نظرهای کاربران بر خبرها
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱
متن  خبر
◄تورم و کاهش درآمد رانندگان کامیون!
تین‌نیوز| هفته گذشته رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کِشنده با عمر بالای ۳۵ سال از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، داوود کشاورزیان در مراسم انعقاد قرارداد برای نوسازی دستگاه‌های کِشنده با عمر بالا گفت: ما دو سال قبل مذاکراتی با شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت مذاکراتی داشتیم و نهایتاً این مذاکرات منجر به این شد که شرکت بهینه‌سازی پذیرفت بخشی از هزینه‌های نوسازی ناوگان حمل بار را بر عهده بگیرد، از آنجایی‌که نوسازی ناوگان علاوه بر اثرات زیست‌محیطی باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف سوخت می‌شود همه بر سر این موضوع اتفاق‌نظر داشتیم و خوشبختانه امروز این قرارداد به مرحله اجرا رسید.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص جزئیات این قرارداد گفت: بر اساس این قرارداد ۶۵ هزار دستگاه کِشنده بالای ۳۵ سال از محل صرفه‌جویی سوخت، نوسازی می‌شود و دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار به‌طور متوسط در این قرارداد هزینه می‌شود و به‌تبع آن ۴۲ هزار دلار برای هر دستگاه در طول دوره پنج ‌تا شش سال پرداخت می‌شود.

داود کشاورزیان با اشاره به اینکه ناوگان فرسوده حمل بار زیان‌های جدی‌ای به محیط‌زیست وارد می‌کنند گفت: در حال حاضر ناوگان حمل‌ونقل سنگین کشور دارای ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار دستگاه کِشنده با عمر بالای ۲۵ سال است و از لحاظ آلودگی و مصرف سوخت، در رتبه‌های بالا قرار دارند که باید نوسازی شوند.

کشاورزیان گفت: یک درصد از سود تسهیلات را نیز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پرداخت می‌کند، بر اساس مصوبه دولت 65 هزار دستگاه ناوگان باری بالای 35 سال عمر در دوره 5 ساله نوسازی خواهد شد.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ چند کاربر به بیان دیدگاه خود در این زمینه پرداختند.
بر همین اساس یکی از کاربران در پیامی عنوان کرد: با چه حسابی {...} می فرمایید کامیون 12 میلیون درآمد دارد. من حاضر هستم ماهی چهار تا سرویس تهران مشهد بروم  فقط 5 میلیون دریافت کنم.

کاربر دیگری در پیام خود آورد: ما هم از خدا می‌خواهیم خودرو خود را تعویض کنیم ولی با این کرایه های پایین و وضع بد بار در خرج خانه مانده ایم.پیشنهاد می‌کنم کامیون دست دوم اروپایی با بهره کم و مدت زمان بالا برای پرداخت اقساط و و بدون گمرک برای کسانی که واقعا کامیون دار هستند نه دلال ها وارد شود.

یکی دیگر از کاربران نیز در پیامی عنوان کرد: بهتر است نرخ کرایه را ثابت کنید نه شناور چرا که ثابت خیلی بهتر است. البته کرایه هم باید هر سال مثل حقوق کارمندان افزایش داشته باشد به هر حال رانندگان هم از تورم رنج می‌برند. با احتساب تورم در واقع کرایه ها نسبت به چهار سال پیش ۴۰درصد پایین آمده و هزینه ها افزایش پیدا کرده است.

کاربر دیگری نیز در پیام خود ذکر کرد: به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ کامیونداران کشور از این تصمیم دولت استقبال کرده و این گونه اقدامات را گامی موثر در جهت پیشرفت صنعت حمل ونقل کشور و کمک به مصرف سوخت کمتر و در نتیجه داشتن هوای سالم وپاک می‌دانم.

 
کد خبر : 118696
برچسب ها : کامیون، نوسازی، کشاورزیان، سوخت
ارسال نظر

Malek.Nkh.61@Gmail.com ۱۳۹۵/۱۱/۱۱ پاسخ
آیا خرید کشنده کشنده با ارزش 511.000.000تومان توجیه اقتصادی دارد؟

کمی حساب و کتاب!!!

متوسط ارزش کشنده در اروپا 73.000یورو

هزینه گمرک و واردات( تعرفه گمرک،ارزش افزوده،سهم هلال احمر،سهم استاندارد،حق

بندرگاه،کرایه حمل ) 40% برابر 29.200 یورو


متوسط قیمت بارگیر در کشور 19.000 یورو

ارزش هر یورو 4.213تومان(3/11/95)

ارزش متوسط کشنده با بارگیر

511.000.000تومان

سود سالانه بانکی91.980.000 تومان

حقوق شوفر سالانه36.000.000تومان

بیمه ها 14.000.000تومان

لاستیک سالانه 17.000.000تومان

تعمیر و نگهداری سالانه 20.000.00تومان

سوخت 30%برای 120هزار کارکرد

11.000.000تومان

15 ساله از رده خارج شود

سالانه 35.000.000از ارزش کاسته میشود

جمع در امد لازم برای پوشش هزینه ها سالانه

224.980.000تومان بر 12 ماه

درامد ماهانه 18.750.000تومان!


الان یک کشنده در ماه با متوسط کارکرد دوسر بار 10.000کیلومتر چقدر در امد دارد؟

مسئولان امر قبل از بوجود اوردن توجیح اقتصادی از رانندگان توقع سرمایه گذاری دارند !

بر اساس مصوبه شورای حمل و نقل در دهه 70 شمسی به جای تعیین کرایه بروش

های مهندسی شده ان را به عرضه و تقاضا واگذار کرده اند!!

ایا واسطه ها و دلال ها برای الودگی هوا مصرف سوخت در بعد ملی در گیری نیروی کار

بدون در امد کافی و ........ارزشی قائل هستند؟

ایا مایلند کرایه ای مطابق با منافع ملی پرداخت کنند یا سود شخصی؟

مالک نخعی
mma1359@yahoo ۱۳۹۵/۱۱/۱۴ پاسخ
در طرح تحول سلامت که در وزارت بهداشت اجرا شد شاهد بودیم درآمد پژشکان به یکباره افزایش چشم گیری داشت، این افزایش درآمد خواست وزارت بهداشت و مخصوصا شخص محترم وزیر بود، حال اگر در بخش حمل ونقل شاهد کاهش دارمد رانندگان هستیم ، این هم به طور حتم خواست وزارت محترم راه و ترابری بوده ، ولی خواستی که باعث له شدن رانندگان شد،
نظرسنجی
براي كاهش سوانح رانندگي در سفرهاي نوروزي چه بايد كرد ؟
 
 
 
 
 
تین نیوز اولین فعالت خود را در حوزه خبری آغاز کرده و در طول هشت سال، بیش از دويست و هفتاد هزار خبر و مطلب را با رویکرد تحلیلی و نقادانه منتشر کرده است این شبکه خبری، از طریق تعامل سازنده با نهادها و شرکت های دولتی و خصوصی حوزه حمل و نقل، رسانه ها و منابع خبری ، در حال حاضر جزو رتبه های برتر در بین رسانه های الکترونیک تخصصی در ایران است.
تلفن : ۰۲۱۴۴۶۰۳۷۸۹
نمابر : ۰۲۱۴۴۶۰۳۷۸۵
آدرس: تهران خیابان اشرفی اصفهانی، بالاتر از میدان پونک، کوچه بهارک، پلاک 9
عمومی زیربنایی جاده‌ای ريلی هوایی دريایی شهری خودرو حوادث رسانه‌‌ها سایر استان‌ها وبلاگ ها English