| کد خبر: 103652 |

رفع معضل آلودگی هوا نیازمند تولید خودروی ملی با استانداردهای بین المللی

تین‌نیوز| عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیشترین سهم آلودگی هوا را خودروها به خود اختصاص داده اند، اعلام کرد: دولت باید برای رفع معضل آلودگی هوا به دنبال تولید یک خودروی ملی با استانداردهای بین المللی باشد و در این زمینه می تواند از تجربه کشورهای دیگر استفاده کند.
 

مجتبی شاکری اظهار کرد: بسیاری از شهروندان بر این باورند که شهرداری تهران موظف است مانع آلودگی هوا شود در حالی که این وظیفه بر دوش دولت است و منشا حل این معضل به تدابیر دولت بازمی گردد، چرا که باید استانداردها را در این زمینه رعایت کند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش های پلیس راهور بسیاری از خودروها فاقد استانداردهای لازم هستند، اظهار کرد: بر اساس این گزارش ها تنها یک خودرو در کشور وجود دارد که تمامی شاخص های استاندارد در این زمینه را رعایت کرده و نتیجه همین امر مواجه با آلودگی مستمر است.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دولت باید به تعهدات خود در زمینه مترو و اتوبوس های فرسوده عمل کند، ادامه داد: در راستای کاهش آلودگی هوا، هر میزان شهرداری تهران بوستان های شهر را گسترش دهد و درخت کاری کند اما تا زمانی که جلوی منشا آلودگی هوا گرفته نشود نتیجه مطلوب به دست نمی آید و این معضل خنثی نمی شود.

شاکری با تاکید بر مولفه های موجود برای استاندارد خودرو، عنوان کرد: دولت باید استانداردهای خودرو چه در زمینه سوخت و چه مکانیک را رعایت کند این امر در حالی است که بر اساس گزارش های رسمی فقط یک خودروی مناسب با مولفه های استاندارد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کشور کره جنوبی برای تولید خودروی ملی اقدامات خود را همزمان با ما آغاز کرد، ادامه داد: در حال حاضر کره دارای یک خودروی ملی استاندارد است که حتی آن را به سایر کشورها نیز صادر هم می کنند.

شاکری به تنوع خودرو در کشور اشاره کرد و افزود: تعداد خودرو هایمان به اندازه ای متنوع است که خودروسازان و تعمیرکاران به لحاظ سرویس دهی دچار مشکل هستند، قطعه سازان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در میان این تنوع تکلیف خودشان را نمی دانند.

به گفته وی؛ دولت باید یک تصمیم اساسی در خصوص تولید خودروی ملی بگیرد و استانداردها را مطابق شاخص های بین المللی رعایت کند تا اطمینان بخشی در میان شهروندان ایجاد شود و آنها از خودروی داخلی بیشتر استفاده کنند اینگونه از ورود خودروهای وارداتی به کشور نیز جلوگیری می شود.

شاکری با بیان اینکه بخش اول سهم آلودگی هوا را خودرو هایی بر عهده دارند که از کارخانه های فاقد استانداردهای لازم بیرون می آید که البته باید اصلاح شوند، اضافه کرد: در برهه ای دولت به یکباره با پرداخت تسهیلات، حدود 100 هزار خودرو را وارد شهر کرد که می توانست به جای این اقدام خودرو های فرسوده را از رده خارج کند.

وی افزود: با این کار عده بسیاری از شهروندان بدهکار بانک ها شدند و از طرفی نیز خودرو های فرسوده از رده خارج نشد و همچنان در شهر عبور می کنند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.