شرکت‌فرودگاه‌ها‌ وناوبری‌هوایی‌ ایران
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۲
متن  گفتگو
◄نگران تاخیر در اجرای فاز دوم «آسمان ایرانشهر» هستیم/ تلاش برای حفظ پروازهای عبوری
تین‌نیدز| مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه در اجرای «آسمان ایرانشهر» به دنبال احیای جاده ابریشم هوایی هستیم، گفت: در این پروژه با یک طرفه کردن و ایجاد راه‌های موازی هوایی به افزایش سرعت تبادل و از بین بردن نقاط پرخطر خواهیم پرداخت تا آسمان ایران به بستری مناسب برای حفظ پروازهای عبوری تبدیل شود.

رحمت‌اله مه‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز عنوان کرد: در فاز دوم «آسمان ایرانشهر» به دنبال احیای جاده ابریشم هوایی هستیم. در نظر داریم بر اساس این پروژه خط‌های شکسته را مستقیم و کوتاه کنیم و برخی از راه‌ها را یک طرفه کرده و راه‌های موازی هوایی ایجاد کنیم تا سرعت تبادل افزایش یافته و نقاط پرخطر از بین روند. این اقدامات به حفظ پروازها و جلوگیری از مهاجرت پروازها به آسمان کشورهای همسایه کمک شایانی می‌کند.

وی توضیح داد: در فاز دوم این پروژه به دنبال افزایش پروازها نیستیم. تاخیر در اجرای فاز دوم آن باعث نگرانی ما شده است زیرا در اثر این تاخیر بسیاری از پروازهای عبوری مهاجرت کرده و پایداری آن‌ها از بین می‌رود.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فاز سوم این پروژه «نمای ایرانشهر» نام دارد و طی آن در ساختار منعطف آسمان کشور به دنبال رقابت قوی و شدیدی هستیم تا رقبای خود را از این گردونه خارج کنیم. در واقع این پروژه به نوعی جنگ اقتصادی محسوب می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که «بازمهندسی فضای کشور تا چه اندازه‌ای در اجرای آسمان ایرانشهر موثر است؟» گفت: بازمهندسی فضای کشور یکی از زیر پروژه‌های مدیریت آسمان ایرانشهر است. مهندسی فضای کشور بسیار پیچیده بوده و نیاز به علم روز است و برای اطمینان از ایجاد ساختار جدید در آسمان ایران، بهترین ساختار است. در این راستا نیازمند مشاوره با مشاوران ذی‌صلاح بین‌المللی بودیم که برای نخستین‌بار در این زمینه دانش اتفاق افتاد.

رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: در واقع، اجرای فاز‌های آتی آسمان ایرانشهر معطوف به مسیر‌های اصلی ترافیک کشورمان است. در حقیقت یکی از این مسیرها از خلیج فارس شروع شده و به سمت اروپا ادامه دارد. همچنین یکی دیگر از مسیرهای پر ترافیک از سمت شرق ایران آغاز شده و به سمت اروپا امتداد دارد. در نظر داریم این مسیرها را تسهیل کرده و راه‌های جدید هوایی موازی کنار آن‌ها ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: امیدواریم قوای لشکری و کشوری در کنار ما شرایطی را ایجاد کنند تا ساختار خوب در آسمان ایران ایجاد شود. همچنین در این زمینه باید به الزامات ایکائو، بحث‌های اقتصای، ملازمات هوایی هم توجه کنیم. در واقع نباید فضای ایران را تنها برای خودمان بازمهندسی کنیم بلکه باید نیازهای مشتریان خارجی‌مان، محدویت‌های ملی و منطقه‌ای و ترمینال‌های هوایی را هم در نظر بگیریم.

مه‌آبادی در پاسخ به این سوال که «چه زمانی فازهای دوم و سوم پروژه آسمان ایرانشهر اجرایی می‌شود؟» گفت: این طرح‌ها را به شورای‌عالی امنیت ملی و دولت ارایه کردیم و مذاکراتی داشتیم. امیدواریم فاز دوم با سرعت انجام شود و به سرعت به سوی فاز سوم گام برداریم. در حقیقت باید برای مردم کشورمان ارزش‌آفرینی کنیم و از آنچه که خداوند به ما عطا کرده استفاده بهینه کنیم. اگر ما تلاش نکنیم خداوند به ما کمک‌ نخواهد کرد. اکنون به سهم خود تلاش‌های زیادی را انجام داده‌ایم، امیدواریم کمک‌های غیرالهی زودتر به دست ما برسد تا با کمک الهی این پروژه تکمیل شود.
کد خبر : 115949
برچسب ها : رحمت‌اله مه‌آبادی . مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران
ارسال نظر

نظرسنجی
آيا از اطلاعات مركز مديريت راههاي كشور www.141.ir در هنگام سفر استفاده مي كنيد؟
 
 
 
 
 
تین نیوز اولین فعالت خود را در حوزه خبری آغاز کرده و در طول هشت سال، بیش از دويست و هفتاد هزار خبر و مطلب را با رویکرد تحلیلی و نقادانه منتشر کرده است این شبکه خبری، از طریق تعامل سازنده با نهادها و شرکت های دولتی و خصوصی حوزه حمل و نقل، رسانه ها و منابع خبری ، در حال حاضر جزو رتبه های برتر در بین رسانه های الکترونیک تخصصی در ایران است.
تلفن : ۰۲۱۴۴۶۰۳۷۸۹
نمابر : ۰۲۱۴۴۶۰۳۷۸۵
آدرس: تهران خیابان اشرفی اصفهانی، بالاتر از میدان پونک، کوچه بهارک، پلاک 9
عمومی زیربنایی جاده‌ای ريلی هوایی دريایی شهری خودرو حوادث رسانه‌‌ها سایر استان‌ها وبلاگ ها English