| کد خبر: 123434 |

استاندار کردستان مطرح کرد:

ایجاد تحول شگرف در راه‌های کردستان با بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه

تین نیوز| استاندار کردستان با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالقوه استان در زمینه راه و زیرساخت‌های حمل‌ونقل گفت: اگر این وضعیت به حالت بالفعل درآید بدون شک تحول شگرفی در استان ایجاد خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، عبدالمحمد زاهدی اظهار کرد: یکی از اقدامات در راستای ایجاد تحول در زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان، پروژه  کریدور شمال به جنوب است که ۱۴۵۸ کیلومتر طول دارد و بخشی از آن از کردستان عبور می‌کند و شهرهای سقز، دیواندره، سنندج و کامیاران را تحت پوشش قرار می‌دهد و بخشی از کارهای آن انجام شده است.

زاهدی ادامه داد: خوشبختانه یکی از اولویت‌های دولت یازدهم به سرانجام رساندن این پروژه ملی است.

وی افزود: یکی دیگر از پروژه‌ها، پروژه کریدور شرق به غرب است که از تهران به استان کردستان به مرز باشماق از آنجا به اقلیم کردستان خواهد رفت، این مسیر هم به دلیل اینکه استان کردستان را به مرکز کشور  و مرز باشماق که از چهار مرز اصلی کشور است متصل می‌کند از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار کردستان گفت: متأسفانه در گذشته از ظرفیت راه‌های استان استفاده نشده است و وضعیت راه‌های استان یا درجه‌یک است یا درجه‌دو اما در حد آزادراه و بزرگراه از آن استفاده می‌شود که از قضا یکی از علت‌های تصادفات جاده‌ای هم همین استفاده خارج از ظرفیت جادهٔ استان است.

زاهدی بیان کرد: زمانی که این دولت کارش را شروع کرد تنها بخشی از راه همدان – سنندج ساخته شده بود که خوشبختانه در حال حاضر حدود دو کیلومتر آن در گردنه صلوات آباد باقی‌مانده است و این مسیر تا پای گردنه صلوات آباد به‌صورت بزرگراه از آن استفاده خواهد شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه گردنه صلوات آباد یک گره پیچیده بود و یک برنامه درازمدت داشت و به لحاظ فنی و اجرایی هم اعتبارات خیلی زیاد می‌خواست گفت: تصمیم گرفتیم زیاد منتظر اعتبارات نشویم و آمدیم با چیزی حدود پنجاه میلیارد تومان کار را شروع کردیم که الآن سه تا پیمانکار کار را انجام می‌دهد که اهمیت این پروژه در این است که مرکز استان را به مرکز کشور متصل می‌کند و برای سرمایه‌گذاری خیلی مهم است.

وی در ادامه اظهار کرد: پروژه بعدی محور جاده سنندج به مریوان است که جاده نامناسب و خطرناکی دارد ویکی از مشکلات آن تردد خودروهای نفت‌کش است که منجر به تصادفات خطرناک می‌شود و در بعضی موارد هم واژگونی تانکرهای حامل مواد نفتی به محیط‌زیست و آب‌های روان آسیب می‌رساند.

استاندار کردستان اشاره کرد: در مسیر سنندج به مسیر مریوان هم کارهای خوبی از جمله احداث سه تونل بزرگ از مسیر تیژ تیژ به گاران در حال اجراست و آقای آخوندی هم در سفر اخیرشان به کردستان اعلام کردند که مطالعه و اجرا این راه باید تا باشماق ادامه پیدا کند.

وی افزود: یک راه مهم دیگر هم داریم که مسیر بیجار –زنجان و از آنجا به دیواندره، سقز و بانه که یک مسیر بسیار خوب به مرکز  کشور است، پس ما دو مسیر خوب به مرکز کشور در دست احداث داریم و در آینده هم انشاالله اگر بانه منطقه آزاد شود بیشتر به این راه‌ها احتیاج داریم.

زاهدی در ادامه گفت: راه‌های دیگر هم سقز –مریوان که آن‌ها هم بین استانی است و در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.