|
کد خبر:
117392
|
تاثیر مهم برجام درتوسعه بنادر و فعالیتهای بندری
تین نیوز| وزیر راه و شهرسازی گفت: برجام آثاری مهم در توسعه بنادر و فعالیتهای بندری در کشور داشته است.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، عباس آخوندی در این بازدید افزود: پس از برجام کشتیهای مختلف از کشورهای جهان در بنادر مهم کشور فعالیت خود را آغاز کردند.
وی اضافه کرد: آغاز فعالیت 17 خط کشتیرانی بینالمللی در بنادر مختلف ایران، توسعه و افزایش سرمایهگذاری در بنادر مختلف ایران از جمله بندر شهید رجایی در پسا برجام از جمله این تاثیرهای مثبت است.
آخوندی بیان کرد: همچنین در بندر چابهار 150 میلیارد دلار سرمایهگذاری صورت میگیرد که چشماندازی مهم برای توسعه بنادر در کشور محسوب میشود.
وی یادآورشد: هم اکنون سهم جابه جایی کالاهای کانتینری در بنادر کشور رو به افزایش است و در این ارتباط موضوع ترمینالهای تخلیه کانتینری در بنادر ایجاد شده است.
وزیر راه و شهرسازی در باره طرح توسعه بندر بوشهر جزیره نگین گفت: این طرح توسعه بندری با مشارکت بخش خصوصی در دست اجراست و روند مطلوبی دارد.
وی پیشرفت اسکله کانتینری جزیره نگین را 23 درصد اعلام کرد و ادامه داد: با بهرهبرداری از این اسکله میزان تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندر بوشهر به 2 برابر افزایش مییابد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: با روندی که در ساخت اسکله کانتینری در پیش است، شهریورماه سال آینده مرحله نخست اسکلههای جزیره نگین به بهرهبرداری میرسد.
آخوندی افزود: با بهره برداری از این اسکله امکان پهلوگیری کشتیهای 50 هزار تنی در بندر بوشهر فراهم میشود.
وی اضافه کرد: اکنون کانال بندر بوشهر برای پهلوگیری کشتیهایی با ظرفیت 30 هزار تن مناسب است که با افتتاح و تکمیل اسکلههای جزیره نگین عمق کانال تا 14 متر افزایش مییابد و امکان پهلوگیری کشتیهای 50 هزار تنی فراهم میشود.
وی با تأکید بر توسعه زیرساخت های بندری بیان کرد: بندر بوشهر یکی از مهمترین محورهای توسعه بندری در کشور است که بر این اساس زیرساختهای بندری شامل اسکلهسازی، انبارداری و افزایش کانال دسترسی به بندر بوشهر در دست اجراست.
بیش از400 هکتار به اجرای طرحهای بندری جزیره نگین تخصیص یافته که این طرح ها با مشارکت بخش خصوصی در دست اجراست و تکمیل آن تحولی مهم در حوزه تجارت دریایی بوشهر ایجاد می کند.
میزان سرمایه گذاری در جزیره نگین بیش از هفت هزار میلیارد ریال است و طرحهای آن در سه بخش اجرا می شود که پایانه های مواد فله، کانتینری و چند منظوره است.
فاز نخست طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین برای افق پنج ساله طراحی شده است و احداث 2 پست اسکله کانتینری به طول 600 متر و 30 هکتار پسکرانه، یک پست اسکله چندمنظوره به طول 300 متر و 16 هکتار پسکرانه و ا یک پست اسکله نفتی به طول 220 متر و پنج هکتار پسکرانه پیش بینی شده است.
مرحله2 طرح توسعه نگین برای افق 15 ساله طراحی شده است و مابقی طرح ها در بخش کانتینری، نفتی، اسکلههای چند منظوره، صنعتی و غیره در مرحله 2 این طرح احداث می شود.
هم اکنون بندر بوشهر دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هفت میلیون تن کالاست که با تکمیل طرح و توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین، به 15 میلیون تن در سال افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، عباس آخوندی در این بازدید افزود: پس از برجام کشتیهای مختلف از کشورهای جهان در بنادر مهم کشور فعالیت خود را آغاز کردند.
وی اضافه کرد: آغاز فعالیت 17 خط کشتیرانی بینالمللی در بنادر مختلف ایران، توسعه و افزایش سرمایهگذاری در بنادر مختلف ایران از جمله بندر شهید رجایی در پسا برجام از جمله این تاثیرهای مثبت است.
آخوندی بیان کرد: همچنین در بندر چابهار 150 میلیارد دلار سرمایهگذاری صورت میگیرد که چشماندازی مهم برای توسعه بنادر در کشور محسوب میشود.
وی یادآورشد: هم اکنون سهم جابه جایی کالاهای کانتینری در بنادر کشور رو به افزایش است و در این ارتباط موضوع ترمینالهای تخلیه کانتینری در بنادر ایجاد شده است.
وزیر راه و شهرسازی در باره طرح توسعه بندر بوشهر جزیره نگین گفت: این طرح توسعه بندری با مشارکت بخش خصوصی در دست اجراست و روند مطلوبی دارد.
وی پیشرفت اسکله کانتینری جزیره نگین را 23 درصد اعلام کرد و ادامه داد: با بهرهبرداری از این اسکله میزان تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندر بوشهر به 2 برابر افزایش مییابد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: با روندی که در ساخت اسکله کانتینری در پیش است، شهریورماه سال آینده مرحله نخست اسکلههای جزیره نگین به بهرهبرداری میرسد.
آخوندی افزود: با بهره برداری از این اسکله امکان پهلوگیری کشتیهای 50 هزار تنی در بندر بوشهر فراهم میشود.
وی اضافه کرد: اکنون کانال بندر بوشهر برای پهلوگیری کشتیهایی با ظرفیت 30 هزار تن مناسب است که با افتتاح و تکمیل اسکلههای جزیره نگین عمق کانال تا 14 متر افزایش مییابد و امکان پهلوگیری کشتیهای 50 هزار تنی فراهم میشود.
وی با تأکید بر توسعه زیرساخت های بندری بیان کرد: بندر بوشهر یکی از مهمترین محورهای توسعه بندری در کشور است که بر این اساس زیرساختهای بندری شامل اسکلهسازی، انبارداری و افزایش کانال دسترسی به بندر بوشهر در دست اجراست.
بیش از400 هکتار به اجرای طرحهای بندری جزیره نگین تخصیص یافته که این طرح ها با مشارکت بخش خصوصی در دست اجراست و تکمیل آن تحولی مهم در حوزه تجارت دریایی بوشهر ایجاد می کند.
میزان سرمایه گذاری در جزیره نگین بیش از هفت هزار میلیارد ریال است و طرحهای آن در سه بخش اجرا می شود که پایانه های مواد فله، کانتینری و چند منظوره است.
فاز نخست طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین برای افق پنج ساله طراحی شده است و احداث 2 پست اسکله کانتینری به طول 600 متر و 30 هکتار پسکرانه، یک پست اسکله چندمنظوره به طول 300 متر و 16 هکتار پسکرانه و ا یک پست اسکله نفتی به طول 220 متر و پنج هکتار پسکرانه پیش بینی شده است.
مرحله2 طرح توسعه نگین برای افق 15 ساله طراحی شده است و مابقی طرح ها در بخش کانتینری، نفتی، اسکلههای چند منظوره، صنعتی و غیره در مرحله 2 این طرح احداث می شود.
هم اکنون بندر بوشهر دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هفت میلیون تن کالاست که با تکمیل طرح و توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین، به 15 میلیون تن در سال افزایش می یابد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.