| کد خبر: 107833 |

راه‌حل جدید تویوتا برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی

تین‌نیوز| مهندسان شرکت تویوتا از راه‌حل جدید خود برای مهار فناوری بی‌ثبات باتری‌های لیتیوم یونی خبر دادند که نیروی بیشتری را با هزینه کم و بطور ایمن ذخیره کرده و راه این خودروساز ژاپنی برای ورود به بازار در حال رشد خودروهای کاملا برقی هموار می‌کند.

اگرچه سایر رقبای این شرکت از جمله تسلا و نیسان موتور از حدود یک دهه پیش به سازگار سازی فناوری باتری لیتیوم یونی پرداخته‌اند، اما تویوتا بخاطر نگرانی‌ها در مورد هزینه، اندازه و امنیت در این حوزه جا مانده است.

باتری‌های یون-لیتیوم می‌توانند بی‌ثبات باشند و متهم اصلی آتش‌سوزی‌های گوشی‌های سامسونگ و هواپیماهای دریم‌لاینر بوده‌اند.

تویوتا اعلام کرده خودروی پریوس پرایم این شرکت که نسخه برقی پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی بنزینی جهان است از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده خواهد کرد که انرژی کافی برای حرکت خودرو را تا 60 کیلومتر ارائه خواهد کرد.

بسیاری از باتری‌های یون-لیتیوم خودرو از ترکیب شیمیایی نیکل، کبالت و منگنز استفاده می‌کنند. این مواد انرژی بیشتری را ذخیره کرده، زمان شارژ کمتری نیاز دارند و ایمن‌تر از دیگر فناوری‌های لیتیوم یونی هستند. با این حال، این باتری‌ها ممکن است در صورت طر احی، ساخت یا کنترل نامناسب، داغ کرده و آتش بگیرند.

تویوتا بیشتر از باتری‌های هیبریدی فلز-نیکل کامل‌تر برای تامین نیروی موتور خودروی پریوس خود استفاده می‌کند که به نوعی پدر خودروهای دوستدار محیط زیست در جهان است.

کاهش 60 درصدی قیمت سلول‌های باتری یون لیتیوم در پنج سال اخیر به تویوتا اجازه داده تا آنها را به شکل جمع‌وجورتر و کارآمدتر بسازد و همچنین سیستم‌های کنترل پیچیده‌تری به پک باتری خود بیفزاید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.