| کد خبر: 95578 |

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

◄ نباید به بدهی‌های ایرلاین‌ها جزیره‌ای نگاه کرد

تین‌نیوز| دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه همواره خانواده صنعت هوانوردی با یکدیگر تعامل مثبتی دارند و نباید به این موضوع جزیره‌ای نگاه کرد و تنها باید در محیطی تعاملی مشکلات را برطرف کرد، گفت: مشکلات شرکت فرودگاه‌ها را هم درک می‌کنیم اما این شرکت نباید به خاطر تاخیر در بدهی‌ها، سرویس‌های خود به ایرلاین‌ها را محدود کند، بلکه باید در این زمینه قانونی عمل کند.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز عنوان کرد: در نظر‌سنجی با عنوان «به نظر شما اقدام شرکت فرودگاه‌ها در برابر ایرلاین‌های بدهکار چقدر تاثیرگذار است؟» که در پایگاه خبری صنعت حمل و نقل (تین‌نیوز) انجام شد، شرکت کردم اما به نظرم این نحوه عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در برخورد با ایرلاین‌ها هیچ تاثیری ندارد.

وی ادامه داد: در حقیقت اقدامی که شرکت فرودگاه‌ها اخیرا انجام داد در صنعت هوانوردی ایران حداقل در زمان پس از انقلاب اسلامی بی‌سابقه بود و در عین حال کار درستی نبود زیرا این مشکل راهکار قانونی دارد.

به گفته اسعدی سامانی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران می‌بایست شکایت خود را ابتدا به سازمان هواپیمایی کشوری ارایه می‌کرد و سازمان هواپیمایی کشوری با ابزاری که در دست داشت می‌توانست این جریان را سامان دهد و بازتاب رسانه‌ای به گستردگی که رخ داد، ایجاد نمی‌شد.

وی با بیان اینکه تبعاتی که در پی شکایت شرکت فرودگاه‌ها از ایرلاین‌ها صورت گرفت، بسیاری از شرکت‌های خارجی در معاملات خود با این شرکت‌ها تردید کرده و درخواست وجوهات نقدی بابت معاملات خود داشتند، گفت: اکنون تمامی شرکت‌های هواپیمایی در حال مذاکره با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هستند تا بدهی‌های خود را به صورت نقدی یا قسطی بپردازند، این روند در حال انجام است و چیزی نیست که متوقف شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی یادآور شد: شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌های خود را به صورت فصلی تنظیم کرده و در اختیار شرکت فرودگاه‌ها قرار می‌دهند. بنابراین توقع همکاری شرکت فرودگاه‌ها وجود دارد اما اقدامی که شرکت فرودگاه‌ها انجام داد مانند گروکشی بود که مشکلاتی را برای مردم و ایرلاین‌ها ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: همواره خانواده صنعت هوانوردی با یکدیگر تعامل مثبتی دارند و نباید به این موضوع جزیره‌ای نگاه کرد بلکه باید در محیطی تعاملی مشکلات را برطرف کرد. البته مشکلات شرکت فرودگاه‌ها را هم درک می‌کنیم اما این شرکت نباید به خاطر تاخیر در بدهی‌ها سرویس‌های خود به ایرلاین‌ها محدود کند و در این زمینه باید قانونی عمل کند. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسنی 0 0

    آقای اسعدی چرا اینقدر جانبه‌دارانه به این موضوع نگاه می کنید؟ خوب کارامدترین راه حل این بود دیگه. آیا بدون این راه حل ایرلاین‌ها برای پرداخت بدهی‌هاشون اقدامی می‌کردند؟

  • خانی 0 0

    به نظرم شرکت فرودگاه‌ها با گرفتن حکم جلب ایرلاین‌ها اشتباه کرد. این شرکت باید مثل بخش سوختگیری زیر نظر شرکت ملی نفت خدمات ارایه ندهد و مانع پروازهای ایرلاین‌ها می شد. تجربه نشان می دهد این گونه برخوردها بهتر جواب می دهد تا راه قانونی

  • علی 0 0

    با سلام چه اشکالی دارد مثل جوامع متمدن از طریق قانونی مشکلات را حل کنیم

  • سعید 0 0

    من با نظر شما موافق نیستم قربان مملکت ما به شفاف سازی نیاز دارد آقای رییس آسمان مگر چه فرقی با سایر شهروندان متخلف دارد اگر قاون از بالا جاری و ساری شود مردم به مدیران بیشتر ایمان می اورند. این حرکت اگر نمایشی نبوده باشد بارقه امید را در دل مردم ایجاد می کند.

  • فرهاد 0 0

    متاسفانه مدیران ما از حاشیه امنیتی برخوردارند این حرکت آقای مه آبادی در حقیقت حرکت به جلو بود حتی افشای فیش های حقوقی حرکت بعدی بودکه باعثامیدواری شداساسا برای مردم این پرسش همیشه مطرح است که این آقازاده ها و سردارهای معظم چرا باید در جایی که تخصص ندارند حضور بهم رسانندبابا بقیه هم مردمانند به نظر من رییس شرکت فرودگاهها شجاعت به خرج داد البته نمیدانم پشتشان به جایی گرم بود یا به تنهایی دل به دریا زدند ولی لطفا پیگیر باشید آیا بدهی شان را پرداخت کردند یا خیر. این مهمتر از آن حرکت است. مثل شطرنج میمونه. کیش دادند مات نشن