| کد خبر: 6334 |

تین نیوز |
1-هیچكس منكر این نیست كه :
 حمل و نقل همگانی كلید حل مشكلات ترافیك است و اولویت دارد.
 
اما در عمل : 
به هر دو می پردازیم :
 
1-1تقویت حمل و نقل همگانی
 1-2ایجاد زیر بناها و تسهیلات لازم برای تردد خودروهای شخصی
 تازه معمولاً در دومی چندین برابر بیشتر هزینه می كنیم و نیرو می گذاریم.
 
   2-هیچكس منكر این نیست كه : 
حدود 80% آلودگی هوای كلان‌شهرها از خودروهای شخصی است.
 
و افزایش روانی حركت خودروها (ناشی از افزایش ظرفیت معابر) بر تقاضای سفر با خودروی شخصی می‌افزاید.
 
اما: با توجیه زیر باز هم معابر بیشتر ایجاد می كنیم :
 
-  رسیدن به حد اقل معابر مورد نیاز (نقطه حداقل تعریف نشده و شاید تعریف نشدنی باشد!)
 
-  رفع گلوگاههای مهم و اتصال برخی لینك‌ها (گلوگاه‌های بعدی بلافاصله پدیدار و نیاز به اتصال سایر لینك‌ها ایجاد می‌شود ).
 
-  خروج وضع فعلی از حالت بحران و اورژانسی (در حالیكه قطعا این خروج موقت است و حالت اورژانس با روانی ترافیك در این مسیر، در سایر معابر تشدید می‌گردد).
 
3-هیچكس منكر این نیست كه : 
حمل و نقل همگانی زمانی موفق محسوب می‌گردد كه بتواند افراد دارای خودروی شخصی را جذب كند. تا به مقداری كه از این سیستم استفاده می‌كنند، از تعداد خودروهای استفاده شده كاسته گردد.
 
اما در عمل :
 همواره در حمل و نقل درون شهری، زمان سفر با خودروی شخصی كمتر از حمل و نقل عمومی (حتی مترو و BRT) است . پس جذابیت آن بالا است. چرا با خودروی شخصی خود به امور روز مره نپردازیم.
 
زمان سفر با حمل و نقل همگانی : زمان حركت از مبدا تا ایستگاه + معطلی در ایستگاه + توقف های بین راه + زمان حركت در حمل و نقل همگانی + حركت از ایستگاه تا مقصد +  زمان تغییر مد حمل و نقل
 
زمان سفر با خودروی شخصی : زمان سفر با خودروی شخصی + زمان جستجو برای پارك خودرو + زمان حركت از پاركینگ تا مقصد
 
ما با ساخت پاركینگ فراوان و ارزان و توسعه معابر ؛ دائما زمان سفر با خودروی شخصی را مطلوبتر می‌كنیم.
 

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل