| کد خبر: 106547 |

یک فعال دریایی عنوان کرد:

◄ مسئولیت هیات‌مدیره جدید انجمن مهندسی دریایی در فضای پسابرجام سنگین‌تر است

تین‌نیوز| علی جهاندیده، معاون پیشین امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی، مسولیت هیات‌مدیره‌ی جدید انجمن مهندسی دریایی را در فضای پسابرجام سنگین‌ دانست و گفت: الان دیگر تحریم‌ در کار نیست و انتظار می‌رود انجمن مهندسی دریایی با پیگیری جدی‌تر نسبت به گذشته در  عرصه صنایع دریایی فعالیت کند.

به گزارش خبرنگارتین‌نیوز، علی جهاندیده، گفت: پایه‌ی توسعه‌ هر کشوری ایجاد تشکل‌های صنفی و انجمن‌ها است. باید  ریل‌گذاری، حرکت‌ها به سمت تصدی امور به بخش خصوصی و نهاد‌های غیر دولتی باشد. تشکل‌های علمی و صنفی، NGOها می‌توانند راه را برای ورود بخش خصوصی به تولید و ایجاد اشتغال و ارائه هموار کنند.

این فعال دریایی متذکر شد: انجمن مهندسی دریایی در مسیر حرکتش در سال‌های فعالیتش فراز و نشیب داشته است. انتظار می‌رود در دوره‌ فعالیت جدید انجمن با بهره‌گیری از تجربه‌ی فعالیت‌های  گذشته، طرحی نو در انداخته شود.

او متذکر شد: از هیات مدیره‌ی جدید انتظار بیش‌تری می‌رود. اگر تا دیروز بهانه‌ی تحریم بود الان با برجام مساله‌ی تحریم هم بر طرف شده است و به تبع انتظار از انجمن مهندسی دریا بیش‌تر شده است. باید در عین حمایت از تولید داخلی و شرکت‌های تولید‌کننده صنایع دریایی داخلی، از فرصت تعامل با شرکت‌های خارجی و عقد قرار‌داد‌های همکاری و تولید مشترک و افزایش و ارتقاء تکنولوژی‌های دریایی بهره برد. باید این دو مساله را مدیریت کرد و ضمن توجه به توانمندی داخلی از دانش جهانی هم بهره گرفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.