| کد خبر: 118696 |

◄تورم و کاهش درآمد رانندگان کامیون!

تین‌نیوز| هفته گذشته رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کِشنده با عمر بالای ۳۵ سال از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، داوود کشاورزیان در مراسم انعقاد قرارداد برای نوسازی دستگاه‌های کِشنده با عمر بالا گفت: ما دو سال قبل مذاکراتی با شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت مذاکراتی داشتیم و نهایتاً این مذاکرات منجر به این شد که شرکت بهینه‌سازی پذیرفت بخشی از هزینه‌های نوسازی ناوگان حمل بار را بر عهده بگیرد، از آنجایی‌که نوسازی ناوگان علاوه بر اثرات زیست‌محیطی باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف سوخت می‌شود همه بر سر این موضوع اتفاق‌نظر داشتیم و خوشبختانه امروز این قرارداد به مرحله اجرا رسید.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص جزئیات این قرارداد گفت: بر اساس این قرارداد ۶۵ هزار دستگاه کِشنده بالای ۳۵ سال از محل صرفه‌جویی سوخت، نوسازی می‌شود و دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار به‌طور متوسط در این قرارداد هزینه می‌شود و به‌تبع آن ۴۲ هزار دلار برای هر دستگاه در طول دوره پنج ‌تا شش سال پرداخت می‌شود.

داود کشاورزیان با اشاره به اینکه ناوگان فرسوده حمل بار زیان‌های جدی‌ای به محیط‌زیست وارد می‌کنند گفت: در حال حاضر ناوگان حمل‌ونقل سنگین کشور دارای ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار دستگاه کِشنده با عمر بالای ۲۵ سال است و از لحاظ آلودگی و مصرف سوخت، در رتبه‌های بالا قرار دارند که باید نوسازی شوند.

کشاورزیان گفت: یک درصد از سود تسهیلات را نیز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پرداخت می‌کند، بر اساس مصوبه دولت 65 هزار دستگاه ناوگان باری بالای 35 سال عمر در دوره 5 ساله نوسازی خواهد شد.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ چند کاربر به بیان دیدگاه خود در این زمینه پرداختند.
بر همین اساس یکی از کاربران در پیامی عنوان کرد: با چه حسابی {...} می فرمایید کامیون 12 میلیون درآمد دارد. من حاضر هستم ماهی چهار تا سرویس تهران مشهد بروم  فقط 5 میلیون دریافت کنم.

کاربر دیگری در پیام خود آورد: ما هم از خدا می‌خواهیم خودرو خود را تعویض کنیم ولی با این کرایه های پایین و وضع بد بار در خرج خانه مانده ایم.پیشنهاد می‌کنم کامیون دست دوم اروپایی با بهره کم و مدت زمان بالا برای پرداخت اقساط و و بدون گمرک برای کسانی که واقعا کامیون دار هستند نه دلال ها وارد شود.

یکی دیگر از کاربران نیز در پیامی عنوان کرد: بهتر است نرخ کرایه را ثابت کنید نه شناور چرا که ثابت خیلی بهتر است. البته کرایه هم باید هر سال مثل حقوق کارمندان افزایش داشته باشد به هر حال رانندگان هم از تورم رنج می‌برند. با احتساب تورم در واقع کرایه ها نسبت به چهار سال پیش ۴۰درصد پایین آمده و هزینه ها افزایش پیدا کرده است.

کاربر دیگری نیز در پیام خود ذکر کرد: به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ کامیونداران کشور از این تصمیم دولت استقبال کرده و این گونه اقدامات را گامی موثر در جهت پیشرفت صنعت حمل ونقل کشور و کمک به مصرف سوخت کمتر و در نتیجه داشتن هوای سالم وپاک می‌دانم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Malek. Nkh. ۶۱ @ Gmail. com 0 0

    آیا خرید کشنده کشنده با ارزش ۵۱۱.۰۰۰. ۰۰۰تومان توجیه اقتصادی دارد؟ کمی حساب و کتاب!!! متوسط ارزش کشنده در اروپا ۷۳.۰۰۰یورو هزینه گمرک و واردات(تعرفه گمرک، ارزش افزوده، سهم هلال احمر، سهم استاندارد، حق بندرگاه، کرایه حمل) ۴۰% برابر ۲۹.۲۰۰ یورو متوسط قیمت بارگیر در کشور ۱۹.۰۰۰ یورو ارزش هر یورو ۴.۲۱۳تومان(۳/۱۱ / ۹۵) ارزش متوسط کشنده با بارگیر ۵۱۱.۰۰۰. ۰۰۰تومان سود سالانه بانکی۹۱.۹۸۰. ۰۰۰ تومان حقوق شوفر سالانه۳۶.۰۰۰. ۰۰۰تومان بیمه ها ۱۴.۰۰۰. ۰۰۰تومان لاستیک سالانه ۱۷.۰۰۰. ۰۰۰تومان تعمیر و نگهداری سالانه ۲۰.۰۰۰. ۰۰تومان سوخت ۳۰%برای ۱۲۰هزار کارکرد ۱۱.۰۰۰. ۰۰۰تومان ۱۵ ساله از رده خارج شود سالانه ۳۵.۰۰۰. ۰۰۰از ارزش کاسته میشود جمع در امد لازم برای پوشش هزینه ها سالانه ۲۲۴.۹۸۰. ۰۰۰تومان بر ۱۲ ماه درامد ماهانه ۱۸.۷۵۰. ۰۰۰تومان! الان یک کشنده در ماه با متوسط کارکرد دوسر بار ۱۰.۰۰۰کیلومتر چقدر در امد دارد؟ مسئولان امر قبل از بوجود اوردن توجیح اقتصادی از رانندگان توقع سرمایه گذاری دارند! بر اساس مصوبه شورای حمل و نقل در دهه ۷۰ شمسی به جای تعیین کرایه بروش های مهندسی شده ان را به عرضه و تقاضا واگذار کرده اند!! ایا واسطه ها و دلال ها برای الودگی هوا مصرف سوخت در بعد ملی در گیری نیروی کار بدون در امد کافی و …ارزشی قائل هستند؟ ایا مایلند کرایه ای مطابق با منافع ملی پرداخت کنند یا سود شخصی؟ مالک نخعی

  • mma۱۳۵۹ @ yahoo 0 0

    در طرح تحول سلامت که در وزارت بهداشت اجرا شد شاهد بودیم درآمد پژشکان به یکباره افزایش چشم گیری داشت، این افزایش درآمد خواست وزارت بهداشت و مخصوصا شخص محترم وزیر بود، حال اگر در بخش حمل ونقل شاهد کاهش دارمد رانندگان هستیم، این هم به طور حتم خواست وزارت محترم راه و ترابری بوده، ولی خواستی که باعثله شدن رانندگان شد،