مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه
◄ پلهبرقیهای کل ایران بهاندازه پلهبرقیهای متروی تهران نیست
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه با اشاره به تفاهمنامههای شرکت تراورس با طرفهای اروپایی و چینی اظهار داشت: انعقاد تفاهمنامههایی ازایندست بین تراورس و شرکتهای اروپایی و چین بدون شک به نفع مترو تهران که با تراورس همکاری میکند نیز خواهد بود.
به گزارش خبرنگار تیننیوز؛ محمد احمدی بافنده، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار تیننیوز در خصوص مشکلات عمده متروی تهران و نیز حضور شرکتهای مطرح بینالمللی در زمینه آشنایی با دانش نگهداری خطوط ریلی در ایران سخن گفت. در ادامه مشروح گفتوگوی تین با بافنده را میخوانید:
برگزاری همایشهایی همچون همایش روشهای نگهداری از خطوط ریلی چه تأثیری در عملکرد متروی تهران میتواند داشته باشد؟
خوشبختانه کشورهایی که در همایش بینالمللی روشهای نوین نگهداری از خطوط ریلی حضور دارند کشورهای خوشسابقهای در خصوص راهآهن و خطوط ریلی محسوب میشوند. هر چهار کشور ایتالیا، چین، فنلاند و اتریش کشورهای ریلی محور محسوب میشوند.
هماکنون نیمی از خطوط پرسرعت ریلی جهان در کشور چین فعالیت میکنند، اتریش نیز صاحب تکنولوژی در این خصوص است و اتریشیها با ما نیز تفاهمنامهای در خصوص تأمین ناوگان دارند. ایتالیا هم به همین شکل جزو کشورهای پیشرفته در توسعه خطوط ریلی است. کشور فنلاند نیز در تجهیزات ایستگاهی جزو کشورهای برتر دنیا شناخته میشود.
انعقاد تفاهمنامههایی ازایندست بین تراورس و شرکتهای اروپایی و چین بدون شک به نفع مترو تهران که با تراورس همکاری میکند نیز خواهد بود.
مشکلات فعلی متروی تهران از نظر خطوط ریلی شامل چه مواردی میشود؟
مشکلات این بخش بسیار زیاد است. از کجا میخواهید شروع کنم (میخندد) اما اگر مهمترین مشکل را میخواهید این مشکل مربوط به بخش ناوگان است. ما از نظر تعداد ناوگان نسبت به نیازی که مسافران دارند مشکل داریم. در حال حاضر وضعیت خط و ایستگاههای مترو مناسب است اما در زمینه ناوگان با مشکلات جدی مواجه هستیم.
در بحثهایی همچون سیگنالینگ و بعضی از تجهیزات بایستی کمکهای بیشتری به مترو انجام شود. متأسفانه تجهیزات پشتیبانی هنوز آنچنانکه باید در ایران توسعهنیافته است. یکی دیگر از مشکلات ما مسئله پلهبرقی است.
تعداد پلهبرقیهای کل ایران بهاندازه تعداد پلهبرقیهای متروی تهران نیست. بر این موضوع اضافه کنید که در دیگر پلهبرقیهای کشور شاید هر چند دقیقه یکبار چند نفر از روی آن عبور کنند.
در بعضی از خطوط متروی تهران هر 3 تا 4 دقیقه یکبار دو هزار نفر در صف سوار شدن بر پلهبرقی هستند. در واقع هر 3 دقیقه یکبار باید فشار حدود دو هزار نفر را بر روی خود تحمل کند. شرایط پلهبرقی ما باید استانداردهای خاص خودش را داشته باشد... متأسفانه در کشور ما فقط در بخش نگهداری از پلهبرقی خوب عمل میشود. پلهبرقیهایی که تمام بخشهای آن وارداتی از دیگر کشورها است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.