| کد خبر: 110915 |

◄ در حاشیه استعفاء مدیرعامل شرکت راه‌آهن

تین‌نیوز|

مهدی بهادری*: با توجه به تجربیات علمی و عملی آقای دكتر پورسیدآقایی، بی‌شك می‌توان ایشان را یكی از مدیران موفق پس از انقلاب در صنعت ریلی كشور دانست. دكتر آقایی ضمن اینكه خود تحصیل‌كرده و فارغ‌التحصیل معتبرترین دانشگاه فنی كشور است، سال‌ها در تنها دانشكده تخصصی ریلی خاورمیانه به عنوان استادیار در حال تعلیم و پرورش جوانان و دانشجویان علاقمند به صنعت ریلی است. علاوه بر این سابقه شغلی و تجربه عملی خود را در حدود 25 سال حضور در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح كسب كرده‌اند.
 
هر چند اتفاقاً مسیر ریلی حادثه دیده مجهز به سیتم كنترلی هوشمند سیر و حركت قطار است، اما متاسفانه خطای انسانی باعث بروز چنین حادثه دردناك و تأثربرانگیزی شد و تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان را داغدار خانواده‌ها و زائرین علی ابن‌موسی‌الرضا کرد.
 
بررسی بعدهای مختلف حادثه نه تنها در این مقال نمی‌گنجد بلكه نیازمند حضور كارشناسان صاحب نظر در حوزه‌های ریلی است و شایسته نیست بدون بررسی دلایل و در نظر گرفتن اتفاقات روز حادثه، شخص و یا اشخاصی را از سطوح پائین تا سطح رئیس‌جمهور قضاوت و محاكمه نمود.
 
هر چند چالش‌ها و ضعف‌های مدیریتی در بسیاری از وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های تأثیر‌گذار بر كسی پوشیده نیست، لكن در نمونه مستعفی شده سوابق به‌جا مانده از جناب آقای پورسیدآقایی گواه بر خدمات ارزنده علمی و عملی ایشان دارد.
 
البته شاید حادثه تلخ پیش آمده زحمات و خدمات ایشان را در حدود 3 سال تصدی مدیریت‌عاملی راه‌آهن تحت تأثیر خود قرار دهد، اما حركت انجام شده خود گویای روحیه مسئولیت‌پذیری ایشان و احساس همدردی با آحاد جامعه متأثر از این حادثه است.
 
 با توجه به اینكه همیشه در بحث‌های اجتماعی و شبكه‌های مجازی نمونه‌های خارجی این استعفا مورد تحسین و تمجید قرار می‌گیرد، شایسته است این حركت به عنوان یك فرهنگ مدیریتی، مورد توجه مردم و مسئولین قرار گیرد.
* کارشناس ارشد سيگنالينگ/ گروه متخصصین ریلی ایران

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Sjza۴۵ @ yahoo. com 0 0

    سلام اینکه جناب دکتر آقایی مرد با تجربه دربخش ریلی بودن شکی نیست ولی پس ازآمدن ایشان بر مسند مدیر عاملی افراد نالایق و بی تجربه بر س کار آوردن باعثبروز چنین حوادثی شد همانند افرادی همچون{…} و…متاسفانه جناب آقایی مدیرگرا بود الان متاسفانه این سانحه که بوجود آمده دنبال مقصر ازقشر کارمند ضعیف هستن. برادر عزیز وقتی جناب عاشوری به مردم در رسانه همچون تلویزیون به مردم دروغ میگن …باید چه توقعی داشت آخه عزیز دل چطور امکان داره لکوموتیوران قطار با بیسیم دستی فاصله بیش از صد کیلومتر تا شاهرود را با بیسم صحبت کنه بیسیمی که دو کیلومتر هم برد نداره. چرا به مردم نمیگن ایستگاها توسط حراست فیزیکی نگهداری میشده

  • 0 0

    تین نیوز متاسفم برای شما چون خیلی پاچه خوارید! اگر هدف تنویر افکار عمومی واطلاع رسانی است پس بر رسالت خود استوارباشید ومطلب ذیل را که مستنداست درج نمائید. عزیز دل برادر! قراردادسیستم مذکور درسال ۱۳۸۵ به ارزش ۳۷میلیون یورو به امضا رسید وعملا " درسال ۹۳ با حضور معاون اول رئیس جمهور جناب اقای جهانگیری وآخوندی وزیر راه وشهرسازی به مرحله اجرا درآمد وافتتاح شد(ازایستگاه ری به تهران) در پنجشنبه آخرسال ۱۳۹۳ مراسم افتتاحیه انجام شد. دراکثر مواقع سیستم دارای اشکال وخرابی بود که بامراجعه مراجع ذیصلاح به مکاتبات اداری راه آهن ج. ا. ابه اصل مطلب پی خواهندبرد. سیستم ATCکه توسط شرکت مهاران از ابتدا تا اجرا انجام وبه مرحله بهره برداری رسیده متعلق به{…} می باشد.

    • 0 0

      اولا ۳۷ نیست و ۳۱ میلیون یورو. دوما خودت میگی سال ۱۳۸۵ در دولت قبل بسته شده پس به مدیران جدید چه ربطی داره!!! سوما خوبه که یکی پیدا شده موضوع توان تولید داخل رو مشارکت داده و بجای شرکت های خارجی از شرکت مهاران استفاده کرده. atc به دلیل اجرای فاز به فاز و عدم تطبیق فرمت های فرامین(چون تجهیزاتش برای شرکت های مختلفی هست) خطای ظاهری بده ولی هیچوقت اصل موضوع که در عملکرد کنترل هوشمند قطارها است حتی یک لحظه مختل نشده. اگر مدارک داری ارائه کن. مفهوم مستند بودن را هم فهمیدیم!!!