◄افزایش کیفیت با تولد
تیننیوز| وبلاگ آرمان بیات-طی مصاحبه ریاست محترم سازمان هواپیمایی کشوری نکتهای رسانهای شد که خود نقطه امیدی در افزایش ضریب کیفی شرکتهای هواپیمایی در آینده نه چندان دور صنعت حمل و نقل هوایی است. ایشان به اخذ موافقت اصولی ۷ شرکت هواپیمایی در شرف راهاندازی اشاره داشتند که خود از جوانب گوناگون قابل تحلیل است.
گرچه شاید در نگاه اول، تاسیس این تعداد و شاید بیشتر در طی زمان، نوعی رشد قارچ گونه شرکت های هواپیمایی را نشان دهد اما می توان به شرط رعایت اقتصاد آزاد و احترام به حقوق مالکیت و قانون تجارت حاکم بر این شرکت ها، آن را یک فرصت در رشد حمل و نقل هوایی ایران، قلمداد کرد.
به شخصه افزایش تعداد ایرلاینها را می پسندم و آن را مقدمهای در جهت افزایش رقابت و ورود به بازارهای جدید، با رویکرد تنوع در نوع خدمات، میدانم.
تعدد شرکت ها منجر به افزایش عرضه و سرشکن شدن تقاضا ، مابین شرکت های حمل کننده خواهد شد و قطعا ضریب اشغال صندلی و بار را تحت تاثیر قرار میدهد و ایرلاین ها برای بقا نیازمند تعریف یک مدل اقتصادی خواهند شد که تحقق آن قطعا نیازمند سرمایه گذاری در زیرساخت و توسعه ناوگان و متعاقبا با افزایش ریسک و با هدف کنترل آن ، مدیریت های علمی و هوشمند را به خود خواهد طلبید.
اما به حتم یقین این شرکت ها ظرف ۱۰ سال آینده چارهای جز اجرای یکی از موارد ذیل را نخواهند داشت.
۱. ادغام و تجمیع سرمایه نقدی و غیر نقدی
۲. افزایش سرمایه و تعریف مدل تجاری رقابت پذیر همراه با افزایش نرخ کیفیت خدمات
۳. حذف
که هر ۳ روش برای کشور مطلوب است.
به نظر حقیر ، آینده موفق در اختیار شرکتی است که برنامهای مبتنی بر یک طرح جامع در افقی مشخص داشته و مدیریت سرمایه را بشناسد و بودجه سرمایهای را با گردش سرمایه، تلفیق نکرده و هر کدام را در موضوع خود هزینه و مدیریت کند.
ایرلاینی موفق است که بازار را خوب بشناسد و نیاز مشتری را درک کند و نسبت به طبقات مورد سنجش ، عرضه خدمات داشته باشد و همچنین انعطاف در ناوگان با حداقل هزینه نسبت به مسیر را مدیریت کند.
سازمان هواپیمایی باید ارائه موافقت اصولی تاسیس را با فرآیندی راحت و سهولت در دستور قرار داده ، اما در صدور پروانه بهره برداری یا AOC ، نهایت سختگیری و ممیزی را انجام دهد.
نباید جای این دو عوض شود که خود نوعی مولد بحران در آینده است.
بنابراین تولد شرکتهای جدید خود افقی از رشد کیفی و تنوع خدمات را با روح رقابت پذیری و با هدف جذب مشتری، ترسیم میکند که در نهایت چالش آینده بر پایه نرخ گذاری مطلوب و منصفانه با افزایش کیفیت است و این رخداد به نفع مشتری خواهد بود
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.