شرکت راه‌آهن ج. ا. ا.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۶
متن  خبر
◄ موج تحسین پورسیدآقایی در شبکه‌های اجتماعی و درخواست ابقای او
تین‌نیوز| هادی عیار: در پی اعلام استعفای مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در برنامه زنده تلویزیونی، موجی از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این اتفاق به وجود آمد. به دلیل دامنه نفوذ این حادثه و تبدیل شدن بازگشت این مدیر به مطالبه عمومی در فضای مجازی، خبر استعفای پورسیدآقایی با نظرات موافق و مخالف بسیاری در فضای مجازی روبرو شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در ادامه نمونه‌هایی از این نظرات را درباره استعفای محسن پورسیدآقایی خواهید خواند: «مدير عامل راه‌آهن استعفا كرده. استعفا نشونه مسئوليت پذيريه. تو مباحث توسعه، در كشورهاى توسعه‌يافته استعفا بيشتر اتفاق ميافته.»، «با استعفای پورسیدآقایی هم‌وطنان من زنده نمیشن، ولی حس می‌کنم بهشون احترام گذاشته شده. از ایشون ممنونم و عزت‌شون رو خواستارم.»، « این همه دوره احمدی‌نژاد هواپیما سقوط کرد و هموطنامون مردن، یه نفر عذرخواهی یا استعفا نکرد. شجاعت پورسیدآقایی رو دوست داشتم»، «استعفای مدیر عامل راه‌آهن در پی فاجعه برآمده از خطای انسانی، مقایسه شود با فجایع حاصل از فساد سیستماتیک شهردار همیشه طلبکار تهران» ، «باید تشکر کرد از محسن پورسیدآقایی، مدیر راه‌آهن ایران که به‌خاطر تصادف قطارها عذرخواهی و از سمتش استعفا کرد!».

در ادامه واکنش‌های توییتری به استعفای مدیرعامل راه‌آهن آمده است؛ «اقدام آقای سیدآقایی  رییس راه‌آهن  در پذیرفتن مسئولیت و استعفا اگه بی‌سابقه نباشه کم سابقه و شایسته تقدیره»، «مدیرعامل راه‌آهن با عذرخواهی از مردم از سمت خود استعفا داد، او تنها معاون وزیر راه است که با دکترای حمل‌ونقل ریلی، سمت و تخصصش مرتبط است/بود»، « آقای قالیباف تورو خدا از آقای پورسیدآقایی کمی یاد بگیرید، او بدون تقصیر استعفا کرد اما شما ...»، «حالا که یک مدیر در کشور ما فرهنگ استعفا برای احترام به مردم رو داره نباید فدا بشه چون قطعا راه او ادامه نخواهد داشت، پس لایق این مدیر است که یا در پست خود یا در مقامی بالاتر به کار گرفته شود تا شاید کمکی شود به جا افتادن این فرهنگ در سایر مدیران».

در شبکه های تلگرامی نیز همچون گروه مدیریت ریلی با نظراتی از این دست روبه‌رو بودیم. در ادامه نمونه‌هایی از این نظرات را می‌خوانید؛ «اینکه در کشور ما مدیری خطای نیروی انسانی تحت مدیریتش را خطای خود بپندارد سابقه تاریخی نداشته است. جناب دکتر آقایی به درستی مسولیت را پذیرفتند و کارنامه حرفه‌ای خود را با پذیرش مسولیت حرفه‌ای در قبال جامعه بیش از پیش غنی کردند. هر چند حمل‌ونقل ریلی در طول تاریخ فعالیتش همواره کمک حال کشور بوده در عین اینکه کمترین بها به آن داده شده اما امشب نماینده‌ای از بخش ریلی نشان داد که پای اخلاق و مسولیت‌های اجتماعی خود می‌ایستد و این امری ارزشمند است. به نظرم جناب دکتر آقایی امشب بستری فراگیر در نظامات مدیریتی کشور بنا نهادند و راه را برای توسعه بخش هموارتر کردند. امیدوارم آنچه مورد توجه دولتمردان قرار می‌گیرد به‌‌‌دور از زد و بندهای سیاسی و توسعه کمی و کیفی حمل‌ونقل ریلی باشد. به نوبه خود از جناب دکتر آقایی بابت زحمات سالیان اخیر در بخش ریلی تشکر می‌کنم و برای ایشان آرزوی موفقیت در عرصه‌های دیگر خدمتگذاری دارم»، «واقعا متاسفم برای راه‌آهن چون یک مدیر لایق و باکفایت را از دست داد و امکان ندارد تا سال‌ها مدیری مانند دکتر آقایی برای راه‌آهن پیدا شود واقعا جای تاسف دارد»، «حادثه‌ای که پیش میاد اول می‌گید چرا کسی استعفا نمیده، استعفا که میدن میگین چه فایده کسی زنده نمیشه، لابد زنده‌ام بشن میگید دیگه دیره».

