| کد خبر: 105843 |

تلاش ایران برای حفظ سهم مودهای حمل‌ونقلی و رقابت با ترک‌ها

تین‌نیوز| مدیرکل دفتر تعرفه و ترانزیت با بیان اینکه ترکیه با یک نقشه مشخص تصمیم دارد بازار حمل‌ونقل منطقه را در دست بگیرد، گفت: اگر بتوانیم با این استراتژی جلو برویم که سهم جمهوری اسلامی ایران در همه مودهای حمل‌ونقلی چه در روابط با ترکیه و چه در رقابت با ترکیه حفظ شود، دستاورد بسیار مهمی برای وزارت راه و شهرسازی است.


 محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر تعرفه و ترانزیت در نشست ۱۹۱ شورای عالی هماهنگی ترابری گفت: استراتژی ترکیه دربخش حمل و نقل به دست گرفتن بازارهای حمل و نقل منطقه است و این حمل و نقل فقط شامل جاده نیست بلکه شامل دریا و هوا هم هست و این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنیم.
وی بابیان اینکه ترکیه با یک نقشه مشخص تصمیم دارد بازار حمل‌ونقل منطقه را در دست بگیرد، افزود: قصد داریم نقشه راهی را برای بحث‌های حمل‌ونقلی با ترکیه تدوین کنیم که این نقشه راه می‌تواند مجموعه‌ای از پیشنهاد‌ها و اقدامات ما در پاسخ به سیاست‌های ترکیه باشد.
عطرچیان با طرح این سؤال که ابتدا باید از خود بپرسیم آیا می‌توانیم در بخش هوایی، دریایی و جاده‌ای با ترکیه رقابت داشته باشیم، گفت: شرایط ترکیه مثل ۴۰ سال پیش نیست که در حوزه حمل‌ونقل حرفی برای گفتن نداشته باشد.

وی ادامه داد: شخصاً فکر می‌کنم ما امکان رقابت با ترکیه را در مناسبات حمل‌ونقلی نداریم و اینکه بخواهیم رقیب آنها درحمل‌ونقل هوایی یا جاده‌ای شویم با این حجم از ناوگان کهنه هوایی و هم‌چنین کمبود ناوگان حمل و نقلی بعید است. ما باید با این استراتژی جلو برویم که سهم خودمان را در بازار حفظ کنیم.
مدیرکل دفتر تعرفه و ترانزیت ادامه داد: اگر بتوانیم با این استراتژی جلو برویم که سهم جمهوری اسلامی ایران درهمه مودهای حمل‌ونقلی چه در روابط با ترکیه و چه در رقابت با ترکیه حفظ شود، دستاورد بسیار مهمی برای وزارت راه و شهرسازی است.

وی با توضیح دوباره وضعیت ترکیه در ۴۰ سال پیش و عدم امکان رقابت این کشور با ایران در آن سال‌ها، گفت: آن زمان حتی در بازارهای خود ترکیه شرکت‌های خارجی مدیریت می‌کردند، اما با تحولات ایجادشده در ترکیه امروزه یک نقش بی‌بدیلی در اروپا و منطقه پیداکرده است و حتی اطلاعات ما حاکی از این است که بخشی از حمل‌ونقل جاده‌ای اروپا را ترک‌ها انجام می‌دهند.
عطرچیان ادامه داد: بنابراین اینکه باید سهم خود را حفظ کنیم و اجازه ندهیم این سهم توسط ترکیه از ما گرفته شود بهترین راه است و باید برای این مهم اقدام به تهیه یک نقشه راه نماییم.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • a _ khosnoodi @ alumni. iust. ac. ir 0 0

    این مساله، یعنی حفظ سهم ایران در بازارهای حمل و نقل منطقه، بیشتر باید مورد توجه منتقدین به معاملات ایران با شرکتهای بوئینگ و ایرباس قرار بگیرد، متاسفانه بدلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوائی در سالهای اخیر، امارات و ترکیه، حجم بزرگی از سهم ایران در حمل و نقل هوائی را از آن خود کرده اند و این سهم ارزشمند، به کشور بازنمی گردد، مگر با تجهیز سریع تر ناوگان هوائی و جلب توجه مسافرین داخلی و سپس در چشم اندازهای وسیعتر رقابت برای جذب مسافرین در منطقه به حمل و نقل هوائی ایران.