| کد خبر: 116066 |

​◄افزایش کیفیت با تولد

تین‌نیوز| وبلاگ آرمان بیات-طی مصاحبه ریاست محترم سازمان هواپیمایی کشوری نکته‌ای رسانه‌ای شد که خود نقطه امیدی در افزایش ضریب کیفی شرکت‌های هواپیمایی در آینده نه چندان دور صنعت حمل و نقل هوایی است. ایشان به اخذ موافقت اصولی ۷ شرکت هواپیمایی در شرف راه‌اندازی اشاره داشتند که خود از جوانب گوناگون قابل تحلیل است.

گرچه شاید در نگاه اول، تاسیس این تعداد و شاید بیشتر در طی زمان، نوعی  رشد قارچ گونه شرکت های هواپیمایی را نشان دهد اما می توان به شرط رعایت اقتصاد آزاد و احترام به حقوق مالکیت و قانون تجارت حاکم بر این شرکت ها، آن را یک فرصت در رشد حمل و نقل هوایی ایران، قلمداد کرد.

به شخصه افزایش تعداد ایرلاین‌ها را می پسندم و آن را مقدمه‌ای در جهت افزایش رقابت و ورود به بازارهای جدید، با رویکرد تنوع در نوع خدمات، میدانم.

تعدد شرکت ها منجر به افزایش عرضه و سرشکن شدن تقاضا ، مابین شرکت های حمل کننده خواهد شد و قطعا ضریب اشغال صندلی و بار را تحت تاثیر قرار میدهد و ایرلاین ها برای بقا نیازمند تعریف یک مدل اقتصادی خواهند شد که تحقق آن قطعا نیازمند سرمایه گذاری در زیرساخت و توسعه ناوگان و متعاقبا با افزایش ریسک و با هدف کنترل آن ، مدیریت های علمی و هوشمند را به خود خواهد طلبید.

اما به حتم یقین این شرکت ها ظرف ۱۰ سال آینده چاره‌ای جز اجرای یکی از موارد ذیل را نخواهند داشت.

۱. ادغام و تجمیع سرمایه نقدی و غیر نقدی

۲. افزایش سرمایه و تعریف مدل تجاری رقابت پذیر همراه با افزایش نرخ کیفیت خدمات

۳. حذف

که هر ۳ روش برای کشور مطلوب است.

به نظر حقیر ، آینده موفق در اختیار شرکتی است که برنامه‌ای مبتنی بر یک طرح جامع در افقی مشخص داشته و مدیریت سرمایه را بشناسد و بودجه سرمایه‌ای را با گردش سرمایه، تلفیق نکرده و هر کدام را در موضوع خود هزینه و مدیریت کند. 

ایرلاینی موفق است که بازار را خوب بشناسد و نیاز مشتری را درک کند و نسبت به طبقات مورد سنجش ، عرضه خدمات داشته باشد و همچنین انعطاف در ناوگان با حداقل هزینه نسبت به مسیر را مدیریت کند.

سازمان هواپیمایی باید ارائه موافقت اصولی تاسیس را با فرآیندی راحت و سهولت در دستور قرار داده ، اما در صدور پروانه بهره برداری یا AOC ، نهایت سختگیری و ممیزی را انجام دهد. 

نباید جای این دو عوض شود که خود نوعی مولد بحران در آینده است.

بنابراین تولد شرکت‌های جدید خود افقی از رشد کیفی و تنوع خدمات را با روح رقابت پذیری و با هدف جذب مشتری، ترسیم می‌کند که در نهایت چالش آینده بر پایه نرخ گذاری مطلوب و منصفانه با افزایش کیفیت است و این رخداد به نفع مشتری خواهد بود

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    در هیچ جای دنیا به اندازه کشور ما شرکت هوایی ریز و درشت وجود ندارد چرا؟ عقل ما از آنان بیشتر است یا عقل آنها؟ کجای کاریم؟ جلوی دهان منتقدین واقعی صنعت هوایی را بسته اید و هر کار ناصوابی را انجام می دهید چرا؟