| کد خبر: 117348 |

​گفت‌و‌گوی اختصاصی تین‌نیوز با مدیرعامل تراورس

◄ هدف؛ نگهداری پیشگیرانه خطوط ریلی

تین‌نیوز|

نگهداری از خطوط ریلی امروزه در سیستم حمل‌ونقل جهانی با استفاده از ابزارآلات نوین و فناوری‌‌های روز انجام ‌‌می‌شود. در همین خصوص شرکت تراورس اقدام به برگزاری همایش بین‌المللی روش‌‌های نوین نگهداری از خطوط ریلی کرد. در این باره گفت‌وگو با مصطفی معینی، مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی (تراورس) بخوانید.

هدف از برگزاری همایش بین‌المللی روش‌‌های نوین نگهداری از خطوط ریلی چه بود؟
این همایش نخستین همایش بین‌المللی روش‌‌های نگهداری نوین خطوط ریلی است که در سطح بین‌المللی برگزار ‌‌می‌شود. در این همایش از 4 کشور چین، ایتالیا، اتریش و فنلاند حدود 15 نفر از اساتید و مدیران عامل شرکت‌‌هایی که در بخش امور نگهداری خطوط ریلی فعالیت ‌‌می‌کنند حضور دارند.

مدیران عامل شرکت‌‌های قطارهای شهری مترو، راه‌آهن و مسئولان و کارشناسان بخش ریلی کشور هم در این همایش حضور دارند. در این همایش قرار است به روش‌‌های جدید و نوینی که در بخش نگهداری خطوط  وجود دارد پرداخته شود که انشالله بتوانیم با هزینه‌‌های کمتر و با کیفیت بالا نگهداری خطوط ریلی کشور را انجام دهیم.

 قرار است مذاکره‌ای با کشورهایی که در این همایش حضور دارند صورت بگیرد؟
بله. از سه روز پیش و امروز هم این افراد مهمان ما هستند. تفاهم‌نامه‌‌های متعددی را با این شرکت‌ها در بخش‌‌های مختلف ماشین‌آلات ریلی، تجهیزات و امکانات و دستگاه‌‌های اندازه‌گیری خطوط ریلی و همچنین روش‌‌های نگهداری خطوط که در اروپا و آسیا متداول است که قاعدتا از روش‌‌های جدیدتری استفاده ‌‌می‌شود خواهیم بست. خوشبختانه ما هم در شرف این هستیم که از روش‌‌های جدید در بخش نگهداری خطوط استفاده کنیم. همانطور که ‌‌می‌دانید شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه راه‌آهن (تراورس) حدود 80 درصد از شبکه ریلی را تعمیر و  و نگهداری و توسعه ‌‌می‌دهد.

به نظر شما مهم‌ترین مسائل فعلی خطوط ریلی کشور شامل چه مواردی ‌‌می‌شود؟
ما باید تمام تلاش خود را بر روی این موضوع متمرکز کنیم که با هزینه‌‌های لازم بتوانیم از اتفاقات و خرابی‌‌هایی که ممکن است در آینده برای خطوط به وجود بیاید جلوگیری کنیم. در واقع هدف ما نگهداری پیش‌گیرانه است.

تلاش ما این است که قبل از اینکه اتفاقی در شبکه رخ دهد سعی کنیم با تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی‌ که در اختیار داریم آنها را شناسایی کرده و بر اساس آن شناسایی جهت رفع مشکلی که احتمال دارد پیش بیاید را دنبال کنیم.
این موضوع سبب ‌‌می‌شود که سوانح ریلی در این بخش کاهش پیدا کند، ایمنی افزایش پیدا کند و سرعت، ترافیک و بار محوری نیز قاعدتا به دنبال آن افزایش پیدا خواهد کرد.

برنامه‌‌های آتی تراورس شامل چه مواردی ‌‌می‌شود؟
برنامه ما  این است که قطعا در بخش تعمیر و نگهداری خطوط ریلی از نیروهای متخصص دانشگاه و فارغ‌التحصیلانی که در رشته‌‌های مرتبط با خطوط ریلی تحصیل کرده‌اند استفاده ‌‌می‌کنیم.

تلاش ما این است که از این نیروها در بخش مهندسی و کنترل و نظارت دقیق بر عملکرد نیروهای اجرایی خود در کنار نیروهای با تجربه و با سابقه شرکت و مجموعه خود استفاده کنیم.

همچنین در بخش آنالیز، تحلیل  و کنترل کردن فعالیت‌ها هم در حال شکل دادن مجموعه‌‌هایی هستیم تا انشالله بتوانیم کنترل تراورس بر این حوزه‌ها را بیش از پیش کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Ssadeghi @ gmail. com 2 0

    از وقتی آقای{…} مدیر عامل شرکت شدن شرکت با بحران مالی متوجه شده کارخانجات تعطیل شده و این امکان وجود داره که به دلیل ضعفشون جهت تامین منابع مالی کارگران خط اعتصاب کنن و خط رو خراب کنن حالا ایشون هی مصاحبه میکنه پول کارگرای شرکت و خرج اینطور مسایل میکنه