|
کد خبر:
117847
|
پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی خط دوم ریلی بافق – میبد – زرین شهر
تیننیوز| مدیرکل راه آهن اصفهان با بیان اینکه محور میبد به زرین شهر از پرترددترین مسیرهای ریلی کشور است، گفت: با پیگیری راه آهن کشور احداث خط دوم بافق – میبد – زرین شهر در دستور کار قرار گرفت و ظرف یک سال گذشته 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن اصفهان، حسن ماسوری طی جلسه برنامه ریزی مدیریت بحران استان اظهار کرد: به هر میزان که بتوانیم حجم انبوه بار و مسافر را به سمت حمل و نقل ریلی سوق دهیم میتوانیم حمل و نقل ایمن را برای همگان به ارمغان آورده و از میزان تلفات سنگین جادهای و تبعات متعدد ناشی از آن بکاهیم.
وی با تأکید بر اینکه در راه آهن اصل بر عدم وقوع حوادث و سوانح پایه ریزی شده است، تصریح کرد: روزانه طی دو مرحله در ساعت مقرر تمام موارد مربوط به حرکت ایمن قطارها در محدوده جغرافیایی این اداره کل به دقت رصد میشود.
مدیرکل راه آهن اصفهان بازدید ماهیانه کمیسیون سوانح این اداره کل از تمامی طول خطوط و ایستگاه ها و اماکن و انبیه فنی و ناوگان را از برنامه های اولویت دار این اداره کل برای ارتقاء ایمنی حرکت قطارها دانست و افزود: به مدت یک هفته هر ماه کمیسیون بررسی وضعیت عملکرد و فعالیتها و امور محوله به مأمورین و بازدید میدانی از روسازی و زیرسازی و ادوات خط و پلها و ترانشه ها و اماکن خدماتی با دقت و جدیت انجام میشود.
ماسوری با بیان اینکه محور میبد به زرین شهر یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی کشور محسوب میشود، گفت: آنقدر تعداد قطارهای باری با این محور زیاد است که نگهداری خط را به سختی میسر میکند و با پیگیری و مساعدت راه آهن کشور احداث خط دوم بافق – میبد – زرین شهر در دستور کار قرار گرفت که ظرف مدت یک سال گذشته 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بعضی از قطعات آن آماده ریل گذاری است و با بهره برداری از آن بار محوری از 22.5 تن به 30 تن و سرعت قطارهای مسافری به 160 کیلومتر بر ساعت و سرعت قطارهای باری به 1000 کیلومتر بر ساعت افزایش مییابد.
وی بهسازی و بازسازی تمام خطوط با جایگزینی تراورسهای بتنی به جای چوبی با ریلهای سنگین، توسعه ایستگاه ریز در زرین شهر، بازگشایی ایستگاههای مدآباد و گزوده آباد و فیروزآباد در منطقه کاشان، رفع نقاط حادثه خیز، تعریض پلها، افزایش ارتفاع پلها، احداث تقاطعهای هم سطح، بتنی ساختن پلهای فلزی و احداث اسلب تراک در ایستگاه مسافری اصفهان را از جمله اقدامات دیگر این اداره کل برای ارتقاء سیر ایمن قطارها دانست.
مدیرکل راه آهن اصفهان اضافه کرد: پروژه توسعه ایستگاه ریز در حوالی زرین شهر با همکاری شرکت فولاد مبارکه با اعتبار 50 میلیارد تومان در حال انجام است.
وی با تأکید بر اینکه در راه آهن اصل بر عدم وقوع حوادث و سوانح پایه ریزی شده است، تصریح کرد: روزانه طی دو مرحله در ساعت مقرر تمام موارد مربوط به حرکت ایمن قطارها در محدوده جغرافیایی این اداره کل به دقت رصد میشود.
مدیرکل راه آهن اصفهان بازدید ماهیانه کمیسیون سوانح این اداره کل از تمامی طول خطوط و ایستگاه ها و اماکن و انبیه فنی و ناوگان را از برنامه های اولویت دار این اداره کل برای ارتقاء ایمنی حرکت قطارها دانست و افزود: به مدت یک هفته هر ماه کمیسیون بررسی وضعیت عملکرد و فعالیتها و امور محوله به مأمورین و بازدید میدانی از روسازی و زیرسازی و ادوات خط و پلها و ترانشه ها و اماکن خدماتی با دقت و جدیت انجام میشود.
ماسوری با بیان اینکه محور میبد به زرین شهر یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی کشور محسوب میشود، گفت: آنقدر تعداد قطارهای باری با این محور زیاد است که نگهداری خط را به سختی میسر میکند و با پیگیری و مساعدت راه آهن کشور احداث خط دوم بافق – میبد – زرین شهر در دستور کار قرار گرفت که ظرف مدت یک سال گذشته 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بعضی از قطعات آن آماده ریل گذاری است و با بهره برداری از آن بار محوری از 22.5 تن به 30 تن و سرعت قطارهای مسافری به 160 کیلومتر بر ساعت و سرعت قطارهای باری به 1000 کیلومتر بر ساعت افزایش مییابد.
وی بهسازی و بازسازی تمام خطوط با جایگزینی تراورسهای بتنی به جای چوبی با ریلهای سنگین، توسعه ایستگاه ریز در زرین شهر، بازگشایی ایستگاههای مدآباد و گزوده آباد و فیروزآباد در منطقه کاشان، رفع نقاط حادثه خیز، تعریض پلها، افزایش ارتفاع پلها، احداث تقاطعهای هم سطح، بتنی ساختن پلهای فلزی و احداث اسلب تراک در ایستگاه مسافری اصفهان را از جمله اقدامات دیگر این اداره کل برای ارتقاء سیر ایمن قطارها دانست.
مدیرکل راه آهن اصفهان اضافه کرد: پروژه توسعه ایستگاه ریز در حوالی زرین شهر با همکاری شرکت فولاد مبارکه با اعتبار 50 میلیارد تومان در حال انجام است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.