برخی دیگر از متخصصان حوزه ریلی هم در این گروه پیشنهاد تشکیل کمپینی برای ابقای محسن پورسیدآقایی در شرکت راه‌آهن شدند و از وزیر راه خواستند راه‌آهن را از حضور این مدیر محروم نکند.
کد خبر : 110826
برچسب ها : واکنش های مجازی به استعفای پورسیداقایی، اولین ها در تاریخ ایران استعفاريا، حواشی استعفای پورسیداقایی
ارسال نظر

werq@we.se ۱۳۹۵/۰۹/۰۷ پاسخ
خفه بشید {....}
اگر خواهر و برادر خودتونم بود همی زر زر ها رو میکردین
{....} چقدر میگیرین؟
۱۳۹۵/۰۹/۰۷ پاسخ
آقاي ذهبيون نون بازوتو بخور .
۱۳۹۵/۰۹/۰۷ پاسخ
عجب
۱۳۹۵/۰۹/۰۷ پاسخ
نظرات مردم جالبه اما این وسط چرا اسم خبرنگارتون و نوشتید... این فقط یه گزارشی از نظرات مردمه
دوست عزیز بالاخره یه خبرنگاری باید جمع بندی داشته باشه و مسئولیت کارش رو بپذیره!
۱۳۹۵/۰۹/۰۷ پاسخ
مسئولیت کار کیو؟
کار پورسید آقایی را می‌گید؟
 
Alimashtiali-aydl@yahoo.com ۱۳۹۵/۰۹/۰۷ پاسخ
واقعا خجالت نمیکشید چنین حرفی و تیتر کردید؟از خانواده های داغدار خجالت نمیکشید؟

