| کد خبر: 117138 |

◄ وجه تمایز فرودگاه مشهد در کیفیت خدمات فرودگاهی است

تین‌نیوز| مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر مردم از خدماتی که در فرودگاه مشهد ارائه می‌شود راضی هستند اما به اعتقاد بنده تا جایگاه واقعی که مردم حق‌شان است فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدباقر قاسم‌زاده این هفته میهمان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بود که در ابتدا برنامه در رابطه فرودگاه مشهد گفت: فرودگاه مشهد دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که سالیانه حدود 70 هزار پرواز در این فرودگاه نشست‌وبرخاست می‌کند که این آمار با یک رشد 20 درصدی به صورت سالیانه در حال افزایش است.

وی در همین رابطه ادامه داد: در دو سال گذشته آمار مسافری در فرودگاه مشهد از 6 میلیون 800 هزار مسافر به حدود 9 میلیون و 600 هزار مسافر رسیده است که به احتمال زیاد در سال جاری به مرز 10 میلیون برسد که این نشان از جایگاه ویژه این فرودگاه در کشور دارد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه این آمار نشان می‌دهد باید توجه ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های این فرودگاه صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سالیان آینده با افزایش نرخ رشد مسافر و نشست‌وبرخاست پروازها در فرودگاه مشهد دچار بحران نشویم.

وی بیان کرد: بعد از انتصاب آقای رحمت‌الله مه‌آبادی به عنوان مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از طرف ایشان طرحی تحت عنوان «ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی» مطرح شد؛ در همین راستا فرودگاه مشهد با افزایش خدمات اکنون زبان‌زد عام و خاص است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی با بیان اینکه ما این طرح را در چند فاز؛ توسعه فرودگاه‌ها و ارایه تسهیلات و خدمات فرودگاهی به مسافران، زیباسازی فرودگاه و ... برای خود تعریف کردیم خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم از خدماتی که در فرودگاه مشهد ارائه می‌شود راضی هستند اما به اعتقاد بنده تا جایگاه واقعی که مردم حق‌شان است فاصله داریم.

طبق گفته‌ی قاسم‌زاده، طرحی که از سوی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها مطرح شد باعث شد تا ما مجدانه و با تلاش بیشتر سعی به ارائه بهتر و بیشتر خدمات در فرودگاه مشهد داشته باشیم؛ به همین جهت یکی از علت‌های متمایز بودن فرودگاه مشهد از سایر فرودگاه‌های کشور ارائه خدمات متمایز است.

وی با بیان اینکه زمانی که سطح خدمات بالا می‌روند این را مردم کشور به خوبی تشخیص می‌دهند بیان کرد: اتصال مترو به ترمینال فرودگاه مشهد، افزایش تسمه‌های تحویل بار، افزایش چرخ دستی، ایجاد مکان مناسب برای رستوران، افزایش کانترهای پذیرش مسافر به 30 کانتر، ایجاد مسیر تاکسی‌رانی، زیباسازی فرودگاه، نصب پله‌برق و آسانسور و ... از جمله خدماتی است که در این فرودگاه صورت گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به رشد مسافر در فرودگاه مشهد آیا امکان دارد که رکورد فرودگاه مهرآباد زده شود گفت: به علت اینکه مسافران مهرآباد یک نرخ ثابت دارند و به مانند فرودگاه مشهد زائر پذیر نیست قطعا در آینده ممکن است که حدود 15 تا 16 میلیون مسافر در فرودگاه مشهد جابه‌جا شوند که به همین جهت بایستی توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های فرودگاه مشهد صورت شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای کاهش‌ تاخیرهای پرواز در فرودگاه مشهد دارید؟ افزود: تاخیر پرواز مربوط به شرکت‌های هواپیمایی است و هیچ فرودگاهی حتی یک دقیقه به هیچ پروازی تاخیر نمی‌دهد. من همواره در جلساتی که با مدیر ایرلاین‌ها برگزار می‌کنم تاکید دارم بایستی پاسخ‌گوی تاخیر پروازها باشند و تمام مسئولیت آن بر عهده ایرلاین‌هاست.

قاسم‌زاده در پاسخ به این سوال که فرودگاه مشهد در رنکینگ جهانی چه رتبه‌ای را کسب کرده است؟ عنوان کرد: ظرف 10 روز آینده رتبه فرودگاه مشهد را اعلام می‌کنیم. در ارزیابی که حدود 24 ماه گذشته زمانی که در رنکینگ جهانی قرار گرفتیم با فرودگاه لیناته ایتالیا و مارسه فرانسه در حال رقابت هستیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Irani @ gmail. com 0 0

    آقای قاسم زاده، چه می گوئید؟! فرودگاه مشهد، خدمات مناسب؟! پردازش ۸ میلیون و ۶۰۰۰۰۰ هزار مسافر کار سختی است؟! دوست عزیز، ملتمسیم بروید یک دوره یکساله مدیریت فرودگاه در اروپا بگذرانید تا فرودگاه را بفهمید و قدری مدیریت بیآموزید ۰