| کد خبر: 100474 |

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست، خبر داد:

◄ مشکلی که ۵۹ سال حل آن به طول انجامیده

تین‌نیوز| مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست با ابراز نگرانی نسبت به سرعت بالای تخریب محیط‌زیست تهران، گفت: بنابر بررسی‌های کارشناسی سطح آب‌های زیرزمینی 7 تا 17 متر پایین‌تر رفته است و اکنون در تهران 100 برابر شرایط بحرانی زمین نشست می‌کند و بنابر گزارش سازمان زمین شناسی وقوع یک زلزله ٥ ریشتری در تهران به اندازه یک زلزله 7 ریشتری خسارت وارد می‌سازد.
 
به گزارش تین‌نیوز، محمد درویش با اشاره به جلسات متعددی که با شهردار تهران در همین رابطه برگزار شده است، اظهار داشت: در جلسه‌ای که با قالیباف داشتم به ایشان نسبت به از بین رفتن شرایط زیست محیطی تهران هشدار دادم و تاکید کردم که مردم به ظاهر در تهران زندگی می‌کنند ولی حال مردم به واقع خوب نیست چرا که حال طبیعت تهران خوب نیست.
 
درویش در دامه، افزود: به خاطر دارم روزنامه اطلاعات در سال 1336 مقاله‌ای را منتشر کرده بود که نویسنده در آن نسبت به آلودگی هوای تهران هشدار داده و خواستار حل آن مشکل شده بود و این در حالی است که اکنون نیز روزنامه اطلاعات می‌تواند همان مقاله را منتشر کند چرا که هنوز همان معضل وجود دارد و تصور می‌کنم 59 سال برای حل یک مسله کافی باشد و باید به بررسی این بپردازیم که چرا هنوز حل نشده است.
 
وی با انتقاد از ضعف مدیریت‌شهری برای بسترسازی مناسب به منظور استفاده از وسیله حمل‌ونقل عمومی، ابراز داشت: اکنون کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو را شروع کرده‌ایم و از مردم درخواست می‌کنیم تا برای کمک به ایجاد شهری پاک به ما بپیوندند ولی باید ابتدا زیرساخت‌های لازم فراهم شود و این اتفاق با حضور مردم و شکل‌گیری خواست عمومی روی می‌دهد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست درویش با انتقاد از رویکرد توسعه عمرانی بی‌رویه شهر تهران، تصریح کرد: اگر مدیریت‌شهری به‌جای دو طبقه کردن تونل صدر و یا تونل‌سازی‌ها به ایجاد بستری ایمن برای دوچرخه‌سواری، حمل‌ونقل ریلی و عمومی می‌پرداخت، آنگاه با تلفات تاسف‌باری به خاطر آلودگی هوا رو به رو نبودیم.
 
این کارشناس امور شهری، با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی عمومی برای ترویج روزهای بدون خودرو، گفت: این شایسته است که شورای شهر به‌عنوان یک نهاد مردمی با حمایت از طرح سه شنبه‌های بدون خودرو به ترویج این فرهنگ‌سازی کمک کند.
 
وی در پایان با اشاره به تجارب موفق شهرهای پیشرفته دنیا، خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرهای اروپایی تا چند سال آینده بدون خودرو خواهند شد و این در حالی است که ما هنوز در مشکل 59 سال قبل باقی مانده‌ایم و من تصور می‌کنم که تشکل‌های مردم نهاد نقش مهمی در این عرصه دارند و باید به حمایت از حضور آنها پرداخت که در تهران بیشترین تشکل‌ها حضور دارند و بهترین ظرفیت برای حفاظت از میراث تهران و صیانت از محیط‌زیست آن هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    هر چقدر ما تونل بزرگراه دوطبقه بزنیم بیشتر فضا برای تشویق افزایش خودرو میکنیم همان آش و کاسه هست حال به جای توسعه مترو، تراموا، بی آرتی، و دوچرخه سواری حتی پیاده راه باعثافزایش میل به حمل و نقل عمومی سلامتی و کم شدن الودگی میشود.. من منکر تلاش های شهرداری نیستم ولی اکنون بیشتر تقاضا حمل و نقل شخصی با ساخت این تونل ها تشویق میشود و ترافیک بیشتر میشود این رویکرد چاه عمیقی است که تمامی ندارد شاید به جایی رسید که گفت بزرگراه همت سه طبقه کرد بجای تشویق خودروهای تک سرنشین با گسترش مترو سعی کنیم مردم مترو به جای ماشین تک سرنشین انتخاب کنند