| کد خبر: 103064 |

مسافران داخلی تضمینی برای اقتصاد پایدار در صنعت هوانوردی

تین‌نیوز| رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مطابق اطلاعات منتشر شده توسط ایکائو، نظارت بر ایمنی در ایران بیش از ۹۰ درصد با الزامات ایکائو تطابق دارد. این درصد انطباق نشان می‌دهد که در کشور ما توانایی مدیریت و راهبری صنعت در سطح استاندارهای بالای جهانی وجود دارد و سرمایه گذران نگرانی از سرمایه‌گذاری در محیطی فاقد قدرت مدیریت ایمن و اثر بخش را نخواهند داشت.
 

علی عابدزاده در دومین روز برگزاری اجلاس سرمایه گذاری کاپا در تهران، گفت: سرمایه گذاری در صنعت هوانوردی کشور ایران یک سرمایه گذاری پربازده و مطمئن و درست خواهد بود و بنده دلایل آن را برای شما بازگو خواهم کرد.

وی با بیان اینکه سابقه صنعت هواپیمایی ایران با وجود افراد کار آزموده و دانش آموخته در کشور ما در فضای فرهنگی مناسب، یک نقطه اتکا و اطمینان برای سرمایه گذاری است، گفت: ایران چهارمین کشور در تربیت مهندس در دنیا است و ما دارای توانمندی‌های فراوان در حوزه نیروی انسانی هستیم و  ضمن داشتن دانش
کافی، قدرت انطباق با تحولات جهانی را داریم.

به گفته عابدزاده در منطقه خاورمیانه ایران بهترین کشور از منظر تعدد نیروی متخصص انسانی در صنعت هوانوردی است که این ویژگی ارزشمند صنعت هوانوردی ایران را از نظر پایداری در منطقه بدون رقیب ساخته است.

وی ادامه داد: ده‌ها دانشگاه معتبر و مراکز آموزشی در طول این سه دهه اخیر نیروی انسانی قابلی را تربیت کرده‌اند که این نیروهای توانمند نه تنها توانسته‌اند در دوران سخت تحریم صنعت هوانوردی را سرپا نگه دارند بلکه توانسته‌اند با تولیدات خود در ده‌ها شرکت دانش بنیان سرمایه گذاری کنند و امروز ما مفتخر هستیم که اعلام نماییم دانش طراحی در صنعت حمل و نقل هوایی را داریم. ما دانش طراحی‌ هلی‌کوپتر و  هواپیما داریم که متکی بر نیروی انسانی داخلی است که همه اینها از مراکز دانشگاهی داخل کشور تامین شده‌اند.

به گفته عابدزاده در تمام طول سال های گذشته صنعت هوانوردی ایران این افتخار را داشته است که بدون در نظر گرفتن محدویت های سخت افزاری رشد خود را در نرم افزارها ادامه دهد.

رییس سازمان هواپیمایی اعلام کرد: در حال حاضر و مطابق اطلاعات منتشر شده توسط ایکائو، نظارت بر ایمنی در ایران بیش از ۹۰ درصد با الزامات و توصیه‌های ایکائو تطابق دارد. میانگین جهانی این شاخص درحال حاضر در حدود ۶۰ درصد گزارش می‌شود. این درصد انطباق نشان می‌دهد که درکشور ما توانایی مدیریت و راهبری صنعت در سطح استاندارهای بالای جهانی وجود دارد و سرمایه گذران نگرانی از سرمایه گذاری در محیطی فاقد قدرت مدیریت ایمن و اثر بخش را نخواهند داشت.

وی ادامه داد: نکته دیگر قوت سرمایه گذاری در صنعت هوانوردی ایران، بازار پایدار حمل و نقل داخلی و ثبات در مشتریان پروازهای بین‌المللی از مقصد و به مبدا ایران است. هر چند که هدف گذاری ما ورود قدرتمند به بازارهای جهانی و گرفتن سهم بیشتر از آسمان منطقه است اما این ویژگی نقطه اتکا برای هدایت صنعت است.

