◄ ۹۵ درصد مشکلات تحریم کشتیرانی حل شده است
تیننیوز| رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با تدبیر و هوشمندی دولت، تیم مذاکرهکننده و مدیریت استراتژیک رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور، هم اکنون در نقطه روشنی از تاریخ کشور هستیم.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، محمد سعیدی امروز ششم مهرماه در آیین افتتاح بیست و چهارمین همایش هماهنگی ارگانهای دریایی گفت: طبق راهبرد اقتصاد مقاومتی آنچه که ما باید برای پیشرفت کشور بهدست بیاوریم از طریق واردات نیست بلکه کسب فنآوریهای نوین و توسعه اقتصاد دانشبنیان است.
او استفاده از ظرفیتهای داخلی، منطقهای و بینالمللی را یک ضرورت دانست و افزود: هماکنون با فعالسازی کریدور شمال ـ جنوب بازار ۶۰۰ میلیون نفری کشورهای همسایه و کشورهای حوزه CIS میتواند در دسترس ما قرار بگیرد.
سعیدی که در این افتتاحیه راهبردهای پیش روی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را مطرح میکرد، احیای جاده ابریشم و ایجاد مسیر ارتباطی غرب به شرق را مهم ارزیابی کرد و گفت: ایران میتواند کانال اصلی این ارتباط باشد.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پسابرجام را همراه فرصتهای بسیار برای کشتیرانی دانست و افزود: با تدبیر و هوشمندی دولت، تیم مذاکره کننده و مدیریت استراتژیک رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور هم اکنون در نقطه روشنی از تاریخ کشور هستیم.
او ادامه داد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بهرهگیری از این فرصت توانست با پنج خط بزرگ بینالمللی ضمن امضای تفاهمنامههای همکاری مشترک وارد فعالیت عملیاتی مشترک شود و همچنین به دنبال مشارکت با شرکتهای معتبر بینالمللی برای ترمینال اپراتوری در جهت رفع عقبماندگیهای فعلی در اینحوزه هستیم.
سعیدی سیاستهای وزارت راه و شهرسازی را در دولت یازدهم برای بهرهگیری از ظرفیتهای داخلی و خارجی دقیق و مفصل ارزیابی کرد و گفت: ما استفاده از اینظرفیتها برای نوسازی ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را دنبال میکنیم تا بتوانیم رتبه خود را از جایگاه بیستم به بالاتر ارتقا دهیم.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران احیای ارتباط با شرکتهای بزرگ و معتبر رتبهبندی بینالمللی را یکی از اتفاقات بزرگ در پسابرجام دانست و افزود: با این حال ما به این شرکتها اعلام کردهایم که شرط لازم برای توسعه فعالیتهای آنها در ایران همگرایی با شرکتهای داخلی است.
او همچنین به احیای پوشش بیمهای در پسابرجام اشاره کرد و گفت: ما توانستیم پوشش بیمهای ۵۸۰میلیون دلاری را در ابعاد مختلف برای ناوگان ملی فراهم کنیم.
سعیدی افزود: در نتیجه مجموعه ایناقدامات هم اکنون کشتیهای ما در تمام بنادر دنیا بدون هیچمشکلی پهلوگیری میکنند.
مدیرعامل ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبرکه در ماههای آینده اخبار خوشی از بخش دریایی بهگوشخواهید رسید، تاکید کرد: با قاطعیت میگویم که هماکنون ۹۵ درصد مشکلات پیشین از پیش پای ناوگان ملی برداشته شده و پنج درصد باقی مانده نیز با مذاکراتی که در جریان است مرتفع خواهد شد.
او احیای شبکه نمایندگیهای خارجی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را بهعنوان یکی از دستاوردهای دوران جدید اعلام کرد و گفت: در زمان تحریم تنها خط فعال کشتیرانی ما خط آسیای شرقی بود اما در پسابرجام تقریبا تمام نمایندگیها احیا شدهاند و نمایندههای جدید در بنادر مختلف بینالمللی فعال شدهاند.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه اضافه کرد: ما هم اکنون در جهت توسعه سرویسهای بینالمللی شرکت های مشترکی را در بنادر ایتالیا، هامبورگ آلمان، سنگاپور و چین ایجاد کردهایم و به تازگی نیز با بزرگترین خط کشتیرانی ترکیه وارد همکاری مشترک شدهایم.
سعیدی هدف اینهمکاری را توسعه فعالیتهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مدیترانه و جنوب اروپا اعلام کرد و یادآورشد: احیای نمایندگی آفریقای جنوبی، توسعه فعالیتها در بنادر جنوبی خلیج فارس از دیگر برنامههای ماست.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین به سفر اخیر خود در همراهی با وزیر امورخارجه به آمریکای جنوبی اشاره کرد و افزود: هم اکنون کشتیهای ما در بنادر شرقی این قاره رفت و آمد میکنند و در سفر اخیر تلاشهایی را برای فعالسازی بنادر غرب این قاره برای ایجاد خط شیلی ـ چین صورت دادیم.
او یکی دیگر از سیاستهای مهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پسابرجام را توسعه صنعت بانکرینگ دانست و گفت: هم اکنون ظرفیت بانکرینگ در ایران تا ۱۰۰ هزار تن است که با همکاریهای صورت گرفته با مجموعه منطقه آزاد قشم تلاش میکنیم این ظرفیت را تا ۵۰۰ هزار تن ارتقا دهیم تا بتوانیم ضمن پوشش تمام نیازهای داخلی بازار منطقهای را نیز در اختیار بگیریم.
بیست و چهارمین همایش هماهنگی ارگانهای دریایی هماکنون در سالن همایشهای پژوهشگاه نیرو وزارت نیرو در حال برگزاری است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.