| کد خبر: 114996 |

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز:

کمبود نقدینگی افتتاح متروی شیراز را به تاخیر انداخت

تین‌نیوز| رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در فاز دو خط یک قطار شهری با مشکل نقدینگی مواجه شدیم گفت: دولت نتوانست اعتبار مورد نظر را پرداخت کند و این مهم سبب عقب افتادگی کار و تاخیر در بهره‌برداری متروی شیراز شده است.

رضا محمدیان در شیراز اظهار داشت: فاز دوم خط یک متروی شیراز با پیشرفت بیش از 90 درصدی روبه‌رو بوده و کارگران 3 شیفت در حال انجام و اتمام کار هستند اما این در حالی است که تا وقتی واگن‌ها وارد نشود و وزارت کشور نیز به تعهد خود عمل نکند، این خط به بهره‌برداری نمی‌رسد.

وی افزود: بهره‌برداری از فاز دوم خط یک قطار شهری تاثیر بسیار زیادی در سهولت رفت و آمد مردم مناطق جنوبی شیراز به مرکز شهر دارد و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدیان بیان کرد: در موضوع ترخیص واگن‌، شهرداری‌ها با مشکل رو‌به‌رو هستند و آن هم پرداخت هزینه‌های سنگین گمرک است که باید نمایندگان در این زمینه ورود کرده و شهرداری‌ها را از پرداخت گمرکی معاف کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز به وضعیت خط 2 قطار شهری شیراز اشاره و تصریح کرد: در خط دو قطار شهری شیراز، با توجه به اینکه وابستگی به اعتبارات دولتی صفر است و قرار داد حفاری تونل به روش‌های تهاتری املاک و عوارض انجام می‌شود از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه این خط نیز در حال حاضر با پیشرفت حدود 20 درصدی از حفاری تونل‌ها برخوردار است و گفت: خط دوم قطار شهری شیراز از میان‌رود به سمت میدان امام حسین(ع)، میدان آزادی(گاز) و از آن به میدان گلستان(کلبه) ختم می‌شود.

محمدیان گفت: امیدواریم تا پایان سال 96 حفاری فاز یک خط 2 تا میدان امام حسین(ع) که به طول 8 کیلومتر است به بهره‌برداری رسیده و بتوانیم در سه تا چهار سال آینده با خرید و نصب تجهیزات فاز نخست خط 2 را نیز راه‌اندازی کنیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: کل مسیر خط 2 قطار شهری 15 کیلومتر است و امیدواریم با یک برنامه‌ریزی منسجم بتوان این خط را در سه تا چهار سال آینده راه‌اندازی کرد.

در پی بازدید خبرنگاران و عکاسان خبری شیراز، که ماه گذشته از  فاز دوم  مسیر 14 کیلومتری خط یک متروی در فاز دوم انجام شد، بسیاری از ایستگاه‌های مترو در این مسیر که شامل 12 ایستگاه است در مرحله پایانی بوده و از پیشرفت حدود 75 درصدی تا 97 درصد برخوردار بودند.

با توجه به اینکه شیراز شهر طولی بوده و در یک مسیر شرقی به غربی است، بهره‌برداری کامل از خط یک متروی شیراز مشکلات موجود در ترافیک این شهر را برطرف می‌کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.