| کد خبر: 100561 |

به گزارش تین‌نیوز:

◄ گرایش مدیریت‌شهری به سوی شهر ریل محور

تین‌نیوز| با افزایش میزان آلایندگی هوا در تمامی کلان‌شهرهای جهان و معطوف شدن توجهات به انتقال بخش زیادی از حمل‌ونقل‌ها به بخش‌های زیر زمینی، از مترو با حمل‌ونقل حیاتی یاد می‌شود و دیده شده که در کنار پیشرفت و توسعه حمل‌ونقل عمومی بر روی زمین، مترو توجه زیادی را به‌ویژه در تهران به خود اختصاص داده، به گونه‌ای که اهمیت حیاتی پایانه‌های ریلی قطارهای مترو در نقطه توجه قرار گرفته است.

به گزارش تین‌نیوز، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، از تکمیل پایانه‌های متروی افسریه و اکباتان در سال‌های 95 و 96، خبر داد.
 
سیدمازیار حسینی با تأکید بر این‌که موضوع پایانه‌های ریلی برای قطارهای مترو از اهمیت حیاتی برخوردارهستند، گفت: به‌این منظور پایانه افسریه در شرق و پایانه اکباتان در غرب تهران که هر دو در مسیر خط 4 مترو واقع شده اند، از ضرورت ویژه‌ای برخوردار هستند.
 
وی که در جلسه بررسی توسعه خط 4 متروی تهران، سخن افزود: پایانه افسریه تا قبل از پایان سال‌جاری باید تکمیل شود، ضمن این که تکمیل پایانه اکباتان به‌عنوان نخستین پایانه ریلی زیرزمینی پایتخت، امسال باید آغاز شده و تا سال آینده به اتمام برسد.
 
وی با اعلام این‌که بهره‌برداری از هر پایانه ریلی، اتفاق بزرگی برای بهره‌برداری بهتر از متروی تهران محسوب می‌شود، تأکید کرد: علاوه بر اقدامات فوق، احداث پارک سوار در شمال غرب تهران از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در حوزه حمل‌ونقل شهری محسوب می‌شود.

تغییر کاربری زمین‌های «پادگان جی» برای مصارف اقتصادی و تجاری
به گزارش تین‌نیوز، این روزها که تلاش به منظور رفع آلایندگی و افزایش سهم شهر از فضای سبز در راس امور مدیریت شهری قرار گرفته است شنیده می‌شود، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از نگرانی برای تغییر کاربری زمین‌های «پادگان جی» برای مصارف اقتصادی و تجاری خبر داد.
 
رحمت‌الله حافظی پس از بازدید از منطقه 9 شهرداری تهران، با اشاره به این‌که هنوز «پادگان جی» تخلیه نشده است، تاکید کرد: باید پیگیری لازم برای تخلیه این پادگان صورت بگیرد، زیرا برخلاف منویات رهبری، بخش‌هایی از این پادگان برای مصارف اقتصادی و تجاری دیده شده است.
 
وی در ادامه با تاکید بر این نکته که بافت فرسوده در این منطقه طیف گسترده‌ای را به خود اختصاص داده است، افزود: متاسفانه بخش بزرگی از مناطق مسکونی این منطقه، بافت فرسوده هستند از این رو لازم است تسهیلات لازم برای نوسازی اختصاص پیدا کند.

چرایی کندی روند نوسازی خودروهای فرسوده
به گزارش تین‌نیوز، یکی دیگر از مصادیق بارز افزایش میزان آلایندگی تردد وسایل نقلیه موتوری فرسوده است که به ظاهر این رزوها نوسازی آن با چالش روبه‌رئ شده است به‌طوری‌که، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران از وجود مشکلات در اعطای وام نوسازی به خودروهای فرسوده خبر داد.

محمدهادی حیدرزاده با تأکید بر این‌که مشکلات اقتصادی در پرداختن وام‌ها برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده وجود دارد، اظهار داشت: اقدامات برای از رده خارج شدن خودروهای فرسوده با سرعت کمی در حال انجام است که در صورت همکاری بیشتر خودروسازان شتاب خوبی به خود می‌گیرد.
 
وی در ادامه با اشاره به لزوم هر چه سریع‌تر خودروهای فرسوده از چرخه حمل‌ونقل، افزود: در بحث مراکز اسقاط خودروهای فرسوده در استان تهران محدودیت 120 کیلومتر داریم و قرار شده است که در کارگروه اقتصادی دولت، استان‌ها در ارائه مجوز به بخش خصوصی که متقاضی بازیافت و اسقاط خودرو هستند حداکثر همکاری را داشته باشند.

راه‌اندازی آخرین خط باقیمانده از خطوط فرامنطقه‌ای
به گزاش تین‌نیوز، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران از راه‌اندازی آخرین خط باقیمانده از خطوط فرامنطقه‌ای به‌زودی خبر داد.
 
پیمان سنندجی در اشاره به راه‌اندازی خط اتوبوس فرامنطقه‌ای در محور میدان جمهوری – شهیدکلاهدوز در آینده‌ای نزدیک، اظهار داشت: پیش از این تجربه نشان داده که این‌گونه خطوط از کارآیی خوبی برخوردار هستند.
 
وی در ادامه با بیان این‌که «توسعه حمل‌ونقل عمومی یکی از راهبردهای جدی مجموعه مدیریت‌شهری است، گفت: از ابتدای سال‌جاری احداث 5خط فرامنطقه‌ای با طول 54 کیلومتر در پایتخت آغاز شد که تاکنون 4 خط فرامنطقه‌ای در مسیرهای شهید بهشتی - شهید مطهری ، میدان راه‌آهن - شهرک والفجر، هفت تیر- صادقیه و پایانه بیهقی - ابتدای فردوسی احداث شده است.
 
سنندجی از راه‌اندازی تنها خط باقیمانده از توسعه خطوط فرامنطقه‌ای در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: خط 5 در مسیر میدان جمهوری - کلاهدوز به‌زودی احداث می‌شود.

تامین دو هزار واگن با تصویب وزارت کشور
به گزارش تین‌نیوز، معاون وزیرکشور از تامین دو هزار واگن به منظور ورود به ناوگان حمل مسافری مترو تهران و دیگر کلان‌شهرها خبر داد.
 
 حمید خندان‌دل با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: دو هزار واگن برای متروی تهران و کلانشهرها تأمین می‌شود.
 
به گفته وی، پیشنهاد وزارت‌کشور به منظور تأمین 2000 واگن برای متروی تهران و دیگر کلان‌شهرهای کشور در جلسه روز گذشته شورای اقتصاد به تصویب رسید.
 
خندان‌دل با تاکید بر این نکته که با تصویب وزارت‌کشور دو هزار واگن برای متروی تهران و کلان‌شهرها تأمین می‌شود، ابراز داشت: با توجه به اهمیت بالای حمل‌ونقل پاک نزد دولت، این تعداد واگن به‌جهت تزریق به بخش ریلی تامین خواهد شد.
 
 خندان‌دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیرکشور از تصویب پیشنهاد وزارت کشور برای تأمین 2000 واگن برای متروی تهران و کلان‌شهرها با حداکثر استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل، در جلسه امروز شورای اقتصاد خبر داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.