| کد خبر: 118845 |

برقراری قطار سریع السیر و تامین بودجه پروژه های درمانی پیگیری شود

تین‌نیوز| نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: برقراری قطار سریع السیر و همچنین تامین بودجه پروژه های بهداشتی و درمانی استان مرکزی از سوی دولت، به عنوان اولویت های استان مورد توجه قرار گیرد.
 
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه دوشنبه در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی که با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در اراک برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه ای که استان مرکزی دارد و کریدور ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق است، پیشرفت و تحول در حوزه حمل و نقل ریلی در این منطقه بسیار ضروری و حیاتی است.

وی افزود: دولت نسبت به راه اندازی و برقراری قطار سریع السیر استان و همچنین سازمان برنامه و بودجه نیز در حوزه بهداشت و درمان نسبت به تامین اعتبار برای پروژه های بیمارستان ولیعصر(عج) و بیمارستان تخصصی سرطان آیت الله خوانساری اراک نگاه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: در این استان برخی واحدهای صنعتی وجود دارد که در خاورمیانه بی نظیر هستند اما به دلیل سوء مدیریت دچار ضرر و زیان شدند و کارگران این واحدها سرگردان هستند که در این خصوص باید راه حل منطقی و اصولی پیدا کرد.

دری نجف آبادی بیان داشت:  وقتی با دقت موضوع بررسی می شود مشخص می گردد در مدیریت اشکال و چالش وجود دارد و مدیریت خوب و دلسوز همراه با کارگران متعهد در این صنایع قطعا سود آوری بالایی به همراه دارد .

وی اضافه کرد:  استان مرکزی در همه حوزه ها از ظرفیت و استعداد خوبی برخوردار است و در گوشه گوشه این استان حتی در روستاها ظرفیت های عظیمی وجود دارد که می توان با مدیریت حکیمانه در استان از این پتانسیل ها بهره گرفت و توسعه متوازن ایجاد کرد .

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اگر در زمینه های مختلف دقت نکنیم و حکیمانه نیندیشیم لطمه می بینیم بنابراین باید هوشیار باشیم تا در برابر هجمه ها و تخریب ها کمتر آسیب ببینیم، چون عناصر مساله دار که می خواهند به عناوین مختلف ضربه بزنند کم نیستند
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • vahiddolati۱۳۷۳۱۲۳ @ gmail. com 0 0

    یک سوال دارم قطار سریع السیر استان مرکزی چه توجیه اقتصادی دارد هم از لحاظ جمعیتی و هم میزان سفر؟؟؟ تنها راه آهن سریع السیر زمانی مفید واقع میشود که راه اهن کربلا باشد و راه اهن سریع السیر تا کربلا باشد مگرنه مقصد اکثر تهرانی استان مرکزی نیست، و مطمئنا راه اهن مشهد راه آهن شمالغرب و راه اهن شمال و راه اهن قم بسیار شلوغتر هست، لطفا دولت صرف فشارهای سیاسی پولها و بیت المال را هدر ندهد، قطار سریع السیر که بزنند مسافر باید داشته باشد مثلا اول مطالعه واقع شود میزان سفر و مسافر از تهران به این استان چقدر هست ایا قطار سریع السیر خالی میماند انوقت سرمایه های کشور را بکار ببرید متاسفانه این نوع سیاست بازیها به کشور ضربه زده است. نمونه این سیاست توی راه اهن تهران گرمسار میبینیم که چند صد میلیارد تومان خرجش میشود درحالیکه گرمسار با ۱۰۰ کیلومتر فاصله ۵۰ هزار نفرهم جمعیت ندارد انوقت اسلامشهر با ۲ میلیون تومان و ۸ کیلومتر فاصله دولت پول نمیدهد!! باید سرمایه گذاری بازده داشته باشد نمونه همین سرمایه گذاری بی خود روی برج مخابراتی میلاد دیدیم که مهندسان ژاپنی با وجود کوه های چند هزار متری تهران انرا عبثدانستند باید برج میلاد مسکونی میبود شهری که کوه های چند هزار متری دارد نیازی به برج مخابراتی ۴۰۰ متری ندارد. نمونه همین سرمایه گذاری های بی خود باعثعقب ماندگی کشورمان شده است و منابع کشور را هدر داده است کمترین بازدهی شاهد هستیم