مردم از نظر شما کین؟نوکرا و جیره خوارهای باند امثال پورسید آقایی ها؟شما روزنامه نگار و خبرنگارید یا نوکر و مواجب بگیر؟
به عنوان یک بیزار از جریان اصولگرایی میگم تین نیوز تو دوره اعتدال و اصلاحات افتضاح شده؟
۱۳۹۵/۰۹/۰۷ پاسخ
خوب شد که رفت
aslan.kar@yahoo.com ۱۳۹۵/۰۹/۰۷ پاسخ
از دکتر آقایی بعید بود
تعویض شیفت و ...
توی راه آهن شده جوک سال، فردا بلا نسبت به خاطر سلسله {....} یک مامور دیگه 50 نفر میرن رو هوا
انگار تو قرن 18 هستیم سی تی سی اصلا اینجوری که کل فلسفه اش رو هوا کردی مومن!
۱۳۹۵/۰۹/۰۷ پاسخ
واقعا قانع شدیم از پاسختون
۱۳۹۵/۰۹/۰۸ پاسخ
واقعا این اظهارت جای تاسف است....در زمان اقایی راه آهن به اوج قهقرا کشیده شد و شکاف طبقاتی در بین کارکنان و مدیران ایجاد شد.....سو مدیریت آقایی به حدی است که بدنه راه اهن و کارشناسی ریلی شدیدا تضعیف شد .....
۱۳۹۵/۰۹/۰۸ پاسخ
تین نیوز متاسفیم همه راه اهنی ها از استعفای اقای اقایی ابراز خوشحالی می کنن چون ایشان جز باند بازی و گماردن افراد ضعیف و بی تجربه در سمت های حساس که اغلب سفارشی بودن کاری نکردن و اخرش هم نتیجه میشه این سانحه دلخراش . لطفا واقعیت ها رو به مردم بگید احتمالا از نطر مالی خوب شما رو حمایت میکرده که اینچنین حمایتش می کنید لطفا به خاطر خدا هم که شده این کامنت رو درج کنید
۱۳۹۵/۰۹/۰۸ پاسخ
تنها بحث خطای انسانی مطرح نیست نحوه مدیریت بحران رو شما توجه کنید نمره منفی 100 میگیره کسی باورش نمیشه همه مسئولین باتاخیر 2 تا 5 ساعته به محل بیان . البته متذکر شوم حدود 400 میلیارد تومان هزینه کنترل هوشمند اتوماتیک شده که اغلب توسط شرکتهای وابسته با اقای قائم مقام راه اهن و توسط شخص ایشان . این سیستم رو نباید بتوان دستی هدایت کرد حتما باید توسط کنترل مرکزی هدایت بشه و کاملا اتوماتیک حال اقایون میگن دستی کردن این خود نیز خطای مدیریت است که اجازه داده سیستم امکان دستی شدن به هر شخصی رو بده اگر یه موقع هر شخصی بیاد تویه ایستگاه تبدیل به دستی کنه که فاجعه میشه این یعنی سوء مدیریت مدیران تصمیم گیر شما موجبات دستی شدن رو فراهم نمودید
med.fard@hotmail.com ۱۳۹۵/۰۹/۰۹ پاسخ
به نظرم علاوه بر ایشان از دو معاون ارجمند ایشان آقای مهندس الف خ و دکتر س م نیز بابت قرارداد سی تس سی با شرکت مهاران نیز باید تقدیر به عمل آید.
۱۳۹۵/۰۹/۰۹ پاسخ
به اعتقاد من استعفاي ايشان و حتي جناب وزير حداقل كاري بود كه مي توانست انجام شود اينكارها در ساير كشورهاي پيشرفته دنيا هم مرسوم است در كشوري مثل ژاپن حتي پا فراتر مي گذارند و از طريق هاراگيري طرف به زندگي خود خاتمه مي دهد البته اكثر اين مديران هم جز مديران درجه يك كشور خودشان هستند اما بار مسئوليت در آنجا بسيار سنگين است بر خلاف ما در اينجا بعضي به اشتباه اين قضا يا را با دولت قبل قياس مي كنند كه چرا در دولت قبل مثلا در زمان حادثه پرواز اروميه مديرعامل كنوني هما استعفا نداد و غيره كه اين امر غلط است اگر رويه دولت قبل درست بود كه مردم در انتخابات قبل به كارگزار آن تفكر راي مي دادند و اگر غلط بود كه نبايد الگوي رفتار امروز ما قرار بگيرد
۱۳۹۵/۰۹/۰۹ پاسخ
