◄ ATR ۷۲-۶۰۰ انتخابی مناسب و اقتصادی
تیننیوز| معمولاً هواپیماهای توربوفن برای مسیرهای کوتاه و کم مسافر مرقون به صرفه نیستند. به همین دلیل کمپانی ATR با معرفی مدل 72 خود و بهرهگیری از موتور «توربوپراپ» به رقابت در این بازار پرداخته است. جدید ترین عضو این خانواده ATR 72- 600 است که در تمام بخشهای آن بهسازیهای مناسبی انجام شده است.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، این هواپیما از دو موتور توربوپراپ PW127M استفاده میکند که نسبت به گونههای قبلی تحمل فشار و حرارت بالاتری را دارند. این موتورها با مصرف کمتر سوخت و قدرت بیشتر نسبت به مدلهای دیگر، هواپیما را قادر میسازد تا از باندهای کوتاه با حداکثر ظرفیت به پرواز درآید.
کابین خلبان در این هواپیما به پیشرفتهترین فناوریهای دنیا مجهز شده است. استفاده راحتتر از امکانات و ارگونومی بالای این کاکپیت باعث راحتی بیشتر خلبانان و کاهش احتمال خطای انسانی شده است. کاکپیت این هواپیما از نظر فناوری با ایرباس A380 تفاوت کمی دارد.
کابین جدید مسافران این هواپیما موسوم به ARMONIA در نوع خود بینظیر است. پهنای بیشتر کابین، فضای بار بالای سر بیشتر، ارگونومی بهتر صندلیها، طراحی زیبا و ... همه و همه باعث شدهاند تا مسافران از پرواز با این هواپیما لذت ببرند.
در بخش اقتصادی، با توجه به هزینه نگهداری پایین، فاصله بیشتر سرویسهای دورهای و مصرف سوخت پایین، این هواپیما دارای کمترین هزینه برای هر صندلی در هر پرواز است. این موضوع در کنار قیمت پایین این هواپیما نسبت به رقبای توربو فن، موجب میشود تا ایرلاینهای کوچک و منطقهای به سمت آن جذب شوند.
این هواپیما با طول 27.17 متر قادر است 68 تا 78 مسافر را در مسیرهای کوتاه حمل نماید. حداکثر وزن تیکآف این هواپیما 23000 کیلوگرم و وزن خالی آن 13010 کیلوگرم است. سرعت کروز این هواپیما 509 کیلومتر بر ساعت و حداکثر برد آن 1528 کیلومتر است. این هواپیما برای تیکآف با حداکثر وزن مجاز به 1333 متر باند نیاز دارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.