| کد خبر: 114013 |

عضو هیات مدیره شرکت تعاونی گچ جنوب‌فارس:

زیرساخت‌های بندری توانایی رقابت با بازارهای بین‌المللی را ندارند

تین‌نیوز| مدیرعامل کارخانه گچ صنعتی جنوب استان فارس خواستار توسعه زیرساخت های بندری برای صادرات و رقابت با بازارهای بین المللی شد.

نماینده مردم لامرد و مهر به همراه فرماندار لامرد از کارخانه گچ صنعتی جنوب فارس بازید کردند.

وحید رویین اهلی عضو هیات مدیره شرکت تعاونی گچ صنعتی جنوب فارس افزود: این واحد صنعتی در دو استان فارس (لامرد) و هرمزگان (بندر خمیر) درحال فعالیت است که واحد هرمزگان در سال ۹۱ آغاز به کار کرد و درحالیکه در اوج تحریم ها علیه کشورمان بودیم و حتی واحدهای صنعتی قوی هرمزگان هم با مشکلاتی مواجه بودند اما نگذاشتیم یک روز مشکلی برای این واحد تولیدی بوجود آید.

وی ادامه داد: اکنون روابط تجاری کارخانه گچ با تلاش‌های دولت تدبیر و امید به دو برابر میزان گذشته رسیده، بطوریکه کشورهای خارجی که حاضر به اجازه ملاقات ساده نبودند در سال جاری توانستیم با آنها به قرارداد برسیم.

عضو هیات مدیره شرکت تعاونی گچ صنعتی جنوب فارس اضافه کرد: بدون اسلحه و تیر و کمان توانسته ایم در جبهه نبرد اقتصادی موفق باشیم و همانطور که در نبرد مبارزه با دشمن به قاسم سلیمانی ها نیاز است، در جبهه صنعت هم به سرداران کارآفرین نیاز داریم.

رویین اهلی با انتقاد از افزایش عوارض کالاهای صادراتی، گفت: سه سال است که سازمان بنادر و دریانوردی ایران عوارض کالاهای صادراتی را چند برابر افزایش داده است که این با سیاست های اقتصاد مقاومتی منافات دارد و علی رغم پیگیری هایی که از طریق انجمن صنایع و معادن گچ ایران داشته ایم اما نتیجه ای نگرفته ایم.

عضو هیات مدیره کارخانه گچ صنعتی جنوب استان فارس تصریح کرد: برای اینکه ما بتوانیم با رقبای بین المللی رقابت کنیم نیز صرفاً شامل بهبود کیفیت محصول و در کارخانه نیست بلکه زیرساخت های بندری هم یکی از مهم ترین عوامل برای رقابت با دنیاست.

رویین اهلی ادامه داد: قیمت تمام شده محصول این کارخانه نسبت به کشورهای‌خارجی بسیار پایین‌تر است‌،اما بدلیل اینکه زیرساخت‌های بندری ضعیف است و این زیرساخت ها حتی با کشورهای رقیب ما مثل عمان و تایلند قابل مقایسه نیست لذا بهای تمام شده کالا بالا می رود.

این صنعتگر خواستار توسعه زیرساخت های بندری برای صادرات و رقابت با بازارهای بین المللی شد و گفت: توان بارگیری کشتی در بندر شهید رجایی درحال حاضر بیشتر از ۸ هزار تن نیست ولی توان بارگیری کشتی در عمان ۱۵ هزار تن است و این یعنی اینکه اجاره کشتی ۵۰ هزار تنی که روزی ۱۰ هزار دلار است باید بیشتر از یک روز در بندرعباس بماند و به دنبال آن هزینه حمل و نقل افزایش پیدا می‌کند و محصولات ما توانایی رقابت با بازارهای بین المللی را نخواهند داشت.

رویین اهلی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که آیا این واحد آلایندگی خود را پرداخت کرده است، گفت: این کارخانه در سال‌های ۹۳ و ۹۴ جزو واحدهای آلاینده محسوب شد و عوارض آلایندگی را پرداخت کردیم و کارخانه در سال جاری از لیست واحدهای آلاینده خارج شده است.

وی از نماینده لامرد و مهر در مجلس خواست که در اخذ تسهیلات با بهره کم برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای نیز این واحد تولیدی را کمک کند.

در ادامه علی رویین اهلی موسس کارخانه گچ صنعتی جنوب فارس گفت: کارخانه گچ اهل در سال ۷۲ تاسیس شده که برای ۱۹۰ نفر اشتغال زایی کرده است و روزانه ۸۰۰ تن در شبانه روز تولید دارد که ۵۰۰ تن آن به کشورهای حوزه خلیج فارس، هند و آفریقا صادر شده و همچنین مابقی در بازارهای داخلی مصرف می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.