| کد خبر: 114571 |

مدیریت شهری به جای پاسکاری فکری به حال ترافیک کند

تین‌نیوز| عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از وضعیت ترافیک تهران گلایه کرد.


 اسماعیل دوستی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه سیصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه مدتی است که برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به دولت کم لطفی کرده و ترافیک تهران را به گردن دولت می‌اندازند، گفت: برخی سعی دارند که به جامعه القا کنند که دولت مقصر ترافیک است اما باید بگویم که نه دولت و نه شهرداری مقصر ترافیک نیست.

وی با انتقاد از برنامه‌ریزی‌های انجام شده درخصوص پارک خودرو در تهران گفت: متاسفانه خیابان‌های اصلی و فرعی تهران دیگر ظرفیت پاسخگویی به خودروها را ندارند و بهتر است اعضای مدیریت شهری به جای پاسکاری ترافیک، فکری به حال آن کنند.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت بدون مصوبه نمی‌تواند در هیچ بخشی پول اضافه‌تری خرج کند، گفت: دولت نمی‌تواند حتی یک ریال خارج از بودجه تخصیصی داشته باشد.
دوستی با بیان اینکه ما نباید ترافیک را به گردن پلیس راهور انداخته و عنوان کنیم که با تغییر مدیریت این مساله پیش آمده است، گفت: در شانگهای اجازه ورود خودروهای به غیر از پلاک این شهر را در روزهای عادی نمی‌دهند و باید در تهران نیز فکری به حال وضعیت تردد خودروها شود.

وی همچنین درخصوص آرای کمیسیون ماده 100 آن را کارآمد دانست و گفت: عمدتا قضات کمیسیون ماده 100 رای به قلع و قمع می‌دهند که این مساله شدنی نیست. به گونه‌ای که در حال حاضر 5 الی 6 هزار پرونده در شهرداری‌های مناطق مانده است که رای قلع و قمع دارند اما به دلیل مختصات شهری این مساله شدنی نیست و پرونده آنها بلاتکلیف مانده است.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری می‌تواند نسبت به جریمه این تخلفات اقدام کند، گفت: با جریمه هم درآمد شهرداری افزایش می‌یابد و هم مردم از بلاتکلیفی رهایی می‌یابند، چراکه 90 درصد آرای کمیسیون ماده 100 اجرایی نیست.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران نیز در تکمیل سخنان دوستی گفت: ما به کمیسیون ماده 100 به چشم منبع درآمد نگاه نمی‌کنیم چراکه کمیسیون ماده 100 جنبه بازدارندگی دارد و باید مانع بروز تخلف شود.
رییس شورای شهر تهران همچنین در مورد انتقادات مطرح شده به پلیس راهور در پی ترافیک تهران گفت: نباید موضوع ترافیک را به گردن دیگران بیندازیم و باید بگویم که من از سال 82 هشدار داده بودم که به دلیل ازدحام خودروها و همچنین فعالیت نمایشگاه به زودی تهران به یک پارکینگ ثابت بدل می‌شود و مطمئن باشید اگر حالا برای آن فکری نشود، سال دیگر روند فعلی بدتر هم می‌شود.

چمران با بیان اینکه مجلس دو بار تصویب کرده است که دو میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی به مترو داده شود، گفت: دولت در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی کوتاهی کرده چراکه باید برای ساخت مترو 250 میلیارد تومان می‌داده است اما تنها 15 میلیارد تومان داده و برای بلیت اتوبوس نیز باید 90 میلیارد تومان می‌داده اما 12 میلیارد تومان داده است و من بارها در این زمینه با وزرای دارایی و... رایزنی کرده‌ام اما اراده‌ای در دادن بدهی‌ها وجود ندارد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.