|
کد خبر:
117507
|
ارمغان افزایش ایمنی با اجرای پروژههای فرودگاهی در بیرجند
تیننیوز| مديرکل فرودگاههای استان خراسان جنوبی از اتمام پروژههای کانال میانی باند، فاز نخست استریپسازی و جاده دسترسی VOR با هدف افزایش ایمنی در فرودگاه بیرجند خبر داد و گفت: مقوله ایمنی در صدر اقدامات در صنعت فرودگاهی قرار دارد که رعایت آنها به افزایش استانداردها و اطمینان خاطر مردم میانجامد.
هادی سلامی در گفتوگو با روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، درباره اجرای پروژههای عمرانی و ایمنی در این فرودگاه عنوان کرد: سال گذشته دستگاه کمک ناوبری VOR فرودگاه بیرجند نصب و راهاندازی شد اما جاده دسترسی به آن خاکی بود. اخیرا با صرف ۵۵ میلیون تومان طی دو ماه این جاده ۶۰۰ متری براساس استانداردها و علائم ایمنی آسفالت و خطکشی شد.
وی با بیان اینکه کانال میانی باند فرودگاه بیرجند به آبهای فصلی اختصاص دارد، ادامه داد: این کانال در ۸۵ متری باند ۲۸ بیرجند قرار داشت که طی عملیاتی به فاصله ۱۲۰ متری باند انتقال یافت تا افزایش ایمنی در هنگام خروج هواپیما از باند را تامین کند.
به گفته مدیرکل فرودگاه بیرجند، این پروژه با اعتبار ۵۰ میلیون تومان طی دو ماه انجام شد. البته این کانال از بخش دیگر باند عبور میکند که با تخصیص اعتبار در سال ۱۳۹۶ جابهجا خواهد شد.
وی درباره اجرای پروژه استریپسازی فرودگاه بیرجند توضیح داد: این پروژه در سه فاز دیده شده است که براساس اولویت یکی از فازهای آن اجرا شد.
استریپسازی شامل خاکبرداری، شیببندی و ریگلاژ کنارههای باند ۲۸ فرودگاه میشود و از محل نصب دستگاه VOR آغاز شده و تا ابتدای باند ادامه دارد.
وی اضافه کرد: این پروژه طی ۶ ماه و صرف ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار انجام شد. فازهای بعدی با تخصیص بودجه حداقل ۶۰۰ میلیون تومانی در سال آینده اجرا خواهد شد.
سلامی با بیان اینکه پیگیر اخذ گواهینامه فرودگاهی، برای فرودگاه بیرجند هستیم که از ملزومات و پیشنیازهای آن اجرای این پروژهها برای ارتقای ایمنی در فرودگاه است، یادآور شد: در حقیقت معتقدم، اقدامات ایمنی و افزایش آن نتایج پیشگیرانه به همراه دارد به این معنا که صرف هزینه و تخصیص اعتبار برای افزایش ایمنی مانع از صرف هزینههای گزاف در هنگام بروز مخاطرات میشود و همزمان اطمینان مردم از صنعت هوانوردی را هم افزایش میدهد.
وی با بیان اینکه کانال میانی باند فرودگاه بیرجند به آبهای فصلی اختصاص دارد، ادامه داد: این کانال در ۸۵ متری باند ۲۸ بیرجند قرار داشت که طی عملیاتی به فاصله ۱۲۰ متری باند انتقال یافت تا افزایش ایمنی در هنگام خروج هواپیما از باند را تامین کند.
به گفته مدیرکل فرودگاه بیرجند، این پروژه با اعتبار ۵۰ میلیون تومان طی دو ماه انجام شد. البته این کانال از بخش دیگر باند عبور میکند که با تخصیص اعتبار در سال ۱۳۹۶ جابهجا خواهد شد.
وی درباره اجرای پروژه استریپسازی فرودگاه بیرجند توضیح داد: این پروژه در سه فاز دیده شده است که براساس اولویت یکی از فازهای آن اجرا شد.
استریپسازی شامل خاکبرداری، شیببندی و ریگلاژ کنارههای باند ۲۸ فرودگاه میشود و از محل نصب دستگاه VOR آغاز شده و تا ابتدای باند ادامه دارد.
وی اضافه کرد: این پروژه طی ۶ ماه و صرف ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار انجام شد. فازهای بعدی با تخصیص بودجه حداقل ۶۰۰ میلیون تومانی در سال آینده اجرا خواهد شد.
سلامی با بیان اینکه پیگیر اخذ گواهینامه فرودگاهی، برای فرودگاه بیرجند هستیم که از ملزومات و پیشنیازهای آن اجرای این پروژهها برای ارتقای ایمنی در فرودگاه است، یادآور شد: در حقیقت معتقدم، اقدامات ایمنی و افزایش آن نتایج پیشگیرانه به همراه دارد به این معنا که صرف هزینه و تخصیص اعتبار برای افزایش ایمنی مانع از صرف هزینههای گزاف در هنگام بروز مخاطرات میشود و همزمان اطمینان مردم از صنعت هوانوردی را هم افزایش میدهد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.