| کد خبر: 117398 |

نوبخت اعلام کرد

اتمام راه‌آهن همدان تا پایان سال / کردستان، مقصد بعدی

تین‌نیوز| سخنگوی دولت گفت: راه‌آهن همدان- تهران تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت پنجشنبه ۳۰ دی در حاشیه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان همدان به میزبانی شهرستان اسدآباد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: راه‌آهن همدان- تهران یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که باید تا پایان امسال یا حداکثر ابتدای سال آینده به بهره‌برداری رسد.
وی با اشاره به بازدید به عمل آمده از این پروژه در سفر یک‌روزه خود به استان همدان افزود: این پروژه نسبت به سفر ماه گذشته به استان ۴ کیلومتر پیشرفت داشته و ٨ کیلومتر از پروژه باقیمانده است.
نوبخت با بیان اینکه همکاران راه و شهرسازی با تمام توان در تلاش هستند ۱.۵ تا ٢ کیلومتر باقیمانده از ریل‌گذاری را انجام دهند، خاطرنشان کرد: با انجام این اقدام کار ریل‌گذاری به اتمام رسیده و امیدواریم در زمان مورد نظر شاهد عبور قطار از این ریل‌ها باشیم.
وی با اشاره به اینکه استان‌های همسایه چون کرمانشاه و سنندج نیز در این راستا پروژه‌هایی دارند، عنوان کرد: بعد از همدان سفر بعدی به کردستان است تا به پروژه این استان نیز تسریع بخشیم همچنین راه‌آهن استان کرمانشاه نیز در دست اقدام است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: مرکزیت همدان از جهت راه‌های مواصلاتی این ظرفیت را ایجاد می‌کند تا به شبکه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی آن بیشتر توجه کرده و بپردازیم.
نوبخت در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان همدان، اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان همدان ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که تاکنون ۶ میلیارد تومان آن تخصیص نیافته است.
وی در ادامه با بیان اینکه راه‌آهن همدان- تهران تا پایان امسال به استان همدان می‌رسد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال‌جاری، راه‌آهن را به مردم استان همدان هدیه دهیم.
نوبخت عنوان کرد: برگزاری جلسات شورای برنامه‌ریزی همیشه فرصت مغتنمی برای مسئولان برای تبادل‌نظر و انتقال گزارشات محسوب می‌شود.
سخنگوی دولت با اشاره به جمع‌بندی بودجه سال ۱۳۹۶، افزود: ۲۲۷ میلیارد تومان مجموعه اعتباراتی است که برای پروژه‌های استان درنظر گرفته شده که خوشبختانه ۷۰ درصد این اعتبارات تاکنون محقق شده است.
نوبخت خطاب به مسئولان استان همدان بیان کرد: به جای درگیر کردن کشور به طرح‌ها و پروژه‌های خُرد، به طرح‌های کلان و درشت بپردازید.
وی با اشاره به ۴۴ پروژه مصوب استان همدان در سفر ریاست جمهوری افزود: علاوه بر این طرح‌ها، در استان مدیران و مسئولان باید با زرنگی و کیاست و دقت‌نظر کارهای کلان و درشت را مدنظر داشته باشند و ارائه دهند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه پیشرفت راه‌آهن غرب کشور را مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: با وجود مشکلات فراوانی که در مسیر ورود راه‌آهن وجود داشت، با این حال پروژه پیشرفت خوبی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: اولویت راه‌آهن با همدان است، اما نباید داشتن این حق را برای استان‌های کردستان و کرمانشاه نادیده گرفت.
نوبخت اجرای مسیر آنتنی راه‌آهن همدان را نیازمند مطالعه دانست و اظهار کرد: به‌زودی کار مطالعاتی این پروژه آغاز خواهد شد. گسترش شبکه حمل و نقلی کشور یکی از مهمترین برنامه‌های دولت یازدهم بوده است.
سخنگوی دولت با اشاره به زحمات رئیس جمهوری درباره برجام تصریح کرد: در ماه گذشته دو میلیون و ۹۶۰ هزار بشکه نفت و میعانات نفتی صادر شده و افزون بر ۱۱.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام گرفته است، اما متأسفانه برخی از مردم برجام را بی‌حاصل و بی‌نتیجه می‌دانند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • vahiddolati۱۳۷۳۱۲۳ @ gmail. com 0 0

    این راه اهن کردستان درست هست از نظر اقتصادی به صرفه نیست بدلیل نبود صنایع بزرگ که حمل ونقل باری انرا تضمین کند. اما کارکرد مهم این راه اهن ایجاد دوستی و مودت و ارتباط بیشتر کردستان با مناطق دیگر ایران هست که امنیت می اورد که نقشه استکبار و ارتجاع منطقه مثل سعودی و اسراییل در نا امن کردن انجا نقش بر آب خواهد شد. بطور مثال میگویم اذری ها یا ترکان ایران از قدیم بواسطه وجود جاده و راه اهن بنسبت مناسبتر به مناطق دیگر کردنشین. البته مناطق اذری هم راه ارتباطی مثل استان اردبیل سخت هست ولی ارتباط گسترده با پایتخت داشتند. بواسطه همین رفت امدشان بسیار با پایتخت زیاد بوده در نتیجه این رفت و امد ها خود دوستی و امنیت اورده و حتی پوشش یک ترک ایرانی و فارس را هم از قبل از انقلاب ببینید هر دو یکی است از نظر لباس هم حتی نمیتوان تشخیص داد بقدری که این رفت و امد ها باعثفرهنگ مشترک شده. حال راه اهن ورای کارکرد اقتصادی کارکرد اجتماعی بالایی دارد مطمئنا با ایجاد ارتباط بیشتر مناطق کردنشین با مرکز ایران و افزایش رفت و امد ها باعثبهبود اقتصادی و تسامح فرهنگی خواهد شد بقول معروف کمی این ارتباطات ضعیف خود باعثکدورت شده باید با بهبود زیرساخت های ارتباطی بین تمام مناطق ایران با هم باعثافزایش امنیت و دوستی فرهنگی شد و هم شاهد رشد متوازن کلیه مناطق ایران بود. راه اهن میتواند این نقش را ایفا کند اگر توجه شود. همینطور همه ظرفیت مناطق ایران به منصه ظهور برسد.