مشارکت جامعه حمل ونقل افزایش یابد
تیننیوز| محمدحسین نوروزی*: واحد مطالعات حمل و نقل و ترافیک، یک گام از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری که وظیفه اجرایی دارد، فاصله دارد؛ به این معنا که به انجام مطالعات پیش نیاز برای اجرا میپردازد. استفاده از فناوریهای نوین در تعیین مبدا و مقصد شهری و امکان سنجش نظام بار ترافیکی شهری در این واحد انجام میشود. این درحالی است که انجام مطالعات میدانی در این زمینه به عهده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری است.
در واقع ما الزامات و روشهای انجام و شرح خدمات مطالعه را تعیین و در اختیار آنها قرار میدهیم. در مورد موضوع پراهمیت مترو، وظیفه طراحی، ساخت و بهره برداری با معاونت حمل و نقل و ترافیک است و ما به چند گام جلوتر موضوع تمرکز میکنیم، یعنی اتصال شهرهای اقماری مثل پرند، پردیس و ورامین به مجموعه قطار شهری تهران و فرصتها و چالش هایی که این اتصال میتواند در پی داشته باشد را شناسایی و پیشنهادهای لازم برای مواجهه با آن را ارائه میکنیم.
در جشنواره نهم مشارکت چندان گسترده ای وجود نداشت و آثار دریافتی تنها از چند دانشگاه در کشور به دستمان رسید. میتوان گفت مشارکت جامعه مهندسین مشاور حمل و نقل به گستردگی سایر بخشهای مشارکت کننده نبود. به اعتقاد من، جا دارد به معرفی هر چه بیشتر جشنواره در محیطهای علمی و پژوهشی حمل و نقل بپردازیم تا شاهد حضور هرچه بیشتر آثار مختلف در جشنوارههای بعدی در حوزه حمل ونقل باشیم.
*دبیرگروه داوری محور حملو نقل شهری
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.