| کد خبر: 106467 |

قول راه‌اندازی قطار چین – تهران – ترکیه – اروپا در دیدار عاشوری با هیئت راه‌آهن چین؛

◄ واردات قطعات خودروسازی چین با استفاده از قطار

تین‌نیوز|

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن اعلام کرد: راه‌آهن ایران در تلاش است تا با همکاری کشورهای منطقه، میزان تبادل کالا از مسیر ایران به دیگر کشورها را افزایش دهد و بنابراین ارتباطات خوبی با راه‌آهن‌های منطقه ایجادشده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ مدیر بخش ترانزیت راه‌آهن چین در رأس هیئتی به‌منظور راه‌اندازی قطار باری چین به تهران و همچنین توسعه حمل بار از چین به ایران و ادامه آن به سمت اروپا با عضو هیئت‌مدیره و معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن ایران دیدار و گفتگو کرد.

حسین عاشوری عضو هیئت‌مدیره و معاون سیر و حرکت راه‌آهن ضمن توضیحاتی درباره جلساتی که راه‌آهن ایران با برخی کشورهای اروپایی چون آلمان طی ماه‌های اخیر داشته است، گفت: در صورت استمرار حرکت قطار چین به تهران، امکان برنامه‌ریزی برای ادامه سیر این قطار از ایران به کشور ترکیه و سپس اروپا وجود دارد.

عاشوری در ادامه اضافه کرد: همچنین طی روزهای گذشته اجلاس ۵ جانبه‌ای را با راه‌آهن‌های کشورهای ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و ترکیه داشتیم که این اجلاس به‌منظور عبور واگن‌های کشورهای (CIS کشورهای آسیای میانه) از طریق ایران به کشور ترکیه بوده است.

چند نقطه مرزی ریلی در آینده‌ای نزدیک به شبکه سراسری وصل خواهند شد
وی با بیان این مطلب که راه‌آهن ایران در تلاش است تا با همکاری کشورهای منطقه، میزان تبادل کالا از مسیر ایران به دیگر کشورها را افزایش دهد و بنابراین ارتباطات خوبی با راه‌آهن‌های منطقه ایجادشده است.

وی عنوان کرد: ما باید حجم بالایی از کالا را هدف‌گذاری و کشورهای منطقه را متقاعد کنیم تا تعرفه را ارزان‌تر و مدت‌زمان جابجایی کالا را کوتاه‌تر کنند.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت با اشاره به مرزهای ریلی کشور، اظهار داشت: در حال حاضر ایران دارای مرزهای ریلی چون سرخس و اینچه برون به ترکمنستان، جلفا به نخجوان، رازی به ترکیه، میر جاوه به پاکستان است.

وی به برخی خطوط ریلی اشاره کرد و افزود: راه‌آهن ایران در بنادر جنوبی کشور همچون بندر امام خمینی (ره)، بندر خرمشهر و بندرعباس و همچنین بندر امیرآباد در شمال کشور به شبکه سراسری متصل است و همچنین چند نقطه مرزی ریلی نیز در آینده‌ای نزدیک به شبکه سراسری وصل خواهند شد که می‌توان به مرز آستارا به کشور آذربایجان، مرز افغانستان و ادامه آن تا هرات و همچنین مرز شلمچه به عراق است که در حال حاضر ۳۷ کیلومتر از شلمچه تا بصره خط ریلی ندارد.

عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن به موضوع راه‌اندازی قطار بین دو کشور چین و ایران اشاره کرد و گفت: موضوع راه‌اندازی قطار برای ما بسیار مهم تلقی می‌شود بطوریکه طی ماه‌های اخیر مدیران شرکت‌های مختلفی چون خودروسازی درخواست جابجایی قطعات خودرو از چین به ایران را از طریق قطار داشته‌اند.

واردات قطعات خودروسازی چین با قطار
عاشوری در توضیحات بیشتر مطلب فوق بیان داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر سه شهر کشور چین قطعات خودرو تولید می‌کنند بنابراین برخی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی درصدد هستند بارهای خود را از طریق قطار وارد کشور کنند که هم به‌صرفه است و هم در مدت‌زمان کوتاهی بارها به کشور می‌رسد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه درباره موضوع ترانزیت برنامه‌ریزی‌های خوبی در راه ایران با کشورهای منطقه صورت گرفته و با توجه به اینکه هرکدام از کشورها بر اساس مقررات، پایه تعرفه خاص خود را تعیین می‌کنند، درصدد هستیم میزان تعرفه را کاهش دهیم.

هیئت و شرکت لجستیک بار راه‌آهن کشور چین در این جلسه به رابطه تجاری ایران و چین که با سرعت بالا درحال‌توسعه است، اشاره داشته و در جهت گسترش این روابط به‌صورت راه‌اندازی قطار برای جابجایی بار و مسافر از طریق اتصال با دیگر کشورهای منطقه به بحث و گفتگو پرداختند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.