| کد خبر: 113490 |

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

◄تامین قطعات هواپیما زمینگیر نیازمند یک قرارداد جداگانه است

تین‌نیوز| قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: تامین قطعات هواپیماهای زمینگیر نیازمند یک قرارداد جداگانه با شرکت‌های تامین کننده است لذا شرکت هواپیمایی داخلی می‌توانند برای تامین قطعات هواپیماهای خود با supplier ( تامین‌کننده قطعات) مذاکره کنند.

اصغر فخریه کاشان در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی راهسازی و راهداری  در پاسخ به سوال خبرنگار تین‌نیوز مبنی براینکه چرا بوئینگ و ایرباس برای نشان دادن حسن‌نیت خود قطعات هواپیما به ایران نمی‌دهند؛ عنوان کرد: شرکت هواپیماسازی ایرباس و یا بوئینگ خودشان لزوما تولیدکننده تمام قطعات هواپیما نیستند، بسیاری از قطعاتی که اکنون هواپیماهای فرسوده ما نیاز دارند ممکن است تولید‌کننده آن بوئینگ و یا ایرباس نباشند.
 
وی در همین رابطه ادامه داد: در فاصله برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» ما 6 موتور هواپیما را به آلمان فرستادیم و در آنجا تعمیر شد و سپس به ایران برگشت؛ لذا تامین قطعات هواپیما خود نیازمند یک قرارداد جداگانه است که ارتباطی با قرارداد با بوئینگ و ایرباس ندارد.
 
 قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اظهار به اینکه در قرارداد بوئینگ و ایرباس تامین قطعات هواپیماهای خریداری شده درج شده و در این زمینه با مشکلی روبه‌رو نخواهیم بود، اظهار کرد: ایرلاین‌ها برای تامین قطعه هواپیماهای زمینگیر خود می‌توانند با supplier ( تامین‌کننده قطعات) مذاکره کنند و در همین راستا می‌توان قراردادی بین supplier و شرکت‌های هواپیمایی داخلی بسته شود.
 
وی در خصوص چگونگی پیش پرداخت اقساط برای خرید 80 فروند هواپیمای بوئینگ گفت: حدود ۳۳۰ میلیون دلار از طریق صندوق توسعه ملی، ۱۲۰ میلیون دلار از طریق اوراق سکوک و حدود ۵۰۰ میلیون دلار بدون اتکا به دولت ایران‌ایر با استفاده سرمایه خارجی تامین خواهد کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    عجب؛ با بینش اقتصاد مقاومتی اولویت با عملیاتی کردن ناوگان زمینگیر آغاز می شود نه که هم زمانبر نیست و هم سهل الوصولتر؛ اینکه چرا این امر طی دو سال گذشته محقق نشده جای سئوال فراوان دارد