| کد خبر: 106929 |

افزایش دو رام قطار مسافری قم - مشهد

تین‌نیوز| مدیر کل راه آهن استان قم گفت:هیچ برنامه ای در جهت انتقال ایستگاه مرکزی راه آهن قم وجود ندارد و این ایستگاه حفظ می شود و ارتقاء می یابد.

فرشاد زادخور با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی افزود:حمل و نقل ریلی جایگاه مهمی در توسعه اقتصادی دارد و در استان نیز در جهت ارتقای ظرفیت های حمل و نقل ریلی در تلاش هستیم تا با افزایش ضریب ایمنی بتوان زیرساخت های موجود را توسعه بخشیم.

وی با بیان اینکه مسیری از ریل راه آهنی که به دلیل احداث بلوار پیامبر اعظم (ص) در مقطعی قطع شد به زودی احیاء می گردد، افزود: مطالعاتی پیرامون قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان در دست اقدام است که در این راستا ایستگاه مرکزی قم به ایستگاهی تبادلی(قطار حومه ای برای اتصال به شبکه حمل و نقل شهری) تبدیل شود تا در دسترس باشد.

زادخور گفت: همچنین در مطالعات انجام گرفته ایستگاه مرکزی در هسته مرکزی قم و بافت شهری اصفهان در نظر گرفته می شود تا مسافران سریع تر خود را به قطار برسانند.

مدیر کل راه آهن استان قم بیان کرد: یکی از معضلات ایستگاه های مرکزی حاشیه نشینی در جوار راه آهن است که در این باره تمهیداتی جهت ارتقای ایمنی در محدوده راه آهن اولویت کار است و در این راستا زیرگذرها و دیوارکشی ها ایجاد شده است.

وی گفت: برای کاهش سر و صدای حرکت قطار نیز جوشکاری ریل و رفع فرسودگی ها می تواند در کاهش سر و صدا تا حد زیادی موثر باشد.
زادخور در رابطه با افزایش حرکت قطار از قم به مشهد مقدس نیز بیان کرد: از سوم آبان ماه تعداد قطارهای مسافری رفت و برگشت به مشهد از 4 رام به 6 رام افزایش می یابد.

وی ادامه داد: استان قم بعد از تهران تنها استانی است که 6 رام رفت و برگشت قطار به مشهد خواهد داشت خوشبختانه قطار اخیر برای افزایش ظرفیت های حرکت با امکانات بی آر تی است و بهترین امکانات به همراه 4 تخت را برای مسافران خواهد داشت.

مدیر کل راه آهن استان قم عنوان کرد:حرکت قطار ها در زمستان به سه صورت 12:30 ظهر، 16:30 و 20:30 است البته از مسیر مشهد به تهران از آنجایی که قطار مشترک است و برای 40 قطار برنامه دارد تنظیم برنامه در ساعات 5 صبح، 10 صبح و 17:30، است.

وی تصریح کرد: ساعات حرکت قطار در استان قم بر روی سایت قرار دارد و شهروندان می توانند در این ارتباط با مراجعه به سایت برنامه خود را تنظیم کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • salehi۰۴۴ @ gmail. com 0 0

    به نام خدا بسیار کار خوبی می کنید که بار دیگر ایستگاه راه آهن مرکز شهر رو احیا و مردم شریف قم را برای همیشه از ایستگاهی که در برهوت محمدیه ساخته شده و هیچ ارتباطی با شهر قم نداشت خلاص می کنید. یه نگاه به شهرهای بزرگ ایران نظیر تهران و مشهد و …بزنید خواهید دید که هیچ کسی ایده انتقال ایستگاه به خارج از شهر تو سرش نبوده جز قم که اون هم به دلیل کم کردن مسافت بین شهری و صرفه جویی در هزینه ها اما آیا این دلیل فقط برای قم بود؟ اگر اینطوری بود باید یک به علاوه در مرکز ایران می کشیدند و خطوط ریلی رو بر اساس اون به علاوه می ساختند و همه شهرهای ایران رو در کنار این خطوط بر پا می کردند! واقعا آدم در می مانداز طرح هایی که دودش فقط به چشم مردم میره.