه لازم در این بخش صرف نشود، وضعیت بدتر میشود؛ بنابراین دولت و مجلس نه تنها باید مانع سهمخواهی برخی سازمانها از درآمد شرکت فرودگاهها شوند، بلکه باید این بخش از صنعت حملونقل را تقویت کنند.
دولت به عنوان متولی میتواند اعتبار مورد نیاز این سازمانها را از سایر صنایع تامین کند چراکه سهمخواهی سازمانها از درآمد شرکت فرودگاهها، برای فرودگاهی مانند مهرآباد که امکان توسعه ندارد، موجب کاهش ظرفیت میشود.
علی رستمی - مدیرکل فرودگاه بینالمللی مهرآباد
اکنون در مقطعی از زمان قرار داریم که دنیا تلاش زیادی برای گرفتن سهم خود از صنعت فرودگاهی میکند؛ به طور نمونه فرودگاههای ترکیه، دوبی، قطر و جمهوری آذربایجان در منطقه به دنبال سهمخواهی از شرکتهای هواپیمایی هستند. برای کسب این فرصت باید صنعت گردشگری ایجاد شود و توسعه این صنعت نیز به رونق حملونقل هوایی نیاز دارد؛ در حقیقت اگر به دنبال رشد و توسعه اقتصاد در کشور هستیم، باید به صنعت گردشگری بپردازیم؛ این فرصت با ایجاد بستر مناسب برای سرمایهگذاران خارجی فراهم میشود.
باید سهم صنعت فرودگاهی کشور از منطقه گرفته شود. افزایش ایمنی پرواز، مهمترین موضوعی است که همواره در صنعت فرودگاهی دنیا مورد توجه قرار دارد. اکنون باند قدیمی و تجهیزات مستهلک و کهنه فرودگاهها به نوسازی و تجهیز نیاز دارند که برای آن باید هزینه صرف شود. چنانچه هزینه لازم در این بخش صرف نشود، وضعیت بدتر میشود؛ بنابراین دولت و مجلس نه تنها باید مانع سهمخواهی برخی سازمانها از درآمد شرکت فرودگاهها شوند، بلکه باید این بخش از صنعت حملونقل را تقویت کنند.
دولت به عنوان متولی میتواند اعتبار مورد نیاز این سازمانها را از سایر صنایع تامین کند چراکه سهمخواهی سازمانها از درآمد شرکت فرودگاهها، برای فرودگاهی مانند مهرآباد که امکان توسعه ندارد، موجب کاهش ظرفیت میشود.
علی رستمی - مدیرکل فرودگاه بینالمللی مهرآباد
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.