| کد خبر: 100620 |

محمدیان:

توان تولید هواپیما درکشور وجود دارد

تین‌نیوز| عضوکمیسیون عمران مجلس،با اشاره به بدعهدی دو شرکت ایرباس و بوئینگ در فروش هواپیما به ایران،گفت:کشورهای بسیاری آماده عقد قرارداد با ایران برای نوسازی ناوگان هوایی ما هستند.

اقبال محمدیان با تاکید برضرورت نوسازی ناوگان هوایی کشور،گفت:خرید هواپیما یا قطعات آن یکی از اقداماتی است که می تواند نوسازی ناوگان هوایی و کاهش خطرات احتمالی آن را منجر شود.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عقد قرارداد ایران با دو شرکت بوئینگ و ایرباس و بدعهدی های مکرر این دو شرکت، افزود: با توجه به بدعهدی این دو شرکت در فروش هواپیما به ایران ،باید کشور دیگری برای عقد قرارداد در این باره پیدا شود.

کشورهای بسیاری خواهان عقد قرارداد با ایران هستند
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کشورهای بسیاری خواهان عقد قرارداد با ایران برای فروش هواپیما به ما هستند،تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید با شناسایی کشورهای مقید به قرارداد اقدام به خرید هواپیما کند تا به این ترتیب نوسازی ناوگان هوایی کشور صورت بگیرد.

محمدیان با بیان اینکه خرید قطعات هواپیما نیز دیگر گزینه پیش رو برای نوسازی ناوگان هوایی کشور است، گفت: باید برای جلب اعتماد مسافران ناوگانی مطمئن را در نظر بگیریم تا به این ترتیب سهم حمل و نقل هوایی ما هر روز کمتر نشود.

توان تولید هواپیما در ایران وجود دارد
وی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر دفاع در خصوص تلاش برای ساخت هواپیما در کشور، افزود: با توجه به وجود جوانان تحصیل کرده در کشور و دانش و تخصص فنی بالا توان تولید هواپیما وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: باید دانش فنی کشور به سمت تولید هواپیما در داخل هدایت شود تا به این ترتیب فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث نگاه به درون عملیاتی شود.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی نیازمند برنامه ریزی منسجم و کارآمد بوده تا به این ترتیب با بدعهدی کشور طرف قرارداد خللی در خدمت رسانی این ناوگان صورت نگیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دوستار 0 0

    من بارها نوشته ام فقط بامشارکت بعضی ازکشورهامیتوان به خودکفایی رسید واز شر ایرباس وشرکت امریکایی راحت شد

  • دوستار 0 0

    من بارها نوشته ام بیاید ازشراین شرکتهای مثل ارباس وبویینگ باتولیدومشارکت بعضی ازشرکت های مثل شرکت زاپنی استفاد کرد

  • Irani 0 0

    این اظهار نظرها واقعا آدمی را بیاد کتابهای فکاهی عزیز نسین ترک می اندازد، لطفا کمی به موارد ذیل توجه نمائید: ۱ از ۱۳۶۳ تابحال بعضی دانشگاه های کشور رشته مهندسی هوافضا براه انداخته اند و فارغ التحصیل بیرون داده اند، البته موارد آموزشی بسنده به مبانی آئرودینامیک و مکانیک سیالات، آنهم بگونه ای نظری و تئوری می نماید. تعدادی جذب صها و وزارت دفاع شدند و ۱۵ سال با کارخانه ورشکسته آنتونوف ۱۴۰ در اصفهان سعی نمودند هواپیما مونتاژ و شبیه سازی کنند، نتیجه چه شد، ۵ فروند تولید شد که ۴ تایش سقوط کردند و چندین انسان بیگناه بقتل رسیدند. ۲ از ۱۳۶۰ تا کنون تشکیلات هلی کوپتری ارتش سعی نمود هلی کوپترهای کهنه آمریکائی را بازسازی کند و قطعه بین فروندها جابجا کند، نتیجه چه شد، ناوگان هلی کوپتری سالمند و کهنه و قطعات بس غیر قابل اطمینانند، البته فن آوری ساخت هلی کوپتر کماکان ناقص و بجز چند پروتوتایپ مونتاژ با کمک خارجی ها چیز دیگری تولید نشده است و کماکان به هلی کوپترهای روسی پناه برده شد. ۳ اینکه ادعا می شود توانمندی ساخت هواپیما داریم، به گوش دلنشین است، ولی از حرف تا عمل ۲۵ سال فاصله جدی داریم، تازه بشرطی که توان تسهیلات و امکانات و متخصصین و مدیران واجد شرائط موجود باشند که خود در کارخانجات هواپیما سازی معتبر جهان تجربه اندوخته باشند و همچنین وجود منابع سر شار مالی. ۴ آیا می دانید برای ساخت موتورهای جت ایرباس و بوئینگ و امبریر و مدلهای بریتیش ائرواسپیس در کارخانه های رولزرویس، پرت اند ویتنی و جنرال موتورز چه می گذرد و چه متخصصان و چه محققینی مشغول کارند؟ آنها فقط فارغ التحصیل هوافضا و مهندسی مکانیک نیستند، بیش از ۱۰۰ سال تجربه و تخصص در خود انباشت نموده اند. ۵ حتی روسها هم تجربه هواپیماسازی شان را در اختیار ایران قرار نمی دهند، چون رقیب اصلا خوب نیست و خود حالا بوئینگ و ایرباس را ترجیح می دهند. ۶ اگر واقعا می خواهیم هواپیما بسازیم بهتر ۱۰۰۰ نفر را دستچین نموده و به کارخانجات معتبر هواپیما سازی در بریتانیا، فرانسه، کانادا، ژاپن ودرصورت امکان آمریکا بفرستیم تا یاد بگیرند هواپیما چگونه ساخته می شود و چه تسهیلاتی مورد نیاز است. ۷ از ۱۳۴۷ تاکنون که وارد خودروسازی شده ایم، هنوز بدلایل عدیده یک خودروی ۱۰۰ درصد ملی قابل صدور و با استانداردهای بین المللی تولید نکرده ایم. مشکل کجاست؟ همه می دانند کجاست ولی شجاعت بیانش را ندارند۰وزیر مربوطه هم که مدام پورشه و بنزو بی ام دبلیو و مازاراتی و لگزوس و لامبورگینی و زباله های کره ای و چینی وارد می کند!!!!!!!!