| کد خبر: 62254 |

تین نیوز | دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان گفت: اجلاسیه حمل و نقل ایران و یونان با هدف تسهیل مراودات تجاری در سطح مدیران وکارشناسان ارشد وزارت راه و شهرسازی در زمینه حمل و نقل زمینی، دریایی،ریلی و هوایی با طرف‌های یونانی در آتن برگزار می شود.


مجید موافق قدیری با اعلام این خبر افزود: کالا و محصولاتی که قرار است در بازارهای جهانی رقابت کنند باید دارای قیمت مناسب باشند و مسئله حمل‌ونقل در قیمت تمام‌شده کالا نقشی اساسی دارد.
 
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: امروزه حمل ونقل بین المللی جاده ای به عنوان یکی ازمهم ترین شاخص‌های توسعه اقتصادی در کشورهای جهان به حساب می‌آید، که یونانی‌ها بعد از المپیک 2004 آتن در این زمینه دارای بالاترین استانداردهای دنیا و تجربیات ارزشمندی هستند که می‌توان از آن  بهره مند شد.
 
وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات بخش حمل و نقل با کشور یونان تا چند ماه آینده مرتفع می‌شود، گفت: در ماه‌های آینده نشستی در سطح مدیران وکارشناسان ارشد وزارت راه و شهرسازی در زمینه حمل و نقل زمینی، دریایی،ریلی و هوایی با طرف‌های یونانی در آتن برگزار و مسائل و موضوعات مختلف این بخش به بحث گذاشته خواهد شد.
 
افزایش 4 برابری ظرفیت حمل و نقل زمینی با یونان در سه سال آینده
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان گفت: سالیانه بیش از 1000 کامیون ایرانی به کشور یونان کالا حمل کرده که در نظر داریم با تسهیل موانع حمل و نقل و افزایش تجارت با کشور یونان تا سه سال آینده به 4000 کامیون در سال برسد.
 
موافق قدیری در ادامه گفت: سال‌ها است که ازکشتی‌های یونانی به دلیل قیمت مناسب و امنیت کالا در خطوط کشتیرانی ما استفاده می‌شود که با برگزاری این اجلاسیه و رفع موانع تردد مالکان کشتی یونانی در ایران افزایش خواهد یافت.
 
وی یاد آورشد: افتتاح خط مستقیم هوایی آتن –تهران و بالعکس باعث کاهش زمان و قیمت تمام شده هزینه های تجاری بازرگانان کشورمان شده است.
 
این فعال اقتصادی در ادامه افزود: یکی دیگر از مهمترین موضوعاتی که برای اتاق مشترک بازرگانی ایران - یونان مهم به حساب می‌آید، استفاده از کارت آ.ت.آ برای ورود موقت کالا به منظور بازاریابی و یا حضور در نمایشگاههای بین المللی است. درسیستم آ.ت.آ شخص یا شرکت می‌تواند بدون پرداخت ضمانت حقوق وعوارض گمرکی کالایی را بطور موقت به کشوری وارد و پس از مدت زمانی یعنی که نباید از یکسال تجاوز کند اقدام به خروج کالا نمایند.
 
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان گفت: باتوجه به مقررات و آئین نامه جدید که در کشورهای اتحادیه اروپا به مورد اجرا گذاشته است و کشور یونان نیز در راستای این تحول درحال همسو نمودن مقررات خود است ، حائز اهمیت بود که مسئولین امردرکشورمان نیز این تحولات را مورد بررسی قرارداده و با برگزاری این نشست در نظر دارند تاحمل ونقل بین المللی کشور بدلیل عدم تطبیق پذیری با توقف یا مشکلات هزینه بر در مسیرهای ترانزیتی در اروپا و یونان مواجه نشود.
 
موافق قدیری افزود: ارسال پیش اظهاریه الکترونیکی کالا از سوی شرکت های حمل ونقل قبل از ورود یا خروج کامیون از اتحادیه اروپا، رعایت مقررات مربوط به زمانبندی رانندگی واستراحت رانندگان ، تردد کامیون‌های با استاندارد یورو4و5 در برخی از حومه‌های شهری ، گواهی سلامت راننده و اخذ کدثبتی نزد یکی از گمرکات اروپایی از عمده مواردی است که در زمینه حمل و نقل جاده ای در این اجلاسیه طرح می‌شود  ولازم است شرکت‌های حمل ونقل و صاحبان کالا بیش از گذشته به آن توجه نمایند.
 

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل