| کد خبر: 117908 |

کاهش درآمد شرکت، موجب کندی اجرای پروژه‌های فرودگاهی می‌شود

تین‌نیوز| مدیركل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی با اشاره به سهم‌خواهی برخی ارگان‌ها از درآمدهای شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: هم اكنون از میان ۵۴ فرودگاه كشور، تنها فرودگاه امام خمینی(ره) سودده است كه آن هم از شركت فرودگاه‌ها جدا و از درآمدهای فرودگاه‌ها كسر شده است. در چنین وضعیتی، كاهش بخشی از درآمدهای شركت موجب كندی در اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌یی فرودگاه‌ها می‌شود.
 
به گزارش روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی؛ مصطفی صفایی گفت: شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یك شركت در آمد- هزینه‌یی است یعنی درآمد این شركت از پروازهای عبوری تامین می‌شود كه در كنار مدیریت ده‌ها فرودگاه زیان‌ده، شركت باید زیرساخت‌های مناسب برای پذیرش هواپیماهای جدید خریداری شده را نیز فراهم کند كه در صورت قطع یا كاهش بخشی از درآمد پروازهای عبوری، این امر ممكن نخواهد بود.

مدیركل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی درباره وضعیت پروژه‌های عمرانی فرودگاهی گفت: به عنوان مثال در سال‌های گذشته شاهد بهره‌برداری از پروژهای بسیار مهمی در فرودگاه تبریز بودیم كه افتتاح نخستین باند تمام بتنی كشور با هزینه‌یی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال، سیستم روشنایی باند CAT2 با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال، پاركینگ طبقاتی فرودگاه تبریز با هزینه ۸۰ میلیارد ریال و ... تنها بخشی از این پروژه‌ها هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه ترمینال بین‌المللی فرودگاه تبریز و تصفیه‌خانه فاضلاب در حال اجراست كه در صورت كاهش درآمدهای شركت، اجرا و به سرانجام رساندن این پروژه‌ها ممكن نخواهد بود. علاوه بر این، فرودگاه تبریز یكی از فرودگاه‌های بین‌المللی كشور است كه باید گواهینامه فرودگاهی دریافت كند كه هزینه آن در حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال است.

صفایی در مورد وضعیت دستگاه‌های ناوبری و كمك ناوبری فرودگاه تبریز نیز گفت: در حال حاضر به دلیل افزایش حجم پروازهای عبوری از آسمان فرودگاه تبریز، این فرودگاه نیاز مبرم به تهیه یك دستگاه رادار اپروچ دارد كه هزینه آن در حدود ۳۲۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود و همچنین رادار دستجرد فرودگاه تبریز(MSSR ) كه در حال حاضر مشغول ارایه خدمات به پروازهای شمالغرب كشور است، پس از سال‌ها استفاده٬ نیاز به نوسازی دارد كه تمام این هزینه‌ها از درآمد حاصل از پروازهای عبوری تامین می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان كرد: موقعیت استراتژیك و حساس كشور و شرایط پسابرجام یك فرصت طلایی در اختیار صنعت هوانوردی و فرودگاهی كشور قرار داده است كه از تمامی ارگان‌ها و البته نمایندگان مجلس شواری اسلامی انتظار می‌رود با حمایت از شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان متولی این صنعت، ما را برای بازگرداندن صنعت هوانوردی كشور به شرایط ایده‌آل یاری كنند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.