راهاندازی نخستین قطار پرسرعت ایران
تیننیوز| قرارداد پروژه راهآهن پرسرعت تهران ـ قم ـ اصفهان به صورت DB&F و با مشارکت شرکت CBRC منعقد شده است و به لحاظ مالی و گشایش السی مشکلی نخواهد داشت.
سرعت عملیاتی زیرسازی این پروژه بر مبنای ۳۰۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است و براساس پیشبینیهای انجام شده سرعت سیر و بهرهبرداری نیز بر مبنای ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت درنظر گرفته شده تا در صورت نیاز بتوان آن را تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا داد. قطار تهران ـ قم ـ اصفهان به صورت ۲ خطه و فقط برای جابهجایی مسافر راهاندازی میشود.
پیشبینی ما بر مبنای جابهجایی ۱۶ میلیون مسافر با وجود ۲۲ قطار ۸واگنه است که در فاز نخست، ۱۶ و در فاز دوم به ۲۲ قطار خواهد رسید. امیدواریم با همکاری مسئولان استانی در ۴ سال این پروژه را به پایان برسانیم زیرا انجام پروژه در مدت یادشده امکانپذیر به نظر میرسد.
برای قطار پرسرعت تهران ـ قم ـ اصفهان السی ۴میلیارد یوآنی باز شده است و مطالعات فاز نخست پروژه تا آبان انجام خواهد شد. این راهآهن یکی از پرترددترین قطارهای پرسرعت جهان خواهد بود. موانع اجرای کار پروژه قطار پرسرعت تهران ـ قم ـ اصفهان با مساعدت جدی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است.
به عنوان نمونه مسائل مربوط به نوع زمین و انتخاب مسیر برطرف شده و درحالحاضر به دنبال معافیت مالیاتی برای السی و دریافت کمک از قرارگاه خاتمالانبیا به عنوان پیمانکار اولیه در تملک اراضی هستیم. برای تملک اراضی در ۳۵ کیلومتر باقیمانده تا شهر نامهای به سازمان ملی زمین و مسکن برای تعویض زمین با مالکان ارسال شده و امیدواریم هماهنگیهای اولیه از سوی ادارههای راه و شهرسازی با استانداران انجام و قرار است باقی مسائل به شیوه پرداخت نقدی رفع شود.
مجری طرح راهآهن پرسرعت تهران ـ اصفهان*
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.