والا ما هم از صبح تا شب تو شبكه هاي اجتماعي حاضر هستيم اما از اين موج بي خبريم يكي از اشتباهات ما در جهت كمك به دولت ارسال همين فاز هاي نادرست است كه مي تواند دولتها را در تصميم گيريها به اشتباه بيندازد به هر حال اتفاق ناگواري رخ داده و تبعات منفي آن هم هزينه هايي براي دولت خواهد داشت از افراد قديس نسازيم خيلي جوان بهتر و فرزانه تر و تحصيل كرده تر از آقاي پورسيد آقايي داريم كه تنها اختلافاشان با وي نداشتن پارتي است بگذاريد كنار بروند و راه را براي نسل بعد باز كنند در هيچ جاي دنيا طرف 40 يا 50 سال به ميز نمي چسبد اي تف بر اين ميز كه تمام بي اخلاقي ها ناشي از زياده خواهي پشت همين ميزها است
۱۳۹۵/۰۹/۰۹ پاسخ
اگر هدف تنویر افکار عمومی واطلاع رسانی است پس بر رسالت خود استوارباشید ومطلب ذیل را که مستنداست درج نمائید.
عزیز دل برادر!
قراردادسیستم مذکور درسال 1385 به ارزش 37میلیون یورو به امضا رسید وعملا" درسال 93 با حضور معاون اول رئیس جمهور جناب اقای جهانگیری وآخوندی وزیر راه وشهرسازی به مرحله اجرا درآمد وافتتاح شد( ازایستگاه ری به تهران)در پنجشنبه آخرسال 1393 مراسم افتتاحیه انجام شد.دراکثر مواقع سیستم دارای اشکال وخرابی بود که بامراجعه مراجع ذیصلاح به مکاتبات اداری راه آهن ج.ا.ابه اصل مطلب پی خواهندبرد.
سیستم ATCکه توسط شرکت مهاران از ابتدا تا اجرا انجام وبه مرحله بهره برداری رسیده متعلق به {...} راه آهن به سهامداری {...} می باشد.
Af.poid45@yahoo.com ۱۳۹۵/۰۹/۱۰ پاسخ
آفرین واقعا هم تحسین دارد
آنقدر که از فرط تحسین خواب شب از چشم انسان می رود
مخصوصا وقتی یاد جنازه های ردیف شده سوخته و غیر قابل تشخیص می افتی وجدان انسان با تمام وجود آقای دکتر را تحسین می کند
خودتان و خانواده تان شب را خوب بخوابید آفرین آفرین
۱۳۹۵/۰۹/۱۹ پاسخ
واقعا آدمی میماند چه بگوید ؟
۱۳۹۵/۰۹/۱۹ پاسخ
شما چه نفعی دارید که بدنبال این موضوع هستید؟
۱۳۹۵/۰۹/۱۹ پاسخ
آفرین به تین نیوز حق برادری را بجا آوردید!
۱۳۹۵/۰۹/۱۹ پاسخ
خوب یه سوال تو دنیا مدیران خاطی استعفا میدن براشون کمپین راه میندازن ؟ خوبه یه گزارش از استعفاهای دنیا کار کنید بعد ببینید طرفی که استعفا داد الان چی کاره است؟
۱۳۹۵/۰۹/۱۹ پاسخ
آخه این کاسه ی از آش داغ تر چه معنی داره؟
۱۳۹۵/۰۹/۱۹ پاسخ
بسیار خوب جذب راه آهن بشه ولی پست کلیدی خیر. کار پژوهشی انجام بدن
۱۳۹۵/۰۹/۲۰ پاسخ
نتیجه کمپین چی شد؟
۱۳۹۵/۰۹/۲۰ پاسخ
سرنوشت ایشون ؟
نظرسنجی
آيا از اطلاعات مركز مديريت راههاي كشور www.141.ir در هنگام سفر استفاده مي كنيد؟
 
 
 
 
 
تین نیوز اولین فعالت خود را در حوزه خبری آغاز کرده و در طول هشت سال، بیش از دويست و هفتاد هزار خبر و مطلب را با رویکرد تحلیلی و نقادانه منتشر کرده است این شبکه خبری، از طریق تعامل سازنده با نهادها و شرکت های دولتی و خصوصی حوزه حمل و نقل، رسانه ها و منابع خبری ، در حال حاضر جزو رتبه های برتر در بین رسانه های الکترونیک تخصصی در ایران است.
تلفن : ۰۲۱۴۴۶۰۳۷۸۹
نمابر : ۰۲۱۴۴۶۰۳۷۸۵
آدرس: تهران خیابان اشرفی اصفهانی، بالاتر از میدان پونک، کوچه بهارک، پلاک 9
عمومی زیربنایی جاده‌ای ريلی هوایی دريایی شهری خودرو حوادث رسانه‌‌ها سایر استان‌ها وبلاگ ها English