عابدزاده ادامه داد: ایرانیان به دلایل تجاری و سیاحتی و زیارتی سفرهای متعددی انجام می‌دهند و در ایام تعطیلات و با وجود پیشرفت‌های قابل ملاحظه در حمل و نقل ریلی و جاده‌ای در برخی مسیرهای پاسخگو ی تقاضا نیست و این تراکم تقاضا نشانه های  وجود ظرفیت در بخش حمل و نقل و صنعت هوانوردی است.

به گفته عابدزاده مسافران داخلی ما تضمینی برای اقتصاد پایدار در صنعت هوانوردی هستند.

وی ادامه داد: اگرچه ۱۸ میلیون مسافر را در سال جابجا می کنیم و  این رقم توانسته است از صنعت هوانوردی ما پشتیبانی کند اما این تعداد، حداقل تعداد سفری است که توانسته‌ایم تولید کنیم.  این ۱۸ میلیون مسافر جابجا شده حدود دو و نیم درصد از ملت هشتاد میلیونی ایران را تشکیل می‌دهد و ما قادر خواهیم بود در حداقل مدت زمان ۵ ساله  این زقم را به دو برابر افزایش دهیم.

عابدزاده ادامه داد: برای مثال شهر مشهد که مکانی است که اکثر ایرانی‌ها تقاضای سفر دارند تنها به حدود ۴۰ نقطه وصل است و این ظرفیت برای اتصال به ۲۰ نقطه دیگر فراهم است. کیش تنها به ۱۴ نقطه وصل است و این ظرفیت برای ۴۰ نقطه دیگر وجود دارد. شهرهای شمالی که مرکز گردشگری هستند با تعداد اندکی از فرودگاهای مرکزی و جنوبی ارتباط دارند و این بازار عظیمی است که در کشور ما وجود دارد و آن را باید توسعه دهیم.

به گفته عابدزاده این ظرفیت مسافر در داخل کشور کافی است تا صنعت حمل و نقلی تضمین شده ساخته شود.

رییس سازمان هواپیمایی ادامه داد: موقعیت شگفت انگیز ایران یک فرصت حمل و نقلی بی نظیر را  فراهم کرده است ضمن اینکه سطح بالای امنیت و ثبات در منطقه موقعیت جغرافیایی خوب ایران را پر رنگ‌تر کرده است.

وی در بخش پایانی سخنرانی خود گفت:ضمن ابراز خرسندی از اینکه در جمع شما هستم بابت انتخاب هوشمندانه شما که  بازار هوانوردی ایران را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اید تبریک گفته و به شما این اطمینان را می دهم که تامین منافع ذی‌نفعان صنعت حمل و نقل هوایی به عنوان یک تعهد حرفه‌ای همواره در اولویت اقدامات حاکمیتی ایران قرار دارد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Irani @ yahoo. com 0 0

    با دو و نیم درصد سهم سفر هرگز صنعت تضمین نمی شود آقای رئیس، چون ۷۰ درصد مسافرین حکومتی یا دولتی هستند و پرداخت نرخ بلیط از جیب به جیب است لذا رقم واقعی ۷۵ صدم درصد است۰ ارائه آمار غلط توسط رئیس سازمان هواپیمائی کشوری باعثمی شود هیچ سرمایه گذاری شجاعت آوردن سرمایه به صنعت را ننماید۰آنها وضعییت بحرانی خطوط هواپیمائی داخلی و نابسامانی فرودگاه ها را بخوبی شناسائی نموده و سرمایه شان را می برند جاهای دیگر که مسئولینشان آمار واقعی ارائه می دهند۰ جای بسی تأسف است که هرکس رئیس سازمان یا مدیر عامل شرکت می شود آمار دستکاری شده ارائه می دهد!!!!!!!!