| کد خبر: 118926 |

ساخت ۸۹۰ کیلومتر در دو سال از سوی خیرین

وزارت راه و شهرسازی با همه گستردگی و فراگیری ای که دارد، طبیعتاً نمی تواند در یک زمان واحد همه مشکلات را حل کند و زیرساخت ها را برای مردم مهیا کند، این وزارتخانه بودجه و توان مشخصی دارد که بر اساس آن عمل می کند.

با توجه به محدودیت توان وزارت راه و شهرسازی و وجود نیازهای زیاد، به نظر می رسد که جامعه به همکاری بیشتر و همه جانبه نیاز دارد تا بتواند چنین مشکلاتی را مرتفع کند، انجمن خیرین راه و ترابری، نهادی است که چنین مسئولیتی را برعهده گرفته است و تلاش دارد با استفاده از کمک های مردمی مسائل موجود در حمل ونقل را حل کند.

خبرنگار تین نیوز، برای اطلاع از جزئیات فعالیت های این سازمان به سراغ صادق افشار، رئیس هیئت مدیره این سازمان رفته است.

صادق افشار در خصوص هدف از تشکیل این انجمن گفت: در سال 91 تعدادی از همکاران وزارت راهی که در واقع پیشکسوتان حوزه فعالیت های وزارت راه و شهرسازی بودند بر آن شدند تا انجمنی را راه اندازی بکنند که از طریق آن بتوان مشکلات موجود در این حوزه را با اتکا به کمک های خیرین مرتفع کنند.

افشار ادامه داد: بنا شد در راستای این هدف که خیرین به سمت وسوی مناطق محروم هدایت بشوند انجمن خیرین ایمنی راه ها تشکیل بشود، البته کمک های این خیرین تنها محدود به کمک های مالی نمی شد، بلکه زمینه کارشناسی را هم در برمی گرفت.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین راه و ترابری گفت: هدف اصلی مدنظر این انجمن اشاعه فرهنگ مشارکت و جلب کمک های مردمی در حوزه حمل ونقل به ویژه در مناطق محروم بود، مناطقی که نیاز به زیرساخت های حمل ونقل دارند.

این مقام مسئول گفت: این جمع اولیه که به دنبال تشکیل انجمن بودند طی جلسات مستمری هیئت مؤسس انجمن را تشکیل دادند، در سال 93 بعد از پیگیری های مکرری که انجام شد نهایتاً مجوز رسمی تشکیل انجمن اخذ شد.

صادق افشار در رابطه با اهداف کلی سازمان گفت: در این انجمن اهدافی مانند ارتقای ایمنی راه های مناطق محروم، انجام امور مربوط به فرهنگ سازی، تأمین تجهیزات، ایجاد تسهیلات میان راهی مثل پایانه و نمازخانه ها و حتی برطرف کردن نیازهای حمل ونقلی مانند پل سازی دنبال می شود.

افشار گفت: البته لازم به ذکر است که در گذشته چنین اقداماتی توسط خیرین به صورت پراکنده صورت گرفته بود، اما انجمن در نظر داشت این رسالت را ایفا بکند که این گونه فعالیت ها را سازمان دهی کند و به این کمک ها و مساعدت ها شکل رسمی بدهد و همچنین با ترغیب دیگران در این زمینه فرهنگ سازی کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین راه و ترابری در خصوص جامعه هدف این انجمن اظهار داشت: جامعه هدف ما طیف وسیعی از مشاورین، پیمانکاران، کارفرمایان، بیمه گذاران، بهره برداران، انجمن های صنفی و خیرین محلی و حتی افرادی که در خارج از کشور حضور دارند و به کمک به مناطق محروم علاقه مند هستند را در برمی گیرد، البته این تنها یک سوی ارتباطات ما را تشکیل می دهد و در سوی دیگر ارتباطاتی با وزارت راه، شهرسازی برقرار کرده ایم که این منابع در راستای طرح جامع پیش بینی شده وزارت راه هزینه بشود.

افشار از ابزارهای موجود در این حوزه نیز چنین گفت: در کنار این مواردی که ذکر شد، طی سال های اخیر برای جذب مشارکت ها ما از یک ابزارهای جانبی هم استفاده می کنیم، در قانون پیش بینی شد که اگر چنانچه در مناطق مختلف، افراد خیر آمادگی انجام کار خیر درزمینهٔ راه سازی، پل سازی و به طورکلی حمل ونقل داشته باشند، وزارت راه قیر مورد نیاز برای این فعالیت ها را به صورت رایگان پرداخت کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین راه و ترابری در پایان اظهار داشت: با استفاده از این ابزارها انجمن خیرین راه و ترابری طی دو سال گذشته موفق به انجام 20 پروژه شده در این پروژه ها حدود 890 کیلومتر راه ساخته شده که بخش عمده ای از آن در مناطق روستایی بوده و جمع مبلغی که در این پروژه ها هزینه شده در حدود 147 میلیارد تومان است که حدود 60 میلیارد تومان آن توسط سهم خیرین راه بود

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.