| کد خبر: 104183 |

گفت‌وگوی تین‌نیوز با بهرام پرورش، مدیرعامل توکاریل؛

روزانه ۳ هزار تریلی را از سطح جاده‌ها کم می‌کنیم

در خصوص آخرین تحولات حمل ونقل بار در بخش ریلی به سراغ بهرام پرورش، مدیرعامل شرکت توکاریل رفتیم و با او درباره مشکلات این حوزه و اقدام صورت گرفته از سوی این شرکت به گفت وگو نشستیم.

حمل ونقل بار در بخش ریلی با توجه به مزیت های بسیاری که نسبت به نمونه جاده ای خود همچون کاهش تردد کامیون ها به عنوان یکی از حادثه آفرین ترین وسایل حمل ونقل باری جاده ای دارند، نیازمند توجه ویژه ای در بخش قرارگیری واگن های تازه بر روی ریل و نیز دو خطه کردن ریل ها است. در خصوص آخرین تحولات حمل ونقل بار در بخش ریلی به سراغ بهرام پرورش، مدیرعامل شرکت توکاریل رفتیم و با او درباره مشکلات این حوزه و اقدام صورت گرفته از سوی این شرکت به گفت وگو نشستیم.

چه آمارهای تازه ای در بخش حمل ونقل ریلی بار در شرکت توکاریل دارید؟

همان طور که می دانیم حمل ونقل بار در بخش ریلی مزیت های بسیاری نسبت به بخش های دیگر دارد. نخست اینکه به عنوان مثال شرکت توکاریل به طور مشخص حداقل در ماه 2 هزار تریلی را از سطح جاده ها جمع می کند. توکاریل روزانه حداقل 20 هزار تن بار جابه جا می کند، یعنی روزانه 2 هزار تا 3 هزار تریلی را از سطح جاده ها کم کرده ایم. این موضوع هم از نظر تصادفات و هم از نظر نیروی انسانی نکته بسیار مهمی است. کم کردن حتی یک نفر از تلفات نیروی انسانی برای ما افتخار محسوب می شود. کم شدن روزانه 3 هزار تریلی از سطح جاده یکی از مزیت های حمل ونقل بار در بخش ریلی است و این موضوع لزوم توجه بیشتر به این حوزه را نشان می دهد.

چه مزیت های دیگری در این خصوص وجود دارد؟

از مزیت های مهم دیگر کمک به حفظ محیط زیست می تواند باشد. میزان گازوئیلی که هر کامیون مصرف می کند 7 برابر مصرف قطارهای باری است؛ بنابراین علاوه بر کاهش تلفات انسانی حاصل از تصادفات در حوزه محیط زیستی نیز مقرون به صرفه است.

چه عواملی سبب می شود که با وجود این برتری ها هنوز بیشترین سهم حمل ونقل بار در بخش جاده ای صورت بگیرد؟

کارهای زیادی برای این موضوع صورت گرفته اما بالاخره دست هایی در کار است که اجازه این اتفاق را نمی دهد. بالاخره نان عده ای نیز در آن بخش تأمین می شود و نمی توان بدون در نظر گرفتن افرادی که در آن بخش فعالیت می کنند دست به اقدامی زد.

مشکلات پیش روی حمل ونقل ریلی بار را در چه مواردی می بینید؟

خوشبختانه معضل اساسی در این حوزه وجود ندارد. تلاش هایی صورت گرفته که خطوط راه آهن دوخطه شود که در صورت محقق شدن این موضوع پیشرفت قابل توجهی در این حوزه اتفاق خواهد افتاد. در حوزه تعداد لوکوموتیو کمبودهایی وجود دارد که آن هم در دست بررسی است تا تأمین شود. حداقل در حوزه فعالیت ما مشکل خاصی وجود ندارد اما ممکن است مشکلاتی از دید شرکت راه آهن یا دیگر شرکت ها باشد که من از آن بی اطلاعم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    آقای{…} مسئول چه با افتخارم میگه روزانه ۳۰۰۰تریلی از سطح جاده جمع آوری میشه!آخه اون ۳۰۰۰تریلی زن و بچه ندارن؟ چجوری باید خرج زندگیشونو در بیارن؟ فکر کنم اینجور که داره پیش میره آخرش باید کاسه گدایی بدست بگیریم.