| کد خبر: 71006 |

وبلاگ تین نیوز، علی نورزاد |  صندوق توسعه ملی به منظور احداث پروژه راه‌آهن اصفهان- خوزستان و راه‌آهن بجنورد- شیروان- چناران با شرکت‌های راهسازی همکاری خواهد کرد که چگونگی این مشارکت، بازپرداخت‌ها و شیوه آن به زودی اعلام خواهد شد.

این طرح‌ها با مشارکت 80 درصدی صندوق توسعه ملی و 20 درصدی بخش خصوصی در قالب کنسرسیوم اجرا خواهد شد.
نحوه بازپرداخت این سهام نیز به این صورت خواهد بود که با ارایه هر صورت وضعیت، بانک تجارت به عنوان بانک عامل 80 درصد از هزینه‌ها را بازمی‌گرداند.

همچنین در اسفند ماه سال 1393 تفاهم‌نامه‌ای بین مقامات عالی رتبه دو کشور برای تامین مالی پروژه‌های راهسازی مورد نیاز ترکمنستان به وسیله شرکت‌های ایرانی از محل تهاتر بدهی گاز به ترکمنستان منعقد شد که به دنبال این تفاهم‌نامه، هیاتی از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای تعیین نحوه همکاری در پروژه‌ها در سالجاری به این کشور سفر کردند.

در این سفر طی مذاکرات صورت گرفته بر اولویت بهسازی راه سرخس-تجن تاکید شد و به دنبال آن در مرداد ماه نشستی در محل وزارت راه و شهرسازی با حضور مسئولان راهسازی ترکمنستان و تعدادی از شرکت‌های توانمند راهسازی ایران برگزار شد و برای بررسی امکانات شرکت‌های ایرانی و نحوه همکاری آنها در پروژه های داخل بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

بهسازی راه سرخس- تجن به طول 105 کیلومتر و احداث آزادراه عشق‌آباد- ترکمن‌آباد به طول 700 کیلومتر دو پروژه منتخب در این همکاری است.

 

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل