| کد خبر: 110807 |

بازجویی از ماموران راه‌آهن

تین‌نیوز| معاون فنی و مهندسی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مهمترین دلیل سانحه روز گذشته برخورد دو قطار مسافری در ایستگاه هفت‌خوان، نیروی انسانی است، گفت: به قطار سمنان- مشهد دستور داده شده سیستم ATC (سیستم کنترل هوشمند قطار) را خاموش کنند.

 

مازیار یزدانی اظهار داشت: همانطور که معاون زیر راه و شهرسازی اعلام کرد جریان سانحه ریلی گذشته و برخورد دو قطار سمنان- مشهد و تبریز- مشهد حد فاصل ایستگاه های گرداب و هفت خوان به دلیل پیام اشتباه مسئول کنترل به قطار سمنان – مشهد بوده است.

وی افزود: تحلیل اولیه از علت سانحه اعلام شده است و تحلیل ثانویه تا دو ساعت دیگر از سوی کمیسیون عالی سوانح ریلی که الان با حضور وزیر راه و شهرسازی در حال برگزاری است، اعلام می شود.

معاون فنی و مهندسی  راه آهن با بیان اینکه خطای نیروی انسانی در بروز این سانحه مسلم است، گفت: وقتی قطار تبریز – مشهد به دلیل شرایط جوی متوقف می شود، چراغ قرمز بوده اما مسئول کنترل که شیفت را تحویل گرفته بود به قطار سمنان- مشهد اعلام می کند که   ATC  سیستم کنترل هوشمند قطار را خاموش و حرکت کند و گرنه این سیستم مانع از برخورد دو قطار می شد.

یزدانی با اشاره به برخورد با عاملان این سانحه ریلی، گفت: سه تن از ماموران راه آهن شب گذشته در دادسرای نیابت شاهرود مورد بازجویی قرار گرفتند و برای ادامه تحقیقات در راه آهن شاهرود به صورت تحت الحفظ در حال بازجویی هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    عامل صددرصد این سانحه دلخراش سیستم ناقص atc میباشد چون اگر atc نبود دو قطار پشت سر هم بین دو ایستگاه اعزام نمیشد

  • 0 0

    باید از مسئولین راه آهن. و ذینفع های atc بازجویی بشه{…} بیت المال

  • Sjza۴۵ @ yahoo. com 0 0

    سلام آقای{…} شما که مدیرکل ارتباط بوده مگر با بیسیم دستی که بزور یک کیلومتر هم برد اون نمیرسه لکوموتیوزان با شاهرود که نزدیک ۱۵۰کیلومتر در تماس بوده چرا واقعیت براوتون سخته چرا نمیگین ایستگاهها توسط پیمانکار اداره میشده

  • amirrastmi @ yahoo. com 0 0

    لطفا مسئولین علت توقف ۵۵ دقیقه ای تبریز مشهد را در بلاک بررسی کنندچرابعد از سانحه مشکل دیزل رفع شده همان دیزل بعد از سانحه با ۳ سالن کسری ادامه سیر داد مامورین فنی در این مدت ۵۵ دقیقه توقف در بلاک چه اقدامی انجام دادند چرا ریس قطار تلفنگرام خرابی و ماندن در بلاک را صادر نکرده